بهترین رستوران‌های شیراز برای مسافران را بشناسید

dell ghatar.com ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۶

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به هر شهری، امتحان کردن طعم غذاهای آن شهر است. شهر شیراز، یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب است.

در شیراز علاوه بر گشت و گذار در بازارهای سنتی و بازدید از اماکن تاریخی و چشم‌نواز، می‌توانید رستوران‌گردی هم در برنامه سفرتان قرار دهید. غذاها و شیرینی‌هایی مثل کلم پلو، آش سبزی، حلوای کاسه‌ای، مسقطی، کوفته سبزی، یوخه، فالوده، دم‌پختک عدس و کلم، ترحلوا شیرازی، کوفته هلو، شکرپلو و قیمه، دمی گوجه، دو پیازه، آش ماشت و آشکادره را می‌توانید در خیلی از رستوران‌های سنتی و مدرن شیراز امتحان کنید. در ادامه شما را با برخی از این رستوران‌ها آشنا خواهیم کرد و در پایان یکی از بهترین وب سایت‌های موجود برای تهیه ارزانترین بلیط هواپیما به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین رستوران‌های شیراز

هفت خوان رستم را در این رستوران تجربه کنید

رستوران سنتی هفت خوان شیراز، که در نزدیکی دروازه قرآن،بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم قرار دارد، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های سنتی شهر شیراز، محسوب می‌شود. فضای داخلی این رستوران، از هفت‌ خوان شاهنامه الهام گرفته شده است و هر بخش از این رستوران، به یکی از این خوان‌ها مربوط می‌شود. از معروف‌ترین غذاهایی که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید می‌توان ته‌چین، قلیه ماهی، هورماهی و دمپخت شیرازی را نام برد.

  اینجا اروپا نیست، مترو شیراز است +عکس

قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران شیراز

رستوران صوفی، یکی از رستوران‌های قدیمی شیراز در خیابان عفیف آباد، که زمان تاسیس‌ش مربوط به سال ۱۳۶۱ بوده و معماری بنایش از معماری دوره قاجاریه الهام گرفته است. پنجره‌های ارسی، نمای آجری و مبلمان سنتی، فضای داخلی این رستوران را بسیار چشم نواز کرده است. نان داغ و کباب جوجه، بره، ماهی، کلم پلو، شکرپلو و آش سبزی از انواع غذاهایی است که در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید.

بعد از بازارگردی، به این رستوران بروید

رستوران شرزه، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیک بازار بازار وکیل و هتل زندیه واقع شده و در زمره بهترین و مشهورترین رستوران‌های شیراز قرار دارد و از گذشته تا امروز کیفیت خود را حفظ کرده است. بعد از گشت و گذار در بازار وکیل شیراز، می‌توانید خستگی‌تان را در این رستوران به در کنید و از غذاهای سنتی آن لذت ببرید. نان داغ و تازه، کباب لاری، کباب کوبیده، کباب ماهی، باقالی‌پلو با ماهیچه از بهترین غذاهای منوی این رستوران،‌ محسوب می‌شود.

  قتل ۵ نفر در درگیری خانوادگی شبانه شیراز/ قاتل با شلیک پلیس کشته شد+تصاویر

بهترین وب سایت برای تهیه بلیط هواپیما

اگر به دنبال وب سایتی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و یا رزرو هتل در شیراز هستید، وب سایت اسنپ تریپ، بهترین گزینه است. مثلا اگر می‌خواهید بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به اهواز یا قیمت بلیط هواپیما تهران به شیراز را خریداری کنید، می‌توانید با مراجعه به این وب سایت و انتخاب زمان سفرتان، بلیط موردنظرتان را انتخاب کنید. اسنپ‌تریپ به شما این امکان را می‌دهد که با هر بودجه‌ای در هر زمانی بتوانید دقیق‌ترین جست‌وجو و انتخاب بلیط هواپیما را داشته باشید.

رپورتاژ آکهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx