لیست بهترین دانشگاه های کانادا به تفکیک استان

dell ghatar.com ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۶۲۰

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی است. سطح بالای آموزش، امکانات تحصیلی فوق العاده، اعتبار بالای مدارک آموزشی، جامعه چند فرهنگی و وجود بهترین دانشگاه‌های جهان در کانادا باعث شده تا این کشور به مقصد دانشجویان بین المللی در سرتاسر جهان تبدیل شود. با توجه به تعداد بالای موسسات آموزشی در کانادا، قصد داریم بهترین دانشگاه های کانادا را به تفکیک استان های این کشور معرفی کنیم.

دانشگاه های کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود که در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. چند مورد از بهترین دانشگاه های کانادا در این استان واقع شده است.
 
دانشگاه بریتیش کلمبیا
در رتبه ۴۵ بهترین دانشگاه های دنیا دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد و همواره در بین ۳ دانشگاه برتر کاناداست. پردیس‌های این دانشگاه در ونکوور و کلونا قرار دارد و بیش از ۶۴ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.
 
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه سایمون فریزر در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده و پردیس اصلی آن در شرق ونکوور قرار گرفته است. نام این دانشگاه از سایمون فریزر گرفته شده که یکی از بزرگ‌ترین تاجران پوست حیوانات بوده است. سایمون فریزر در رتبه ۳۲۳ بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد و در بین دانشگاه‌های کانادایی رتبه ۱۳ را دارد.
 
دانشگاه ویکتوریا
دانشگاه ویکتوریا در شهری به همین نام واقع شده که پایتخت استان بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه رتبه ۱۴ کانادا و رتبه ۳۷۰ جهان را در اختیار دارد. ضمن اینکه حدودا ۲۲ هزار دانشجو در دانشگاه ویکتوریا تحصیل می‌کنند که بیش از ۳۰۰۰ نفر آنها خارجی هستند.

بهترین دانشگاه های کانادا در استان انتاریو

بیش از یک سوم دانشگاه‌های کانادا در استان انتاریو قرار گرفته‌اند. انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود که نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده است.
 
دانشگاه تورنتو
دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کشور کاناداست و از لحاظ رتبه بندی جهانی نیز در رده ۲۵‌ بهترین دانشگاه‌ها قرار گرفته است. ضمنا دانشگاه تورنتو رتبه ۱۵ جهان را از لحاظ شاخص شهرت آکادمیک در اختیار دارد. دلیل این موضوع هم نوآوری‌های تحقیقاتی این دانشگاه بوده، زیرا دانشگاه تورنتو به عنوان زادگاه انسولین و همچنین تحقیقات سلول‌های بنیادی شناخته می‌شود.
 
دانشگاه مک مستر
دانشگاه مک مستر در سال ۱۸۸۷ در شهر همیلتون تاسیس شده است. نام این دانشگاه از ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی، گرفته شده است. در حال حاضر، دانشگاه مک مستر در رتبه ۱۴۴ دنیا قرار گرفته است.
 
دانشگاه واترلو
دانشگاه واترلو در شهری با همین نام واقع شده و در حال حاضر رتبه ۱۶۶ بهترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار دارد. یکی از دلایل اصلی شهرت این دانشگاه، ارائه برنامه‌های تعاملی و کارورزی است که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا تحصیلات خود را با تجربه کاری ادغام کنند.
 
دانشگاه وسترن
دانشگاه وسترن در رده ۲۰۳ برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. این دانشگاه به عنوان عضوی از گروه U15 نیز شناخته می‌شود؛ گروهی که از ۱۵ دانشگاه تحقیقاتی کانادا تشکیل شده است.
 
دانشگاه کوئینز
دانشگاه کوئینز در کینگستون واقع شده و در حال حاضر رتبه ۲۴۶ دنیا را در اختیار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ و توسط ملکه ویکتوریا تاسیس شده است.
 
دانشگاه اتاوا
دانشگاه اتاوا بهترین دانشگاه پایتخت کشور کاناداست که در رتبه ۲۷۹ دنیا قرار دارد. اتاوا به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه در جهان شناخته می‌شود که برنامه‌های آموزشی خود را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از ۴۲ هزار دانشجو از نقاط مختلف جهان دارد.
 
دانشگاه یورک
دانشگاه یورک یکی از بهترین دانشگاه‌های شهر تورنتو محسوب می‌شود که در رتبه ۵۳۵ دنیا قرار گرفته است. دانشکده معتبر فیلم‌سازی این دانشگاه یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت آن است.
 
دانشگاه گوئلف
دانشگاه گوئلف در شهری با همین نام واقع شده و در حال حاضر در رتبه ۵۷۵ بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارد. یکی از شاخه‌های علمی معتبر این دانشگاه، مربوط به حوزه دامپزشکی آن می‌شود.
 
دانشگاه کارلتون
کارلتون یک دانشگاه جامع دولتی در پایتخت کاناداست که در سال ۱۹۴۲ در قالب یک کالج تاسیس شده است. دانشگاه کارلتون رتبه‌ای بین ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان را در اختیار دارد و ۲۲امین دانشگاه برتر کاناداست.
 
دانشگاه ویندزور
این دانشگاه در شهر ویندزور به عنوان جنوبی‌ترین شهر کانادا واقع شده است. این دانشگاه دولتی و تحقیقاتی، دانشکده‌های مختلفی از جمله حقوق، بازرگانی، پرستاری، علوم اجتماعی و… را در خود جای داده است. ویندزور رتبه‌ای بین ۷۵۱ تا ۸۰۰ جهان را در اختیار دارد و در رده ۲۵ بهترین دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است.
 
دانشگاه رایرسون
دانشگاه رایرسون در مرکز شهر تورنتو واقع شده با بیش از ۴۳ هزار دانشجو در بین بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر رتبه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ را در میان دانشگاه‌های جهان در اختیار دارد.

بهترین دانشگاه های کانادا در استان آلبرتا

آلبرتا یکی از استان‌های غربی کاناداست که طبیعت فوق العاده‌ای از کوهستان و چمنزار گرفته تا جنگل و دریاچه را در خود جای داده است. ادمونتون مرکز این استان است و کلگری مهم‌ترین شهر آن محسوب می‌شود.
 
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه کانادا در شهر ادمونتون واقع شده و در رتبه ۱۱۹ بهترین دانشگاه دنیا قرار گرفته است. این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر کشور کاناداست و نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه کلگری
کلگری یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا به حساب می‌آید که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است. دانشگاه کلگری در حال حاضر رتبه ۲۴۶ جهان و رتبه نهم بهترین دانشگاه‌های کانادا را در اختیار دارد.

بهترین دانشگاه های کانادا در استان کبک

کبک یکی از مهم‌ترین استان‌های کانادا محسوب می‌شود که مرکز آن شهر کبک و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. جمعیت غالب استان کبک فرانسوی زبان هستند و تنها استان کاناداست که زبان رسمی آن فرانسوی است. ضمنا استان کبک از لحاظ مساحت، بزرگ‌ترین استان کانادا به حساب می‌آید.
 
دانشگاه مک گیل
دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه‌های کانادا شناخته می‌شود و در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ تاسیس شد و در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد که بیش از ۳۰ درصد آنها خارجی هستند. دانشگاه مک گیل ۳۱ امین دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه برتر کانادا است.
 
دانشگاه مونترال
دانشگاه مونترال یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا است که رتبه ۱۱۸ جهان را در اختیار دارد. این دانشگاه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دارد که یکی از بالاترین عددها در کل کانادا بوده و باعث شده امور تحقیقاتی این دانشگاه به شهرت زیادی دست پیدا کند.
 
دانشگاه لاوال
دانشگاه لاوال به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در کانادا شناخته می‌شود و ریشه شکل گیری آن به سال ۱۶۶۳ برمی‌گردد. این دانشگاه در شهر کیک واقع شده و در رتبه ۴۲۰ بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارد. ضمنا لاوال اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است.
 
دانشگاه کنکوردیا
دانشگاه کنکوردیا در مونترال قرار گرفته و در حال حاضر رتبه ۴۷۷ جهان را در اختیار دارد. دانشکده مهندسی این دانشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر حوزه مهندسی شناخته می‌شود.
 
دانشگاه کبک
دانشگاه کبک از به هم پیوستن ۱۰ دانشگاه دولتی تشکیل شده که در مجموع ۸۷ هزار دانشجو دارند. این دانشگاه رتبه‌ای بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ جهان را در اختیار دارد.
 
دانشگاه شربروک
این دانشگاه در شهر شربروک قرار دارد و در رتبه‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ جهان قرار می‌گیرد. البته این دانشگاه دارای یک پردیس دیگر در حومه مونترال نیز است.

سایر دانشگاه های برتر کانادا

تا اینجا بهترین دانشگاه های کانادا را در ۴ استان مهم این کشور بررسی کردیم. اما در سایر استان‌ها کانادا نیز دانشگاه‌های سطح بالایی وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.
 
دانشگاه دالهاوزی
دانشگاه دالهاوزی در استان نوا اسکوشیا واقع شده و دارای ۳ پردیس در شهر هالیفاکس است. ضمنا دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز در شهر سنت جان قرار گرفته است. دالهاوزی رتبه ۲۹۱ جهان و ۱۲ کانادا را در اختیار دارد.
 
دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه ساسکاچوان در شهر ساسکاتون به عنوان مرکز استان ساسکاچوان قرار گرفته و در حال حاضر رتبه ۴۶۱ جهان را در اختیار دارد
 
دانشگاه مانیتوبا
این دانشگاه در شهر وینیپگ به عنوان مرکز استان مانیتوبا و بزرگ‌ترین شهر آن واقع شده است. دانشگاه مانیتوبا در رتبه‌ای بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ دنیا رده بندی شده است.
 
دانشگاه مموریال
دانشگاه مموریال در استان نیوفاندلند قرار دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه در منطقه آتلانتیک کانادا شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ جهان قرار می‌گیرد و حدودا ۱۸ هزار دانشجو دارد.

همانطور که مشخص است، کانادا دانشگاه‌های سطح بالای زیادی دارد که هر کدام از آنها برنامه‌های آموزشی مختلفی را ارائه می‌کنند. در انتخاب دانشگاه مورد نظرتان به مواردی مانند شهر محل تحصیل، رشته تحصیلی، زبان تدریس، سطح علمی اساتید در رشته مورد نظر و هزینه‌های تحصیلی توجه کنید. برای مشاوره در مورد انتخاب بهترین دانشگاه در کانادا، می‌توانید از کارشناسان لتسگویونی کمک بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx