چرا ابروها بعد از کاشت دچار ریزش می شوند؟

dell ghatar.com ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۲

روش های متعددی برای کاشت ابرو و جایگزین موهای ریخته شده ابرو وجود دارد.

کاشت ابرو

برخی از این روش ها بهترین نتیجه را می دهند و رضایت افراد جلب می شود. در کاشت مو فولیکول های مو از بانک مو توسط روش های مناسب با دستگاه های پیشرفته برداشته می شوند و در محل گیرنده توسط پزشک پیوند زده می شوند. در این بین متقاضیان در مورد ریزش ابروهای کاشته شده نگرانی هایی دارند. آنها می خواهند بدانند آیا موهای کاشته شده بعد از کاشت ابرو دوباره دچار ریزش می شوند؟ در این میان باید بدانید که عواملی مانند شرایط متقاضی، رعایت نکات بعد از کاشت ابرو و … بسیار اهمیت دارند تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیرید. در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد ریزش ابروها بعد از کاشت صحبت کنیم تا با رعایت نکاتی مانع از ریزش ابروهای کاشته شده شوید.

دلایل  ریزش ابروها بعد از کاشت

  • مشکل در ضعف موهای کاشته شده

معمولا موهایی که در محل ابروها کاشته میشوند قدرت بالایی ندارند و نمی‌توانند به خوبی رشد کنند. اما این موضوع موقتی است. این موها حدودا چند روز بعد از انجام کاشت، دچار ریزش می شوند. این مورد معمولا دو هفته بعد از کاشت اتفاق میفتند. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد. این موهایی که بعد از مدتی می ریزند در واقع ساقه موها هستند و ریشه موها به طور سالم در محل قرار دارند. با رعایت یکسری نکات گفته شوده توسط پزشک و تقویت ریشه ها، موهای ابرو دوباره شروع به رشد می کنند. بعد از کاشت ابرو افراد باید صبر و حوصله داشته باشند تا نتیجه واقعی را به مرور زمان ببینند. نتیجه واقعی کاشت ابرو بعد از ۸ تا ۱۲ ماه بعد نشان داده می شود.

  • عدم مراقبت مناسب و صحیح بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش غیر تهاجمی است. اما باید بدانید که این جراحی در یک جلسه انجام می شود. با این حال باید وقت کافی برای مراقبت از ابروهای تازه کاشته شده خود داشته باشید. روزهای اولیه بعد از کاشت بسیار اهمیت دارند و دوره طلایی نامیده می شوند. در این دوران که دوره نقاهت است، باید سعی کنید به تقویت ابروهای خود بپردازید. به تمامی توصیه های پزشک متخصص خود در این دوران گوش دهید. این دوران همراه با کمی سوزش و درد و شاید ورم باشد. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، زیرا با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک این دردها کاملا التیام پیدا می کنند.

نکته قابل توجه این است که در این زمان نباید دست به ابروهای خود بزنید و نسبت به تمیز بودن محل کاشت اطمینان حاصل کنید. ابروهای شما در این دوران نباید به هیچ عنوان با عرق خیس و مرطوب شوند. پس بهتر است از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. اگر تمامی این موارد به خوبی رعایت شوند، ریشه ابروها قوی تر می شوند. تمیز نگه داشتن محل پیوند از مهم ترین کارهایی است که شما باید نسبت به آن حساسیت به خرج دهید. در غیر این صورت دچار عفونت های شدید می شوید و سلامت موهای کاشته شده در خطر میفتد.

  • کاشت ابرو در کلینیک های نامعتبر

کاشت ابرو یک جراحی تخصصی است که حفظ قرینگی و زاویه کاشت مو و … در آن اهمیت دارد. در نتیجه باید کلینیکی را انتخاب کنید که دارای پزشکان معتبر و حرفه‌ای با مهارت و تجربه بالا باشند. پزشک متخصص باید بانک موها را به درستی انتخاب کند و در محل گیرنده پیوند دهد. اگر پزشک تجربه و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد باعث می شود تا ریشه موها در محل مناسبی کاشته نشوند و در نهایت دچار ریزش شوند.

  • علت ریزش ابروها و بررسی کم پشتی آن ها

روش های بسیار متنوعی برای کاشت ابروها وجود دارد. پزشک باید با در نظر گرفتن علت ریزش ابروها و یا کم پشتی آنها بهترین روش را انتخاب کند. علت های ریزش ابرو می تواند عوامل ژنتیکی، مصرف برخی از داروها، افزایش سن، سبک نادرست زندگی و … باشد. پزشک باید با انجام آزمایش ها و تجربیات خود متوجه علت این ریزش ها بشود تا روشی مناسب را انتخاب کند. اگر پزشک مهارت و تجربه خوبی نداشته باشد، نمی تواند علت ریزش بعد از کاشت ابرو را به درستی تشخیص دهد، در نتیجه روش مناسبی را هم برای کاشت ابرو نمی تواند انتخاب کند. در این حالت موهای کاشته شده نمی توانند قدرت کافی برای رشد را پیدا کنند و باز هم دچار ریزش می شوند. موضوع اصلی این است که ریشه موها آسیب می بیند و امکان رشد مجدد ابروها هم بعد از کاشت دیگر وجود ندارد.

روش هایی برای جلوگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت

حتما شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است. افرادی که برای کاشت ابرو اقدام کرده‌اند، باید قبل از ریزش و سست شدن ریشه ها به فکر تقویت آنها بپردازند. پیشگیری برای این موارد بهتر است قبل از شروع کاشت انجام شود. زیرا نکاتی هم وجود دارند که باید قبل از کاشت ابرو رعایت شوند.

  • نحوه تقویت ابروها : ممکن است شما نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید اما باز هم دچار ریزش ابرو شوید. در این حالت کمبود مواد مغذی ممکن است دلیل بر ریزش ابروها باشند. کمبود مواد مغذی موثرترین موردی است که در ریزش ابروها و سست شدن ریشه ها تاثیرگذار هستند.
  • رنگ نکردن ابروها : استفاده از رنگ های شیمیایی می تواند آسیب شدیدی به موهای کاشته شده برسانند. حتی برخی از رنگ مو برای رنگ ابرو استفاده می کنند که این کار بسیار خطرناک برای سلامت موهای کاشته شده است. بهتر است تا زمان قوی شدن ریشه ها و ثبات آنها از رنگ کردن ابروها پرهیز کنید.
  • اصلاح نکردن ابروها : اصلاح کردن ابروها از جمله کارهایی است که نباید در زمان کاشت ابرو انجام شود. زیرا موچین و بند باعث ایجاد ضربه به فولیکول های مو می شوند. باز هم بهتر است تا زمان به ثبات رسیدن و قوی شدن ریشه ابروها از اصلاح کردن پرهیز کنید. تا چند ماه بعد از کاشت ابرو از این کار خودداری کنید.

ابروها از جمله نقاط قوت در زیبایی افراد هستند. به همین دلیل باید توجه بسیار زیادی به آنها کرد و در تصمیم گیری برای جراحی، بهترین کلینیک و پزشک را انتخاب کنید تا از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید و احساس پشیمانی نکنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx