انواع ویزای کانادا + انتخاب بهترین ویزا برای مهاجرت

didi ghatar.com ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۱

کانادا کشوری در قاره آمریکای شمالی است که به عنوان یک کشور پیشرفته هم اکنون در سراسر جهان شناخته می شود. تقاضای سفر به این کشور در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است اما در این میان یکی از مطرح ترین سوالات این است که افراد برای ورود به به کدام ویزا نیاز دارند؟ ما در این بخش به بررسی انواع ویزای کانادا می پردازیم و افراد متناسب با شرایطشان می توانند برای هر کدام اقدام کنند.


انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا چیست؟

ویزای کانادا مهر و مومی بر روی گذرنامه شما است که به شما اجازه ورود به کشور کانادا را می دهد. این مورد است که به شما اجازه سفر به کانادا به صورت قانونی برای مدتی موقت یا دائم را می دهد. گرفتن ویزای کانادا به این معنی است که کنسولگری یا سفارت کانادا در کشور تصمیم گرفتند که شما واجد شرایط هستید و شرایط ورود را دارید. با این حال، هنگامی که در مرز و کانادا هستید این طبیعی است که افسران خدمات مرزی کانادا (BSO) شرایط شما را بررسی کنند و اجازه ورود به شما را بدهند در غیر این صورت اگر آنها مشکوک باشند که شما صلاحیت ورود را ندارید می توانند ویزای شما را رد کرده و از شما بخواهند به کشور خود باز گردید.

اگر شما یکی از متقاضیان ورود به کانادا هستید باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. بسته به وضعیت و شرایط شما چند نوع ویزا وجود دارد.

انواع ویزای کانادا کدامند؟

قبل از درخواست ویزای کانادا، ابتدا باید بدانید که می خواهید برای کدام ویزا اقدام کنید. در اینجا انواع ویزاهای کانادا آورده شده است:

  • ویزاهای ویزیتوری (بازدید کننده)
  • ویزای دانشجویی
  • ویزاهای کاری
  • ویزای اقامت دائم
  • ویزای مهاجرت تجاری
  • ویزای اکسپرس اینتری

شما باید ویزایی را انتخاب کنید که متناسب با این باشد که چرا می خواهید به کانادا بروید؟!

ویزای کانادا

ویزای موقت کانادا

ویزاهای موقت کانادا به شخص اجازه می دهد برای مدت زمان مشخصی که توسط کنسولگری کانادا یا افسران خدمات مرزی (BSO) تعیین می شود، فرد در کانادا بماند. این زمان معمولاً تا ۶ ماه است. ویزای موقت می تواند ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. ویزای تک ورودی به فرد اجازه می دهد تا فقط یک بار وارد کانادا شود، ۶ ماه در آنجا بماند و سپس به کشور خود بازگردد. ویزای ورود چندگانه به فرد اجازه می دهد تا زمان انقضا ویزا چندین بار وارد کانادا شود و به طور موقت اقامت کند.چ

در اینجا انواع ویزاهای موقت کانادا آورده شده است:

ویزای توریستی کانادا: این ویزا بازدید کنندگان را مجاز به ورود به کانادا برای اهداف گردشگری در کشور می کند.

سوپر ویزای کانادا: سوپر ویزای کانادا به پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ اجازه بازدید از شهروندان کانادایی یا مقیم دائم کانادا برای اقامت طولانی مدت را می دهد.

ویزای دیپلماتیک و رسمی: ویزای دیپلماتیک و رسمی اجازه دسترسی به مقامات و دیپلماتهای کشورهای خارجی برای ورود به کانادا برای وظایف رسمی و اهداف می دهد.

ویزای تجاری کانادا: این ویزای، ویزای کسب و کار است به کسانی که در حال سفر به کانادا با اهداف کسب و کار به صورت فردی یا گروهی می روند داده می شود.

ویزای تسهیل: ویزای تسهیل به شهروندان کانادایی با دو تابعیت داده می شود که گذرنامه کانادایی ندارند اما گذرنامه و تابعیت دیگری دارند.

ویزای دانشجویی کانادا: ویزای دانشجویی کانادا به کسانی داده می شود که برای تکمیل تحصیلات خود از دانشگاه کانادا پذیرش داشته باشند. اگر برای ادامه تحصیل کمتر از ۶ ماه به کانادا می روید، می توانید ویزای TRV دریافت کنید، اما برای بیش از ۶ ماه تحصیل، به ویزای دانشجویی نیاز دارید.

ویزای کار موقت کانادا: ویزای کار موقت کانادا به افرادی داده می شود که در کانادا پیشنهاد کاری داشته باشند و حداکثر ۶ ماه کار کنند. برای دریافت این ویزا، فرد باید نامه معتبر پیشنهاد کار را از کارفرما ارائه دهد و شرایط ویزای موقت را کسب کند.

اجازه اقامت موقت: این مجوز برای افرادی است که برای اهداف مختلف باید به کانادا بروند و شرایط آنها برای دریافت ویزای اقامت موقت (TRV) قابل قبول نیست. این اجازه فقط برای مدت زمان حضور فرد در کانادا صادر می شود، به عنوان مثال ۲ هفته.

ویزای تعطیلات کاری: ویزا تعطیلات کاری کانادا  به افراد جوان از ۳۰ کشور داده می شود، به طوری که به کمک آن می توانید در کانادا و سفر کار داشته باشید. این یک ویزای انتخاب تصادفی است به این معنی که متقاضیان درخواست های خود را ارائه می دهند و منتظر می مانند تا به طور تصادفی برای درخواست مجوز کار انتخاب شوند.

ویزای دائمی کانادا

ویزای دائمی کانادا ویزاهایی است که به دارنده آن اجازه می دهد به طور دائم در این کشور مستقر شود این ویزاها به شرح زیر است:

  • ویزای سرمایه گذاری: ویزای سرمایه گذارای که مختص به استان کبک است و برای افرادی است که در اقتصاد کانادا سرمایه گذاری می کنند و ارزش خالص دارایی آنها حداقل ۲ میلیون دلار کانادا است. آنها باید حداقل ۱ میلیون و دویست هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنند و دولت ظرف ۵ سال این سرمایه را بدون هیچ گونه بهره ای به آنها بازگرداند. یا ۳۵۰ هزار دلار کانادا را بدون بازگشت پرداخت کنند.
  • استارتاپ ویزای کانادا: استارتاپ ویزای کانادا برای افرادی است که به صورت جداگانه در اقتصاد مشارکت خواهند داشت. توصیه می شود دارایی خالص این افراد باید حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا باشد.
  • ویزای خود اشتغالی: ویزای خود اشتغالی برای افرادی است که در ورزش و هنر مهارت دارند و می توانند تجارت خود را راه اندازی کنند. این افراد باید نشان دهند که چگونه بودجه تجارت و همچنین مهارت های خود را در آن زمینه های خاص ارائه می دهند.
  • برنامه کارگر ماهر منتخب کبک (QSWP):  اگر توانایی کار در یکی از مشاغل مورد نیاز در استان کبک کانادا را دارید و به زبان فرانسه تسلط دارید، می توانید برای برنامه کارگر ماهر کبک اقدام کنید که این مورد به شما امکان می دهد برای همیشه به آنجا بروید و کار کنید.
  • برنامه حمایت مالی از خانواده: ویزای حمایت مالی خانواده به همسران و فرزندان وابسته شهروندان کانادایی یا اقامت دائم اجازه می دهد تا به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند.

ویزا کانادا

ویزاهای مربوط به سیستم اکسپرس اینتری

برنامه ورود کانادای اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی الکترونیکی طراحی شده توسط دولت کانادا است. این امکان را به افراد از سراسر جهان می دهد تا بر اساس مهارت های خاص خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

موارد زیر بخشی از این برنامه است:

  • برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)
  • برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه های نامزدی استانی (PNP)
  • کلاس تجربه کانادایی

برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)

ویزای برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)  به افرادی کسبه واجد شرایط در مشاغل هستند داده می شود این مشاغل عبارتند از:

  • نجارها
  • مکانیک هواپیما
  • اپراتورهای جرثقیل
  • مکانیک تجهیزات سنگین
  • برق کاران
  • ماشین سازی
  • آهنگران
  • جوشکارها
  • لوله کش و غیره

برنامه کارگر ماهر فدرال کانادا (FSWP)

ویزای برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)  به افرادی داده می شود که توانایی کار در مشاغل مورد نیاز کانادا را دارند. شما برای دریافت این ویزا باید امتیازات لازم را کسب کنید.

برنامه های نامزد استانی کانادا (PNP)

این ویزا تحت برنامه نامزدهای استانی  به کارگران نیمه ماهر یا کم مهارت اعطا می شود که می توانند با وجود کارشان به اقتصاد کانادا کمک کنند. کارگران در استانهای مختلفی از کانادا مستقر می شوند که تقاضای کار آنها بیشتر است.

ویزای تجربه کانادایی
ویزای دائمی کلاس Experience Class کانادا  به کسانی تعلق می گیرد که ویزای موقت دانشجویی یا ویزای کارگری موقت دارند و می خواهند به اقامت دائم روی بیاورند. این افراد اصولا یا دارای تحصیلات یا تجربه کاری کانادایی هستند و در جامعه کانادا حضور داشته اند.

سوالات متداول درباره ویزای کانادا:

هزینه ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای کانادا به نوع ویزای متقاضی بستگی دارد. همچنین انواع مختلفی از هزینه ها وجود دارد که باید پرداخت کنید، از جمله هزینه پردازش و هزینه بیومتریک.

چه مدت طول می کشد تا ویزای کانادا را دریافت کنید؟

زمان رسیدگی به ویزای کانادا برای هر مورد خاص متفاوت است. ممکن است بین دو تا چهار هفته یا حتی بیشتر طول بکشد. در صورت نیاز به دریافت اسناد اضافی، زمان پردازش به تأخیر می افتد. به دلیل وجود جزئیات فراوان در زمینه دریافت ویزای کانادا بهتر است با یک وکیل مهاجرتی و یا یک موسسه مهاجرتی که تجربه کار و مجوز های لازمه در این زمینه را دارد در ارتباط باشید.

انتخاب بهترین نوع ویزا برای مهاجرت به کانادا بسیار اهمیت دارید؛ شاید یک انتخاب اشتباه مسیر مهاجرتی شما را به کلی تغییر دهد و یک انتخاب صحیح می تواند مسیر را بسیار برای شما هموارتر کرده و با هزینه کمتری برای مهاجرت اقدام کنید.

ویزا۷۲۴ در انجام تمامی امور مرتبط با مهاجرت به کانادا با سابقه صدها پرونده موفق و دو شعبه رسمی در ایران و کانادا به شما عزیزان خدمت می کند؛ در صورت نیاز می توانید با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

همچنین اگر نیاز به مطالعه بیشتری راجع به انواع ویزای کانادا دارید می توانید به سایت منبع مراجعه کنید:

منبع: visa724.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx