خرید عمده پسته فندقی

dell ghatar.com ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۷

رپورتاژ آگهی: برای خرید عمده پسته فندقی به مراکز متعددی می‎توانید مراجعه نمایید، اما همه این مراکز محصول خود را  با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار نخواهند داد. به همین دلیل بهتر است به مراکزی مراجعه نمایید تا سابقه خوبی در این زمینه داشته باشند. به طور کلی می‎توان گفت، مراکزمعتبر سعی می‌کنند با حذف واسطه‌ها، محصول خود را با قیمتی مناسب در اختیار فعالان این عرصه قرار دهند تا در نهایت این خشکبار خوشمزه با قیمتی متعادل به دست مصرف کننده نهایی برسد.

خرید عمده پسته فندقی

ویژگی های پسته فندقی
از پسته فندقی به عنوان یکی ارقام مقرون‌به صرفه این محصول یاد می‌شود. از نظر ظاهری باید گفت درشت و کروی شکل بوده و به فندق بسیار شباهت دارد، به همین دلیل به این نام خوانده می‎شود. رنگ پوست آن سفید استخوانی بوده و درجه خندانی آن متوسط است. این رقم پسته به نام اوحدی نیز شناخته می‎شود. علت مقرون‎به‎صرفه بودن این محصول به اونس بالای آن باز می‌گردد. این محصول در مزارع رفسنجان و سیرجان استان کرمان کشت می‌شود.

پسته فندقی دارای مغزی سبزرنگ است. زمانی که میوه به طور کامل می‌رسد، مغز آن به رنگ قرمز دیده می‌شود. در حالت خشک اندازه عرض آن چیزی حدود ۱۱ میلیمتر است  و قطر آن به ۱۱٫۶ میلیمتر خواهد رسید.
 
فروش عمده پسته فندقی
فروش عمده پسته فندقی به صورت شور و خام انجام خواهد شد. وقتی صحبت از پسته شور و بوداده می‎شود، یعنی محصول در مجاورت حرارت و گرما قرار می‎گیرد. در طی آن مغز پسته برشته شده و در عین حال می‌توان طعم‌های مختلفی به آن داد. در روش صنعتی از مخزن‌هایی که برای همین منظور طراحی شده‌اند، استفاده می‌شود. این مخزن‌ها ظرفیت‌های متفاوتی داشته و از سیستم حلزونی برای بو دادن پسته و خشکبار بهره می‌گیرد. در سیستم حلزونی در داخل مخزن تفت، یک ماردون حلزونی شکل قرار دارد. چرخش مداوم این ماردون سبب می‎شود تا حرارت به طور یکنواخت به محصول برسد و در نتیجه از سوختگی آن جلوگیری خواهد شد.

برای مزه‌دار کردن پسته نیز از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن نمک است که می‌توان آن را در دستگاه تفت، به خشکبار اضافه کرد. برای اضافه کردن سایر طعم دهنده‌ها مانند آبغوره، آبلیمو، سرکه و …  باید از دستگاه طعم زن استفاده شود. به طور کلی هدف از بو دادن خشکباری مانند پسته، بهتر کردن طعم آن است.
 
بسته بندی و خرید و فروش پسته فندقی
یکی از مسائل مهم در خرید و فروش عمده پسته فندقی، نوع بسته بندی آن است. به طور کلی در بازار ایران، پسته به صورت فله در  بسته‎بندی گونی به مشتریان عرضه می‌شود. کیسه‌های گونی دارای وزن مشخص هستند، به طور کلی می‎توانید آنها در کیسه‌هی ۲۵ تا ۵۰ کیلویی تهیه نمایید. از دیگر انواع بسته‎بندی پسته فله می‌توان به بسته‌بندی وکیوم و کارتونی اشاره کرد.
 
قیمت عمده پسته فندقی
با توجه به اوضاع اقتصادی و نوساناتی که در بازار وجود دارد، نمی‎توان عدد ثابتی را برای قیمت عمده عمده پسته فندقی اعلام کرد. اگر وضعیت اقتصادی را با ثبات فرض کنید، چندین فاکتور مهم بر قیمت نهایی پسته تاثیرگذار خواهد بود که از آن جمله می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
نوع . باید بدانید که ایران منشاء و مبدا پسته است. این میوه خوشمزه از کشور ما به سایر کشورهای جهان منتقل شده است. در ایران بیش از ۹۰ گونه پسته وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به پسته فندقی، احمد آقایی، اکبری و کله قوچی اشاره کرد.

اندازه. ریز و درشت بون پسته با واحدی به نام اونس سنجیده می‎شود. بین اونس و قیمت پسته رابطه معکوس وجود دارد. یعنی هرچه اونس این محصول پایین‎تر باشد، به همان میزان از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود. البته باید بدانید در خرید‌های خرد و جزیی بیش از آنکه به اونس محصول توجه شود، شکل و ظاهر آن اهمیت خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید به صورت عمده خرید نمایید، اونس یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه نمایید.
 
صادرات پسته فندقی

یکی از بهترین ارقام پسته جهت صادرات ، پسته فندقی می باشد. این پسته به دلیل انس مناسب و تعداد بالا در وزن کم ، بسیار مورد توجه کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی می باشد.

چنانچه قصد صادرات پسته فندقی به کشورهای مختلف را دارید باید به لیست شرکتهای بازرگانی بین المللی دسترسی داشته باشید تا بتوانید بهترین شرکت صادرات پسته را انتخاب کنید.
 
از کجا پسته فندقی تهیه کنیم ؟
نئوفارم یکی از بسترهای مناسب جهت خرید و فروش عمده پسته به صورت مستقیم می باشدو شما می توانید از کشاورز این پسته را تهیه کنید . ولی راه دیگر استفاده از میادین میوه و تره بار و خشکبار است که برای اینکار نیاز به شماره تلفن های حجره های میدان میوه و تره بار تهران و سایر شهرستانها دارید که عموما در این میادین پسته تازه در اوایل شهریور به فروش می رسد.
 
دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت پسته فندقی
رنگ و ظاهر پسته. گاهی اوقات فروش عمده پسته به صورت مخلوط انجام می‌شود. در طی آن چندین رقم پسته با یکدیگر ترکیب خواهند شد. گاهی اوقات میزان ترکیب به حدی است که تفاوت آنها در رنگ، ظاهر، نوع پوست و استخوان به راحتی دیده می‎شود. گاهی اوقات تنها یک رقم به صورت عمده به فروش می‎شود. در این صورت محصول ظاهری کاملا یکدست دارد. بدیهی است که قیمت عمده پسته فندقی در این شرایط بیشتر از حالتی است که با دیگر ارقام پسته ترکیب شده باشد.
 
تازگی پسته. برای تشخیص تازگی و کهنگی پسته به مهارت و تجربه نیاز است. در مرحله اول با خوردن و تست کردن مزه آن می‌توانید پی به تازگی و یا ماندگی محصول ببرید. بدیهی است پسته تازه طعم لطیف و خوشمزه‎تری خواهد داشت. از سویی دیگر این محصول به صورت تازه دارای میزان خاصی رطوبت است. هر چقدر پسته کهنه‌تر باشد، به همان میزان خشک و ترد تر خواهد بود.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx