با انواع ویلا قابل رزرو توسط سایت میهمان شو آشنا شوید

dell ghatar.com ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۴

رپورتاژ آگهی: یکی از راه‌های فرار از شلوغی و تلاطم فضای کلان‌شهرها، رفتن به مناطق خلوت‌تر و آرام‌تر است. در این راستا، ویلاها مانند پناهگاهی به حساب می‌آیند، که شما را از دل شهر بیرون کشیده و برای چند روزی در طبیعت آرامش‌بخش قرار می‌دهند. از این رو، ویلاها طرفداران زیادی دارند؛ به طوریکه، سالانه افراد زیادی ویلاهای مختلفی را اجاره می‌کنند، می‌خرند یا می‌سازند. شاید شما هم جزو این افراد باشید؛ اما ویلای مناسب شما چه نوع ویلایی است؟ کدام طراحی را برای ویلای خود می‌پسندید؟ آیا با سبک‌های مختلف ویلا آشنایی دارید؟ از کجا می‌توان این ویلاها را اجاره کرد؟ اگر این سوالات ذهن شما را درگیر کرده و باعث شده به این مطلب برسید؛ بهتر است در ادامه نیز همراه ما باشید و پاسخ خود را بگیرید.

انواع ویلا قابل رزرو توسط سایت میهمان شو

دسته‌بندی ویلاها بر اساس ساختار آن‌ها
ساختار ویلاها، بر اساس تعداد و ظاهر طبقات آن‌ها بررسی می‌شوند. از این رو، می‌توان ویلاها را بر اساس ساختار، در دسته‌بندی زیر مرتب کرد:
 
۱. ویلای همکف:
اصطلاح همکف، به طبقه‌ای از ساختمان اطلاق می‌شود، که بر روی سطح زمین قرار دارد. به این نوع ویلاها در زبان انگلیسی فلت می‌گویند. این نوع ویلاها، تنها یک طبقه دارند و این طبقه نیز بر روی سطح زمین یا بستر بتنی واقع شده است. تعداد زیادی از ویلاهای شمال، مانند ویلاهای رامسر از نوع همکف هستند. شما می‌توانید با اجاره ویلا رامسر از سایت میهمان شو، اقامت در این ویلاها را تجربه کنید.
 
۲. ویلای نیم‌پیلوت:
در این نوع ویلاها، فضای مورد استفاده بهینه‌سازی می‌شود. در طراحی نیم‌پیلوت، چند فضا ایجاد می‌شود؛ که ارتفاع‌ها آن‌ها، نیم‌طبقه اختلاف دارند. در بیشتر موارد، از این اختلاف ارتفاع برای ورودی ویلا یا پارکینگ استفاده می‌شود. البته اگر فضاهایی که با این اختلاف ارتفاع طراحی شده‌اند، بیشتر از یک تا دو مورد شود؛ به آن ساختار، نیم‌دوبلکس گفته می‌شود. این نوع طراحی، کاربردهای زیاد و همچنین زیبایی بیشتری دارد. علاوه بر این، پشت‌بام این ویلاها، پتانسیل ایجاد فضاهای روباز زیبایی را به شما می‌دهند.
 
۳. ویلای دوبلکس:
حتما شما با اصطلاح دوبلکس آشنایی دارید. به طور کلی، ویلاهای دوبلکس، ویلاهایی هستند که دو طبقه دارند. هر کدام از این دو طبقه، کاربری متفاوتی دارند و به وسیله یک یا چند راه‌پله به یکدیگر وصل می‌شوند. کاربری طبقات این نوع ویلاها، در هر کدام فرق می‌کند و حتی ممکن است بر اساس نیازهای صاحب ویلا، به شکل غیرمتعارفی ساخته شود؛ اما در حالت کلی، طبقه اول از هال، پذیرایی و آشپزخانه و طبقه دوم از اتاق‌ها و سرویس بهداشتی تشکیل شده است.

ویلاهای دوبلکس، تقریبا محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوع در بین ویلاهای ایران محسوب می‌شوند. این نوع ویلاها، علاوه بر شهرهای شمال، در مقصدهای مسافرتی دیگری مانند کردان نیز یافت می‌شوند. شما هم می‌توانید با اجاره ویلا در کردان از ارزان تا لوکس با امکاناتی همچون استخر، میز بیلیارد و غیره از میهمان شو، از تجربه اقامت در این ویلاها لذت ببرید.
 
۴. ویلای تریبلکس:
همانطور که حدس می‌زنید،‌ این نوع ویلاها از سه طبقه تشکیل شده‌اند. این نوع ویلاها، به دلیل هزینه بالاتر استفاده کمتری می‌شوند و در ایران نادرند. همچنین، بیشتر ویلاهای ایرانی زیربنای گسترده‌ای دارند و نیازی به ساخت ویلای تریبلکس دیده نمی‌شود. البته مزیت این ویلاها، این است که در زمین‌های کوچک‌تر فضای بیشتری به شما می‌دهند. علاوه بر این، ارتفاع بالاتر این نوع ویلاها، چشم‌انداز و مناظر زیباتری را به شما ارائه می‌دهند.
 
دسته‌بندی ویلاها بر اساس معماری آن‌ها
سبک معماری ویلاها، بر اساس فرهنگ، تاریخ و جغرافیا کشورها و مناطق گوناگون، متفاوت است؛ اما به طور کلی، در ایران، سبک‌های معماری زیر رواج بیشتری دارند:
 
ویلای مینیمال:
در عصر حاضر، سبک مینیمال در معماری، مانند هر زمینه دیگری محبوبیت زیادی پیدا کرده است. البته این سبک هنوز در ایران، گسترده نشده، اما رو به رشد است. سبک مینیمال، به زیبایی و برتری در سادگی تاکید دارد. این سادگی را می‌توان در رنگ‌ها، جزئیات و نمای سازه مشاهده کرد. این نوع ویلاها، فضاهای باز با نور زیاد دارند و محدود به چند رنگ هستند. همچنین دکور ساده‌ای و خلوتی ارائه می‌دهند.
 
ویلای معاصر:
ویلاهای معاصر، رواج و محبوبیت بیشتری در ایران دارند. این ویلاها، از مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب ساخته شده‌اند. همچنین طراحی خاص و پنجره‌های بزرگ ویلا، نور زیادی را به آن وارد می‌کند. نمای این سازه‌ها، شکلی نامتقارن اما رضایت‌بخش دارند.

اجاره ویلا با طراحی معاصر، می‌تواند علاوه بر امکانات رفاهی مدرن، حس ارتباط با طبیعت و دوری از زندگی شهری را به شما ارائه دهد. پس پیشنهاد می‌کنیم اقامت در این نوع ویلاها را از دست ندهید.

انواع ویلا قابل رزرو توسط سایت میهمان شو

ویلای کلاسیک:
تاریخ، فرهنگ و سلیقه اجتماعی مردم ایران، آن‌ها را بیشتر متمایل به این نوع ویلاها می‌کنند. ویلاهای کلاسیک یا سنتی، شکل‌های مختلفی دارند و در اقصی‌نقاط ایران به چشم می‌خورند. در ویلاهای سنتی، عمدتا از مصالحی مانند سفال، چوب، آجر و سنگ‌های متنوع مانند سنگ آهک، مرمر، شیست، گرانیت، اسلیت و تراورتن استفاده می‌شود.

از مشهورترین انواع معماری این ویلاها، می‌توان به رومی و ایرانی اشاره کرد. همچنین سبک‌های معماری دیگری مانند ایتالیایی، مدیترانه‌ای، ویکتوریایی و اسپانیایی در این نوع ویلاها به چشم می‌خورد.
 
ویلای مدرن:
ویلاهای مدرن، شباهت زیادی با ویلاهای معاصر دارند. در سال‌های اخیر، طراحی و بنای این نوع ویلاها، محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. مزیت این ویلاها، آزادی در طراحی و ساخت آن‌هاست. این نوع ویلاها برخلاف ویلاهای سنتی، مصالح به‌خصوصی ندارند. از این رو، شکل‌های خاص و متنوعی در بین ویلاهای مدرن دیده می‌شود. همچنین این ویژگی باعث شده، این نوع ویلاها در بین جوانان محبوبیت زیادی پیدا کنند و با نبود محدودیت، از تمام خلاقیت، نوآوری و قوه تخیل خود بهره ببرند. بیشتر ویلاهای مدرن، دوبلکس و تریبلکس هستند و فضای زیادی دارند.
 
بهترین راه اجاره ویلا چیست؟
اکنون که با ویلاهای مختلف آشنا شدید، وقت آن رسیده ویلای خود را اجاره کنید و به مسافرت بروید؛ اما چگونه می‌توان ویلای مناسب را پیدا کرد؟ سایت میهمان شو در پاسخ به این سوال و حل این مشکل، راه اندازی شده است. در میهمان شو، شما می‌توانید انواع ویلاها و اقامتگاه‌ها را در شهرهای مختلف بررسی کنید و ویلای مناسب‌تان را رزرو کنید. پس فرصت را از دست ندهید و هم‌اکنون ویلای خود را از میهمان شو دریافت کنید.
 
اکنون با انواع ویلا آشنا شدید. ویلای مورد علاقه شما کدام است؟ تاکنون در کدام نوع ویلا اقامت داشته‌اید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات‌تان را برای ما بنویسید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx