جزئیات مرگ جوان ایرانی و نامزدش در سفرِ ایتالیا

suzan ghatar.com ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ یک دیدگاه ۱۶۴

پاره‌شدن کابل و سقوط تله‌کابینی با ۱۵سرنشین در ایتالیا جان ۱۴نفر را گرفت. یکی از قربانیان جوان، دانشجوی ایرانی است که به همراه نامزدش در این حادثه جانش را از دست داد.

سقوط تله کابین

به نقل از رسانه‌های ایتالیا، این فاجعه ظهر یکشنبه گذشته در یکی از دیدنی‌ترین نقاط شمال غرب ایتالیا یعنی قله کوه موتارون در آلپ غربی که مشرف به دریاچه مگیوره و چند دریاچه نزدیک سوئیس است رخ داد.

تله‌کابین چند هفته پیش و پس از مدت‌ها تعطیلی به‌دلیل شیوع کرونا کارش را آغاز کرده بود و روز یکشنبه نیز گردشگران زیادی به قصد رفتن به کوهستان دیدنی در آلپ سوار آن شده بودند که در ارتفاعات کوه موتارون، کابل یکی از کابین‌ها پاره شد.
 
به‌گفته شهردار استرزا، جایی که حادثه در آنجا رخ داده است، مسافران بقیه کابین‌ها ابتدا صدای خش خش شنیدند و پس از پاره شدن کابل، کابین به سمت عقب شروع به حرکت کرد و بعد از برخورد با ستون تله‌کابین به پایین سقوط کرد. کابین پس از چندین بار غلتیدن در میان درختان در نهایت با برخورد به یک درخت متوقف شد و این درحالی بود که برخی از سرنشینان آن به بیرون پرت شده‌ بودند که اجسادشان در میان درختان پیدا شد.

  اتفاق عجیب در پایتخت ایتالیا | تشییع جنازه در رم با پرچم نازی‌ها! (+عکس)

در این حادثه ۱۴نفر جانشان را از دست دادند و تنها بازمانده حادثه پسربچه‌ای ۵ساله است که به‌دلیل شکستگی‌های متعدد استخوان در بیمارستانی در تورین بستری شد. در این حادثه والدین وی، برادر کوچک تر، ۲ پدربزرگ و مادربزرگ او که همراه بودند جان شان را از دست دادند.
 
۲ نفر دیگر از قربانیان این حادثه، جوان ۲۳ساله ایرانی به نام محمد شاهسوندی و نامزد ایتالیایی ۲۷ساله‌اش به نام سرنا بودند. براساس گزارش خبرگزاری‌های ایتالیا آن ها ساکن دیامانته بودند و محمد در رم تحصیل می‌کرد تا اینکه چند هفته پیش سرنا موفق شد کاری در انستیتوی تحقیقات آب در شهر وربانیا پیدا کرده و به تازگی به آنجا نقل مکان کرده بود. ۱۴اردیبهشت ماه، روز تولد سرنا بود و به همین دلیل محمد در روزهای گذشته به وربانیا رفته و چند روزی در کنار نامزدش بود تا اینکه روز یکشنبه آنها تصمیم گرفتند تا برای تفریح به ارتفاعات آلپ غربی بروند، اما در این حادثه غم‌انگیز هر دوی آنها جان شان را از دست دادند.
 
وزیر حمل‌ونقل ایتالیا روز گذشته به خبرنگاران گفت که به‌دنبال این حادثه، کمیسیون تحقیق برای بررسی علل فنی و سازمانی سقوط تله‌کابین تشکیل و بررسی‌های خود را آغاز کرده است. او گفت که هدف کمیسیون این است که مطمئن شویم چنین حادثه‌ای هرگز تکرار نخواهد شد.

  مونیکا ویتی؛ زیبای غمگین ایتالیایی +تصاویر

به‌گفته وی، بررسی مقدماتی نشان می‌دهد که کل ساختار تله‌کابین در سال ۲۰۱۶مورد بازسازی قرار گرفته و یک سال بعد نیز تعمیرات کامل در آن انجام شده است. در اواخر سال گذشته میلادی نیز بازرسی‌ها روی کابل‌های تله‌کابین انجام شده که هیچ مشکلی نداشته و باید بررسی‌ شود که دلیل این حادثه چه بوده است.
 
گفته می‌شود که با توجه به آغاز فصل گردشگری، وقوع این حادثه می‌تواند نه‌تنها بر گردشگری خارجی بلکه روی سفرهای داخلی یک روزه ایتالیایی‌ها تأثیرگذار باشد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx