مارجین چیست؟ آموزش کامل مارجین در فارکس

dell ghatar.com ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۴

در این مقاله قصد داریم شما را با مارجین در فارکس و نحوه محاسبه و عملکرد آن در فارکس آشنا نماییم. مارجین یکی از مهمترین ویژگیهای بازار فارکس است که به آن معاملات سپرده نیز می گویند.

با خانه بورس ایران  همراه باشید. همچنین، لطفا در نظر داشته باشید که برای ورود به بورس ، حتما از بروکر هایی استفاده کنید که به ایرانیان خدمت میدهند. ما در این لیست، بهترین بروکر های فارکس مناسب ایرانیان را به شما معرفی کرده ایم.
 
معاملات مارجین چیست؟

 آموزش کامل مارجین در فارکس

با استفاده از مارجین، می توانید پول خود را دو برابر کنید (فقط به عنوان قدرت خرید) تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید و همچنین شرکت کار گزاری سود بیشتری از پورسانت بدست می آورد.

اما باید بدانید که معاملات مارجین یا معاملات فارکس ریسک بالایی را به همراه دارد. همانطور که می توانید سود چشمگیری داشته باشید، ممکن است ضرر بزرگی را نیز متحمل شوید.
 
چگونه مارجین در کاربر فارکس محاسبه می شود؟
حاشیه استفاده شده = تعداد قراردادها * نسبت ارزش / ضریب قرارداد
 
مارجین قابل استفاده
مارجین موجود در فارکس مبلغی است که پس از کسر مارجین استفاده شده از آن در حساب شما باقی می ماند، این حداکثر مبلغی است که شرکت به شما امکان می دهد در معاملات و دلیل اصلی آن را از مارجین موجود از دست دهید در صورت ضرر ، خدای ناکرده از آن کسر می شود.

به عنوان مثال اگر در معاملات اتومبیل خود ضرر کنید، مبلغ ۵۰۰ دلار از حساب شما برای تکمیل ارزش کامل خودرو کسر می شود.

وقتی معامله در کالایی را انتخاب می کنید، ابتدا حاشیه استفاده شده از حساب شما کسر می شود.

این مبلغ از حساب معامله خارج می شود، انگار در وهله اول وجود ندارد، اما در همه موارد پس از اتمام معامله به حساب شما بازمی گردد.

بنابراین مارجین موجود = تراز – مارجین استفاده شده

همانطور که شما معامله ای را که در بازار دارید مشاهده می کنید، شرکتی که با آن معامله می کند نیز قیمت را کنترل خواهد کرد، تا زمانی که قیمت معامله فعلی بیشتر از قیمت خرید باشد، بنابراین اگر تصمیم به فروش فوری آن بگیرید، سودآور خواهید بود.

این شرکت در این امر دخالت نخواهد کرد و شما را در انتخاب قیمت مناسب برای فروش آزاد می گذارد.

اما اگر قیمت فعلی کالا زیر قیمت خرید آن باشد، به طوری که اگر تصمیم دارید آن را با این قیمت بفروشید، بازنده خواهید بود.

موسسه تا زمانی که مارجین موجود را برای جبران این ضرر در اختیار داشته باشید، مداخله نخواهد کرد، اما به محض اینکه اختلاف بین قیمت فعلی و قیمت خرید آن برابر با حاشیه موجود باشد، به شما گفته می شود معامله را ببندید یا پول بیشتری به حساب خود در موسسه اضافه کنید تا در صورت ادامه افت قیمت، از آن کسر شود.

و اگر خودتان دستور فروش را ندادید، معامله را نبستید و پول بیشتری به حساب خود اضافه نکردید، شرکت خود کالا را به قیمت روز به فروش می رساند، بدون اینکه منتظر سفارش شما باشد، از ترس این که قیمت بدون افتادن در حساب شما برای جبران ضرر، بیشتر سقوط کند.

بنابراین، مارجین موجود به شما توانایی تحمل ضرر را می دهد در زمانی که منتظر بهبود شرایط هستید.

از اینجا باید بدانید که هر چقدر حاشیه در دسترس شما باشد بیشتر است، اگر می خواهید به معامله ادامه دهید برای شما بهتر است.

 آموزش کامل مارجین در فارکس

اصطلاحات معاملات مارجین
برای اینکه یک متخصص در تجارت مارجین باشید، این اصطلاحات را بخاطر بسپارید:
 
* حاشیه استفاده شده:
مبلغی است که شرکت فارکس به عنوان سپرده برای شرکت ذخیره می کند. به عنوان مثال، شما یک حساب ۱۰۰۰ دلاری و یک اهرم ۱: ۱۰۰ دارید و با ۱۰ هزار دلار معامله می کنید در این حالت، شرکت ۱۰۰ دلار به عنوان حاشیه رزرو شده یا حاشیه استفاده شده ذخیره خواهد کرد.
 
* حاشیه موجود:
مبلغی است که پس از گرفتن حاشیه رزرو شده باقی مانده است و می توانید معاملات جدیدی از آن باز کنید، به عنوان مثال حساب ۱۰۰۰ دلاری و اهرم ۱: ۱۰۰ دارید و معامله ای با ۱۰،۰۰۰ دلار را باز می کنید ، در این حالت شرکت ۱۰۰ دلار به عنوان یک حاشیه رزرو شده یا حاشیه استفاده شده رزرو خواهد کرد و باقی خواهد ماند شما ۹۰۰ دلار برای باز کردن معاملات جدید دریافت می کنید و به آن مارجین سود می گویند.
 
* حاشیه کامل
که برای وارد کردن کل حساب به معاملات است و این بیهوده خوانده می شود. به هیچ وجه توصیه نمی شود و برای اطمینان از تداوم بازار باید با خطر کم معامله شود.
 
* Margin call:  یا کال مارجین
 این فرآیندی است که توسط شرکت فارکس انجام می شود در حالی که ضررها برابر با مقدار اصلی سرمایه گذاری هستند، زیرا شما تمام معاملات را می بندید و بنابراین حساب خود را کاملاً از دست می دهید.

سرانجام، از فارکس احساس خستگی نکنید، ارزش هر تلاشی را دارد که ممکن است احساس کنید و نگران نباشید ، ما در مورد این بازار مقاله های آموزشی زیادی داریم، فقط کافیست در مقاله های بعدی ما را دنبال کنید.

لوریج “افزایش قدرت تجارت” است که هنگام استفاده از حساب حاشیه فارکس در دسترس است. این یک “مکان یاب” مجازی است برای تفاوت بین آنچه که در واقع داریم و آنچه می خواهیم کار کنیم.

فراخوان مارجین چیست و چگونه می توان از آن اجتناب کرد؟
کال مارجین هنگامی که حاشیه آزاد یک معامله گر تمام می شود، اتفاق می افتد. اگر مبلغ کمتری از سپرده مورد نیاز تحت شرایط امانت وجود داشته باشد، معاملات آزاد در فارکس به طور خودکار بسته می شوند. از نظر کارگزار، این مکانیزم ضروری برای کاهش خطرات خودشان است به طوری که هیچ کس در هزینه خود ضرر نکند.
 
در زیر دلایل اصلی تماس های حاشیه ای ذکر شده است:

  • نگه داشتن معاملات بی سود برای مدت طولانی، تخلیه سپرده.
  • بسیاری از معاملات همزمان باز
  • معاملات معکوس در شرایط حرکت تهاجمی قیمت.

 آموزش کامل مارجین در فارکس

نحوه ارتباط لوریج و مارجین
لوریج و مارجین دو روی یک سکه فارکس یکسان هستند. اگر حاشیه حداقل مبلغ مورد نیاز برای انجام معاملات اهرمی باشد، اهرم ابزاری است که به یک معامله گر اجازه می دهد تعداد زیادی را جابجا کند که با هزینه ۱: ۱ برای او مقرون به صرفه نیست.
 
سخن پایانی
معاملات مارجین ابزار مفیدی برای کسانی است که قصد دارند با سرمایه اولیه ی محدود، در فارکس  معامله کنند. در صورت استفاده صحیح، معاملات لوریج رشد سریع سود را افزایش می دهد و فضای بیشتری برای تنوع فراهم می کند.

این روش معاملاتی همچنین می تواند ضررها را تشدید کرده و خطرات اضافی را به همراه داشته باشد. بنابراین، نتیجه می گیریم که بدون دانستن ویژگی های فارکس، آموزش های اضافی و اجرای بر روی شبیه ساز، ورود به بازار واقعی غیرممکن است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx