سفر به تفلیس و پاتایا و ترکیه در یک نگاه

dell ghatar.com ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۶

تفلیس در یک نگاه: در این مطلب قصد داریم شما را با تفلیس آشنا کنیم تا اگر قرار است با تور تفلیس به این شهر سفر کنید تا حدودی با آن آشنایت داشته باشید. شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان می باشد گه از قدمت تاریخی زیادی برخوردار می باشد. این شهر علاوه بر داشتن آثار و مکان های تاریخی و باستانی، از طبیعت بسیار زیبا و اروپایی برخوردار است که موجوب شده است سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

سفر به تفلیس و پاتایا و ترکیه

موقعیت جغرافیایی تفلیس
یکی از بزرگترین شهر های گرجستان تفلیس می باشد که در دو طرف آن رود متکواری واقع شده است. این شهر زیبا در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و همین طور در ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه واقع شده است. تفلیس در قسمت جنوب شرقی اروپا وقع شده است و به دلیل موقعیت مکانی آن یعنی در مسیر شرق و غرب بودن موجب شده است که نقطه ی اتصال امپراطوری های رقیب محسوب شود. بهتر است بدانید برخی تفلیس را در آسیا و برخی دیگر در راروپا می دانند.

در عصر امروز نیز به دلیل موقعیت مکانی تفلس آن را به عنوان یک مسیر حائز اهمیت برای انرژی های جهان و همین طور پروژه های بازرگانی می دانند. تاریخ پر فراز و نشیب شهر تفلیس را می توان از معماری های بی نظیر آن کاملا درک کرد. معماری این شهر از معماری قرون وسطی، استالینیست و نئوکلاسیک ترکیب شده است. اگر با تور تفلیس به این کشور سفر کردید حتما از معماری های بی نظیر آن بازدید کنید.

شهر تفلیس به وسیله  واختانگ یکم پادشاه گرجستان در قرن پنجم میلادب بنیان گذاری شد. نام این شهر به دلیل وجود چشمه های آب گرم موجود در آن، تْبیلیسی به معنای گرم منسوب شد. باستان شناسان بر اساس تحقیقاتی که انجام داده اند متوجه شده اند که در این شهر بسیار باستانی می باشد و تمدن هزاره چهارم پیش از میلادی در آن وجود دارد. بنابراین حتما با قیمت تور تفلیس و سفر به این شهر باستانی را از دست ندهید.

سفر به تفلیس و پاتایا و ترکیه

فرهنگ مردم تفلیس
در طول تاریخ در تفلیس مردم با فرهنگ ها و نژاد ها و همین طور مذهب های مختلف وجود داشتند، اما امروزه از لحاظ مذهبی جزو شهر های مسیحی ارتدوکس محسوب می شوند.
 
شرایط اخذ ویزا برای سفر به تایلند:
برای داشتن ویزای تایلند شرایط سختی در نظر گرفته نشده است؛ یک شرط مهم برای گرفتن ویزا، داشتن موجودی حساب بالای پنج میلیون تومان برای هر نفر است.

چنانچه گردش حساب شما دارای این مبلغ نباشد، با بالا بردن موجودی حسابتان می توانید مجددا برای اخذ ویزا درخواست بدهید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تایلند، پرکردن فرم ویزای تایلند،برگه گردش حسابتان از یک ماه گذشته، داشتن پاسپورتی که حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد، دوقطعه عکس سه در چهار، کپی مدارک شناسایی کارت ملی و شناسنامه که البته نیازی به ترجمه هم نیست، تاییدیه رزرو اتاق درهتل محل اقامت،بلیط رفت و برگشت هواپیما و بیمه مسافرتی می باشد. تقریبا هفت روز کاری پس از تحویل مدارک،به درخواست شما پاسخ داده می شود.
 
مکان پاتایا در تایلند:
شهر ساحلی پاتایا در اوایل ۱۹۸۰ کم کم محبوبیت خود را بین گردشگران و کسانی که مشتاق گشت و گذارهستند به دست آورد.این شهر در فاصله ی ۱۴۷ کیلومتری از بانکوک که پایتخت تایلند وپرجمعیت ترین شهر این کشوراست قرار گرفته و سالانه افراد زیادی که به ورزش های آبی و خوشگذرانی در سواحل آفتابی پاتایا علاقه مندند، به این شهر سفرمی کنند.

به جز ورزش و گذراندن اوقات خوش در سواحل این شهر، خدمات عالی اسکان وهتل برای اقامت گردشگران هم ازدیگراماکانات خوب این شهر است.

سفر به تفلیس و پاتایا و ترکیه

بهترین فصل برای سفربا تورپاتایا:
پاتایا جزو شهرهایی با آب و هوای گرم است، اگه گرما برای شما آزاردهنده نیست می توانید در فصل تابستان به این شهرسفرکنید.ازآنجایی که دراین فصل تعداد گردشگران هم کمتراززمان های دیگراست برای جذب توریست ها، جشنواره های متنوعی نیز برگزارمی گردد.اما اگر از آن دسته اشخاصی هستید که از گرما فراری هستند، پیشنهاد ما سفردرفصل پاییزوزمستان است.
 
خدمات تورپاتایا؛ مطابق نیاز و خواسته ی شما:
خدمات تورپاتایا لحظه آخری معمولا درهر شرکت گردشگری به گونه ای ارائه می گردد.اما اگر بخواهیم به خدماتی که به طور معمول بین همه مشترک هست اشاره کنیم، می توانیم به موارد زیراشاره کنیم:

گرفتن ویزا برای تایلند

رزرو بلیت رفت وبرگشت هواپیما

رزرو هتل

نقل وانتقال فرودگاهی

نقل وانتقال بین شهری

بیمه مسافرتی

لیدر فارسی زبان در تور پاتایا

سیم کارت اعتباری تایلند
 
قیمت تور پاتایا :
قیمت پکیج های تورپاتایا معمولا بر حسب دوفاکتورمهم در نظر گرفته می شود.

هم اکنون تنها شرکت هواپیمایی که از تهران به پاتایا در حال جابه جایی مسافران می باشد، ایرلاین ماهان است.

هزینه هتل درپاتایا هم به نرخ دلارویوروبوده ومسئله ی مهمی که در انتخاب هتل بهتراست بدانید این است که در صورت نزدیک بودن هتل به مرکز شهر، گران تر بوده وهرچه ازمرکزشهر دورتر باشد، طبیعتا هزینه ی کمتری باید بپردازید.

نرخ و قیمت تور پاتایا بر حسب تعداد شب هایی که برای اقامت در نظرگرفتید،سفر درون شهری،زمانی که قصد سفر دارید و هتل انتخابی محاسبه می شود.
 
تورترکیه:
یک ازدلایل اینکه ترکیه در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد این است که برای اینکه به این کشورسفری داشته باشند، احتیاج به داشتن ویزا نیست و بنابراین دردسرهای تهیه ی ویزا وجود ندارد.هم چنین بازارهای بزرگ و دارای تنوع بالا وشباهت های فرهنگی بین دو کشورهم از دلایل مهم آن است.

ترکیه شهرهای توریستی با جذابیت های زیادی را در دل خود دارد.اگرقصد سفر به ترکیه را دارید واطلاعات کافی درباره اینکه چه مکان هایی برای گردشگری جذابیت بیشتری دارد را ندارید، نگران نباشید. ما شما را راهنمایی می کنیم تا اگر قصد خرید دارید یا تفریح و خوش گذرانی و یا استراحت، سفر به کدام بخش از ترکیه برای شما لذت بخش خواهد بود.

ابتدا باید این نکته را بدانید که اگر برای تور ترکیه زمان کافی ندارید و تنها میخواهید طول دوره سفرتان، سه یا چهار روزه باشد پیشنهاد می شود که سفر به استانبول یا وان را در نظر داشته باشید؛ زیرا مدت تورهای آنتالیا و ازمیریا کوش آداسی، به طور معمول یک هفته است. از طرفی در استانبول امکان خرید وبازارگردی های متنوع و تفریح در مدت محدود امکان پذیر است.

اما بدانید از: همه چیز در مورد سفر به تور ترکیه و تفلیس و پاتایا
 
بهترین فصل برای سفربا تور ترکیه
شرایط آب وهوایی ترکیه شباهت زیادی به ایران دارد. بخش غرب ترکیه به دلیل آب وهوای ساحلی تابستان های گرم دارد وبرای تفریح آبی مناسب بوده و زمستان های آن سرد است.پیشنهاد ما سفر درفصل بهار و پاییزآن هم به استانبول است.

سفر به تفلیس و پاتایا و ترکیه

مناسب ترین زمان برای خرید با تور ترکیه:
تاریخ مشخصی را نمی توان برای خریدهای خوب ازحراجی ها تعیین کرد اما معمولا پایان فصل زمان مناسبی است.

درحراج های فصل مثلا ماه دی می توانید خرید با قیمت تور ترکیه مناسب راتجربه کنید، همچنین اوایل ماه تیرهم برای خرید های تابستانی زمان مناسبی است گرچه دراین مواقع هم تورترکیه ارزان قیمت نمی توان یافت.

اگر هدفتان از سفر به ترکیه تنها خرید است، بهتر است ازاقامت در هتل های لاکچری وقیمت بالا خودداری کرده وهتلی با هزینه کمتررا در نظر بگیرید.

در روزهای کریسمس در فصل زمستان هم حراجی های زیادی وجود دارد که می توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

برندهای مختلف درروزهای خاص مثل عید نوروز یا روز ولنتاین یا …. هم فروش ویژه در نظرمی گیرند.
 
استانبول جذابترین شهر برای خرید در تور ترکیه:
استانبول شهری بسیار شلوغ است که گردشگران همواره برای تفریح و سرگرمی مشتاق سفر به آن بوده اند از طرفی مراکز خرید عمده در این شهر باعث شده تا مسافران بدون تجربه خریدی به یاد ماندنی از این شهر خارج نشوند.

البته شهرهای دیگرهم مثل آنتالیا، آلانیا و… هم جاذبه های زیادی دارند اما به دلیل قیمت های بالا ودوری از مرکز شهرمعمولا گزینه های مناسبی برای خرید نیستند؛

البته شهر وان به دلیل دسترسی عالی به مراکز خرید و وجود نمایندگی برندهای مختلف هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx