با ترکیبی از چمن و موزاییک فضای خانه خود را زیبا کنید

dell ghatar.com ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۶۹

توجه و اهمیت به طراحی محیط اطراف با استفاده از ایده های جذاب و مقرون به صرفه علاوه بر زیباسازی و آراستگی محیط باعث شادابی و سر زندگی می شود. زیبایی های پیرامون ما، اهمیت و توجه به آن علاوه بر جذابیت موجب آرامش و احساس امنیت خاطر  بیشتر می شود.

رپوزتاژ آگهی: چمن مصنوعی محصولی ایده ال است که با طراحی بی نظیری که دارد باعث تغییری شگرف در محیط زندگی ما شده است و با شباهت زیادی که به چمن طبیعی دارد چمنزاری سرسبز ی را برای ما تداعی می کند.

چمن مصنوعی

در حیاط ویلاها، ورودی آپارتمان ها و مناطق مسکونی همچنین پیاده روها و راهروهایی که با موزاییک و سنگ یا بتن کار شده است، ایجاد یک شیار و پر کردن آن توسط چمن مصنوعی عمق خاصی به فضا می بخشد. ترکیب چمن و سنگ با سرسبزی، لطافت و نرمی که دارد زیبایی چشمگیری به محیط می بخشد. استفاده از چمن مصنوعی به تنهایی بخصوص در مکان های پر رفت و آمد که تردد زیاد است و یا در پارکینگ و محل عبور وسایل نقلیه آسیپ پذیر است، اما تر کیب واش بتن با چمن مصنوعی باعث ماندگاری و عمر طولانی محصول می شود و از این جهت بسیار کاربردی و مورد استقبال طراحان زیادی قرار گرفته است.
 
چمن مصنوعی بین سنگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
با توجه به اینکه چمن مصنوعی بین سنگی در اندازه هایی با عرض کم است، استحکام محصول برای استقامت و جلوگیری از گسستگی آن بسیار مهم است. در واقع بکینگ، دیتکس و ارتفاع الیاف از مواردی است که در طول عمر چمن تاثیر گذار است و با توجه به کاربرد چمن مصنوعی و ویژگی محیطی که قرار است کار اجرا شود نوع محصول انتخابی متفاوت است. مهمترین عواملی که در خرید و انتخاب چمن مصنوعی بین سنگ باید دقت شود عبارتند از:

–  از آنجا که این نوع چمن در برشهای کوچک است برای جلوگیری از سست شدن الیاف و جلوگیری از گسسته شدن الیاف، جنسی با بکینگ محکم و دیتکس بالا انتخاب کنید. وزن بالای نخ و تراکم بالا باعث استحکام و مقاومت چمن در برابر  برشکاری و آسیب های احتمالی می شود.

–  الیاف نباید آنقدر کوتاه باشند که پایین تر از عمق شیار ها قرار بگیرند و نباید آنقدر بلند باشند که در برابر  پاخوردگی و کشیدن اجسام بر روی آن دچار آسیب شوند.

–  انتخاب عرض بین پنج تا ده سانتی متر بین شیارها با توجه به برش چمن ها بهترین گزینه است تا زیبایی کار را بهتر نشان دهد. انتخاب عرض کمتر از پنج سانتی متر زیبایی و شکیل بودن کار را کم می کند.

–  برای جلوگیری از انباشته شدن آب و سایر آلاینده ها بهتر است سطح مقطع چمن صاف و تخت باشد.
 
مزایا
چمن مصنوعی بین سنگی ایده ای خلاقانه در فضاهای پر رفت و آمد است. شیاری که بین سنگ، موزاییک، واش بتن و سرامیک ها بوجود می آید، فضای مناسبی برای استفاده از چمن است. در گذشته از چمن طبیعی و انواع گیاهان برای پر کردن این فضا استفاده می شد که جلوه و زیبایی خاصی به فضا می بخشید. اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود چمن مصنوعی به بازار، با توجه به ماندگاری بالای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی استفاده از چمن مصنوعی بیش از بیش مرسوم گردید. مهمترین دلایل توجه به این محصول در بین طراحان عبارتند از:

– با توجه به طرح ها و رنگ های زیبایی که چمن مصنوعی دارد و طوری الیاف آن طراحی شده اند که براحتی قابل تشخیص با چمن طبیعی نیستند باعث ایجاد منظره زیبا همگام با طبیعت شده است.

–  خاصیت یو وی چمن مصنوعی باعث مقاومت آن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید می شود و قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید مانع از آفتاب خوردگی و  پوسیدگی چمن می گردد.

–  از آنجا که چمن طبیعی نیاز به آبیاری مداوم، کود و سم پاشی، هرس کردن و مراقبت برای سرسبز بودن و شادابی دارد در بلند مدت مقرون به صرفه نیست و این موضوع اهمیت استفاده از چمن مصنوعی را در دراز مدت بیشتر می کند.

–  نظافت آسان و سریع چمن مصنوعی از دیگر ویژگی های عالی این محصول است. با توجه به سوراخ هایی که در بکینگ چمن مصنوعی وجود دارد قابل شستشو است و در هنگامی که گل و لای و سایر آلاینده ها در درون چمن گیر گرده باشند با استفاده از مواد شوینده معمولی و با کمک یک برس می توان چمن را تمیز کرد. این کار از گرفتن سوراخ های پشت چمن جلوگیری می کند و مانع از مسدود شدن مجاری عبور آب و در نتیجه مانع از پوسیدگی آن می شود.

–  مقاومت بالای چمن مصنوعی در برابر هوای سرد و یخ زدگی مانع از تغییر رنگ آن می گردد.

–  ضربه پذبری بالا در برابر ضربات ناگهانی، کشیده شدن اجسام سخت بر روی چمن و حرکت چرخ های ماشین بر روی آن باعث ماندگاری بالای چمن مصنوعی می شود.

– چمن مصنوعی دارای خاصیت خود اطفاعی است و قابل اشتغال نیست.

– خاصیت ترمیم موضعی این محصول بسیار مقرون به صرفه بخصوص در ابعاد وسیع است.
 
طریقه نصب
نصب و چسباندن چمن مصنوعی بین سنگی کار سختی نیست و نیاز به کمی دقت و آگاهی در مورد آن است. در واقع

– زیرسازی و زهکشی مناسب

– برش زدن چمن

– چسب زدن و ثابت کردن کار

از مهمترین بخش های نصب چمن مصنوعی واش بتن است. آنچه که در هنگام نصب چمن مصنوعی بین سنگی باید به آن توجه شود انتخاب عمق شیار و پهنای شیار است. بطور کلی حالت های استاندارد چمن مصنوعی سنگی

– عمق شیار یک تا سه سانتی متر

– پهنای شیار بین چهار تا ده سانتی متر

– ارتفاع الیاف بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی متر

است. که هر فرد با توجه به سلیقه و نیاز خود چمن مورد نظر خود را انتخاب و برش می دهد. البته با توجه به استقبال بی نظیر از چمن مصنوعی بین سنگی تولید کنندگان این محصول از جمله سی سی گراس فرم های نواری را در اندازه های استاندارد عرضه کرده اند که دیگر نیاز به برشکاری نیست و به صورت نوارهای برش زده آماده است که فقط کافی است بعد از زیر سازی لازم و ریختن چسب چمن را داخل شیار قرار داده و کار را محکم کرد. برش های نواری آماده چمن مصنوعی بین سنگی علاوه بر اینکه باعث نصب آسان می گردد، استحکام کار را بالا می برد. به طور کلی نصب چمن مصنوعی بین سنگ به صورت زیر است.

– در سطوح نفوذ پذیر قبل از هر کاری فضا را از پوشش هر گیاهی کاملا پاک کنید و روی سطح شن و ماسه بریزید و آن را بکوبید تا سفت و محکم شود چند بار این کار را انجام دهید تا سطح صاف و یک دست داشته باشید.

– عمق شیارها باید یکدست و صاف باشد. ریختن سیمان زیرسازی را یکدست تر و محکم می کند.

– بعد از برش زدن چمن در اندازه مورد نظر کلیه چمن ها را در خاب یک سو قرار داده و با ریختن چسب مخصوص که معمولا چسب دو جزئی چمن مصنوعی است، چمن ها را داخل شیار قرار داده و با چکش آن را محکم کنید.

– با میخ می توانید چمن ها را کاملا محکم کنید که زیر چرخ های ماشین و اجسام سخت کنده نشوند.

– زهکشی و تخلیه آب در هنگام نصب چمن پروسه مهمی است که در طول عمر چمن تاثیر زیادی دارد زهکشی باید بگونه ای باشد که آب براحتی از شیارها خارج شود و آبگرفتگی ایجاد نشود.
 
 قیمت
سوالی که اینجا مطرح می شود قیمت چمن مصنوعی بین موزاییک با توجه به فضای مورد نظر است و چه هزینه ای باید برای این کار شود. عوامل مختلفی بر روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار است از جمله بکینگ و لایه های پشتیبان، دیتکس و وزن الیاف، تراکم و بلندی الیاف را می توان اشاره کرد. هر چقدر تراکم الیاف بیشتر باشد قیمت چمن مصنوعی بیشتر است. سطح مقطع چمن و از طرفی لوازم جانبی نصب مانند چسب دو جزئی چمن مصنوعی که در استقامت و ماندگاری کار تاثیر زیادی دارد همه و همه بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر می گذارند. بنابراین در هنگام خرید این محصول علاوه بر کیفیت کار محصولی را انتخاب کنید که از مواد اولیه نامرغوب یا بازیافتی ساخته نشده باشند و فاقد مواد مضر از جمله سرب و انواع باکتری باشند. از  آنجا که فضای داخل چمن مصنوعی محیط مناسبی برای رشد انواع قارچ ها و باکتری های مضر است، انتخاب محصولی که کلیه المان های بهداشتی را رعایت کرده باشد بسیار مهم است.
 
خرید
برای خرید چمن مصنوعی بین سنگی طول همه شیارهای بین سنگ را اندازه بگیرید و سپس در عرض شیارها ضرب کنید تا مقدار چمن مورد نظر مشخص شود. بعد از انتخاب محصول با توجه به بودجه و مساحت فضای مورد نظر، رنگ و جنس چمن مصنوعی نوبت به خرید آن می گردد. از مهمترین دغدغه ها هنگام خرید چمن مصنوعی این است که محصول باکیفیت که تمام نکات بهداشتی در تولید آن رعایت شده باشد را از کجا تهیه کنیم.

با توجه به استقبال زیاد از خرید چمن مصنوعی و استفاده از آن در طراحی داخلی و خارجی، شرکت های زیادی اقدام به عرضه این محصول کرده اند.

سی سی گراس تولید کننده و عرضه کننده مستقیم چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در ایران است که سابقه درخشان در عرضه انواع چمن مصنوعی مطابق با استانداردهای جهانی است که محصولات با کیفیت و در عین حال ارزان را به مشتریان خود عرضه می کند. چمن مصنوعی نواری از محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه این مجموعه است که به صورت نواری و در ارتفاع های مختلف موجود است. هر فردی با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند محصول مورد نظر را در طرح و رنگ دلخواه تهیه و اقدام به خرید آن کنید. مشاورین با تجربه این مجموعه در کلیه مراحل خرید و نصب به همراه تیم پشتیبان خود، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx