چرا رشته های فنی حرفه ای درآمد بالایی دارند؟

dell ghatar.com ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۰

رشته های فنی حرفه ای از جمله رشته هایی هستند که همواره از بازار کار و درآمد خوبی برخوردار می باشند. در سال های اخیر نیز با توجه به وضعیت نامناسب استخدامی و اوضاع بیکاری در جامعه تقاضا برای فعالیت در این رشته ها بیشتر شده و می توان گفت بازار کار رشته های فنی حرفه ای بسیار داغ شده است.

رشته فنی حرفه ای

اما آیا بازار کار تمامی این رشته ها خوب است؟ برای ورود به بازار کار این رشته ها چه باید کرد؟ بهترین رشته های فنی حرفه ای برای پسران و دختران کدام است؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه و لوازم جدید باعث رونق بیشتر برخی از این رشته ها و در مقابل رکود در برخی از رشته ها شده است.

بنابراین باید بگوییم که بهتر است پیش از ورود به این رشته ها به بررسی آنها پرداخت و متناسب با علایق خود بهترین رشته فنی حرفه ای را انتخاب کرد.

در این مطلب قصد داریم شما را با چند رشته فنی بسیار عالی و درآمدزا آشنا کنیم، با ما همراه باشید.
 
بهترین رشته های فنی حرفه ای برای پسران

رشته تعمیرات ایسیو

۱-رشته عیب یابی و تعمیرات ایسیو خودرو

همانطور که می دانید امروزه با افزایش روز افزون تعداد خودرو روبه رو هستیم. در گذشته تعداد خودروها بسیار اندک بود اما امروزه هر خانواده حداقل یک خودرو داشته و حتی در بعضی از خانواده ها تعداد خودرو بیش از یک عدد است.

از طرفی پیشرفت تکنولوژی تولید خودرو باعث روی کارآمدن سیستم های انژکتوری شده است. ظهور این سیستم ها ایسیو را به یکی از قطعات مهم و پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل کرده است. قطعه ای که از آن به عنوان مغز خودرو یاد کرده و نقش مهمی در عملکرد صحیح خودروهای امروزی دارد.

بنابراین افزایش روز افزون تعداد خودروها و نقش مهم ایسیو در خودروهای امروزی همگی دلیل خوبی است که نشان از بازار کار عالی شغل تعمیرات ایسیو می دهد.

علاوه بر این موارد در سال های اخیر شاهد گران شدن قیمت لوازم خودرو هستیم، ایسیو نیز یکی از قطعات گران در خودروهای امروزی بوده و این موضوع باعث شده تا هنگام مشکل در آن افراد تعمیر آن را در دستور کار خود قرار دهند.

این موضوع دلیل دیگری است که نشان از بازار کار عالی این شغل و رشته فنی می دهد.
 
چگونه به بازار کار تعمیرات ایسیو ورود پیدا کنیم؟
رشته تعمیرات ایسیو از رشته های تخصصی مربوط به خودرو است. بنابراین برای ورود به این حرفه پیش از هر اقدامی بایستی مهارت های لازم آن را کسب کنید. برای یادگیری مهارت های این شغل نیازی به تحصیل در دانشگاه و گذراندن هزینه و زمان بسیار نیست. با شرکت در یک دوره آموزش تعمیرات ecu در تهران و در یک آموزشگاه فنی حرفه ای می توانید در مدت زمانی کوتاه مهارت های مورد نیاز این رشته را کسب نمایید و به جای زمان تحصیل در دانشگاه به تجربه بپردازید.
 
۲-رشته تعمیرات موبایل
از دیگر رشته های فنی حرفه عالی برای پسران رشته تعمیرات موبایل است. البته این رشته علاوه بر پسران برای دختران نیز از بازار کار خوبی برخوردار است. امروزه می توان گفت بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور از تلفن های همراه استفاده می کنند.

همانطور که مشاهده می کنید بسیاری از کسب و کارهای امروزی وابسته به موبایل بوده و بدون آن کسب و کار آنها مختل خواهد شد.

افزایش بیشمار تعداد کاربران موبایل در دنیای امروز و تخصصی بودن کار عیب یابی و تعمیرات این دستگاه هوشمند بازار کار این رشته فنی را بسیار داغ تر کرده است.

بنابراین اگر به رشته های فنی حرفه ای علاقه مند هستید از این رشته غافل نشوید. توجه داشته باشید که ورود به این رشته به سرمایه اولیه کمی نیاز دارد، شما با یک سرمایه ۵ میلیون تومانی نیز می توانید وارد بازا رکار این رشته شوید. البته به شرط اینکه مهارت های لازم برای تعمیرات انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در گوشی های اندروید و آیفون را کسب نمایید.

نگران یادگیری مهارت های این رشته فنی حرفه ای نباشید. امروزه آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری کلاس تعمیرات موبایل را برگزار کرده و به آموزش صفر تا صد تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری اندروید و آیفون می پردازند. بهترین این آموزشگاه را شناسایی کرده و در دوره موبایل ثبت نام کنید.

اگر به خوبی مهارت های این شغل را کسب کنبد، مشتری مدار باشید، تبلیغات موثری داشته باشید و برای خدمات خود قیمت های رقابتی و مناسبی ارائه دهید مطمئن باشید که می توانید در مدت زمانی کوتاهی به درآمد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه دست یابید.
 
۳-رشته پی ال سی

رشته پی ال سی

این رشته یکی از رشته های بسیار تخصصی برق و الکترونیک است که امروزه با توجه رشد و توسعه شهرک ها صنعتی و اهمیت برق صنعتی در انواع ساختمان از رونق و بازار کار خوبی برخوردار است.

متصدیان این رشته به دلیل تخصصی بودن و مهم بودن کار، از درآمد بسیار خوبی برخوردار می باشند. ورود به این رشته فنی نیز وابسته به مهارت و تجربه است و شما بدون داشتن دانش و مهارت لازم این شغل نمی توانید به آن ورود کنید.

برای یادگیری مهارت های این رشته فنی روش های گوناگونی وجود دارد، بهترین راه یادگیری که هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی به آموزش کلیه مفاهیم پی ال سی از پایه تا پیشرفته می پردازد، شرکت در یک دوره آموزش پی ال سی فنی حرفه ای است.

با شرکت در این دوره ها در مدت زمانی کوتاهی به مهارت های مورد نیاز این رشته فنی دست خواهید یافت.
 
بهترین رشته های فنی حرفه ای برای دختران
رشته های فنی حرفه ای مناسب برای دختران نیز بسیار متنوع می باشد. اما رشته های اموزش آرایشگری و مربوط به طراحی لباس و دوخت از بهترین رشته ها در این حوزه می باشند.

رشته رنگ و مش مو، کاشت و طراحی ناخن، کراتینه مو، اکستنشن و لیفت مژه و ابرو، طراحی و دوخت لباس از جمله بهترین ها هستند.
 
برق گستران، بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای
برای یادگیری این رشته و تسلط بر آن، انتخاب یک آموزشگاه خوب و حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشنهاد ما به شما آموزشگاه فنی حرفه ای برق گستران است.  آموزشگاه برق گستران بسیاری از رشته های فنی حرفه ای را در دپارتمان های برق و الکترونیک، جوشکاری، مکانیک، نصب و تعمیرات با جدیدترین متدهای آموزشی برگزار می کند. این آموزشگاه تمام سرفصل های مورد نیاز را آموزش می دهد و هنرجو را برای ورود به بازار کار آماده می کند. از دیگر مزایای شرکت در دوره های آموزشی این آموزشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اساتید آموزشگاه همگی از اساتید مجرب و حرفه ای هستند و می توانند اطلاعات و آموزش های روز دنیا را در اختیار هنرجو قرار دهند.
  • در این آموزشگاه اساتید تلاش میکنند تا به صورت عملی مفاهیم را به کارآموز آموزش دهند.
  • تمام آموزش ها به صورت کارگاهی بوده و امکان تمرین و رفع اشکال برای کارآموزان فراهم شده است.
  • پس از پایان دوره در صورتی که هنرجو با مشکلی رو به رو شود می تواند از اساتید آموزشگاه مشورت بگیرد و رفع اشکال کند.
  • امکان بازآموزیی رایگان برای کارآموزان فراهم شده است.
  • در انتهای هر دوره مدرک معتبر فنی و حرفه ای به هنرجو ارائه می شود.

علاقمندان و متقاضیان حضور در دوره‌های این مجتمع آموزشی می‌توانند به سایت baghgostaran.com مراجعه نمایند. همچنین، شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ پاسخگویی سوالات متقاضیان می‌باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx