شرایط جدید ویزای شینگن و تور اروپا در دوره کرونا

dell ghatar.com ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۴

در حال حاضر و با توجه به بسته بودن سفارت‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا می‌توان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟ سفارت‌های ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و سایر کشورهای حوزه شینگن چه زمانی مجدداً روند بررسی ویزا را آغاز می‌کنند؟ کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک در این مطلب شرایط جدید ویزای شینگن را در زمان کرونا مورد بررسی قرار داده‌اند.

ویزای شینگن و تور اروپا در دوره کرونا

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از دفاتر سفارت‌های حوزه شینگن در ایران فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده و در همین راستا روند بررسی ویزای شینگن نیز موقتاً متوقف شد. هرچند که هنوز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر بازگشایی مجدد سفارت‌ها اعلام نشده اما در حال حاضر برخی از افراد با شرایط خاص می‌توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

در حال حاضر چه افرادی می‌توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند؟
با شیوع ویروس کرونا سفارت‌های حوزه شینگن سیاست یکسانی را جهت بسته شدن دفاتر خود و به تعلیق درآمدن پروسه صدور ویزاها در پیش گرفتند. طبق این سیاست تا اطلاع ثانوی صدور ویزاهای توریستی متوقف شده است؛ اما خبر به این معنا نیست که هیچ ویزایی صادر نمی‌شود. بلکه افراد با شرایط اعلام شده می‌توانند تا بازگشایی کامل سفارت‌ها برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند:
 
متقاضیان ویزای نوع دی D

متقاضیان ویزای خانوادگی

متقاضیان ویزای تحصیلی

متقاضیان ویزای فرصت مطالعاتی

متقاضیان ویزای خود اشتغالی

متقاضیان ویزای درمان

این افراد می‌توانند با ارائه مدارکی مبنی بر صحت تقاضای خود به دفتر سفارت مراجعه کرده و درخواست ویزای شینگن را ارائه دهند.

لازم به یادآوری ست که محدودیت‌های اعمال شده از طرف سفارت‌های اروپایی نه فقط برای متقاضیان ایرانی بلکه برای بیشتر متقاضیان با ملیت‌های دیگر نیز اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها بیش از هر چیز دیگر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده‌اند.
 
کدام مقاصد اروپایی خود را برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌کنند؟
با شروع واکسیناسیون کرونا در سطح جهان تور اروپا نیز کم کم در حال بازگشت به روال عادی خود می‌باشد. طبق آخرین اخبار رسیده یونان جز اولین مقاصدی ست که خود را برای استقبال از گردشگران آماده می‌کند.

با توجه به اینکه یونان کشوری با تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی ست که سال‌ها همچون نگینی در قاره اروپا درخشیده و گردشگران شیفته تاریخ و طبیعت را به سوی خود جذب کرده، پیش‌بینی می‌شود که بازگشایی مرزهای این کشور و برگزاری مجدد تور یونان با استقبال فراوان مسافران مواجه شود.

در صورت ادامه موفقیت آمیز روند واکسیناسیون کووید (COVID 19) صدور ویزاهای توریستی شینگن از سر گرفته شده و دیگر کشورهای اروپایی نیز مرزهای خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد. در ادامه لازم به توضیح است که هرگونه اخبار و اطلاعیه جدید در خصوص شروع مجدد صدور ویزای توریستی شینگن و شرایط جدید آن از طریق وب‌سایت رسمی آژانس هواپیمایی ستاره ونک به آدرس WWW.SETAREHVANAK.COM اطلاع رسانی خواهد شد.

ویزای شینگن و تور اروپا در دوره کرونا

به دلیل بسته بودن سفارت‌ها امکان استرداد وجه ویزا به متقاضیان وجود دارد؟
در جواب به این سؤال باید بگوییم که در واقع قوانین هر سفارت در زمینه استرداد وجه به مسافر به تصمیم‌گیری همان سفارت بستگی دارد.

اما در حالت کلی وجه‌های پرداختی به سفارت قابل استرداد نیستند. بدین صورت که چنانچه متقاضی مدارک را تحویل داده و وجه را پرداخت کرده اما به دلیل بسته شدن سفارت‌ها موفق به دریافت جواب نشده باشد، وجه پرداختی سوخت شده و متقاضی ویزا باید بعد از باز شدن سفارت مجدداً باید مراحل را طی کند.

نکته دیگر اینکه متقاضیانی که ویزای توریستی شینگن را دریافت کرده اما با محدودیت‌های کرونایی موفق به استفاده از آن نشده‌اند می‌توانند بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها استعلام ویزای خود را از سفارت دریافت کنند. برخی از سفارت‌ها ویزا را تمدید کرده و برخی نیز از متقاضی می‌خواهند پروسه دریافت ویزا را دوباره طی کند.

نکته دیگر اینکه در حال حاضر فقط و فقط افراد با ویزای کار، دانشجویی، دیدار با اقوام و پزشکی امکان سفر به اروپا را داشته و دارندگان ویزای توریستی مجوز سفر به کشورهای حوزه شینگن را ندارند.

ویزای شینگن و تور اروپا در دوره کرونا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای شینگن، تور اروپا و زمان برداشته شدن محدودیت‌ها با کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ در تماس باشید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx