shahab top-travel.ir ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۹۰

مامه یکی از روستاهای بزرگ و بسیار زیبای دهستان رودبار قصران در شهرستان شمیران استان تهران می باشد. این روستا شامل دو آبادی کنار هم است که یکی را امامه بالا و دیگری را امامه پایین می گویند. این روستا در پنج کیلومتری مشرق راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم قرار دارد و راه آن ماشین رو می باشد.
روستای امامه تهران ، از دو آبادی به نام های امامه بالا و پایین تشکیل شده و در گذشته به دلیل سخت بودن زندگی در آن به عنوان مکانی برای تبعید مبارزان اهل گرجستان و مازندران محسوب می گردیده است.

باید بگوییم که روستای امامه تهران، کوهستانی و سردسیر بوده که آب آن از قنات ها، چشمه ها و رودهای محلی اش تأمین می گردد. همچنین، این روستا دارای ۳۶ هکتار باغ بوده و درختانی همچون گلابی، سیب، آلبالو و هلو در آن ها دیده می شوند. گفتنی است که زبان مردم این منطقه تاتی بوده و گویش اهالی شباهت بسیاری به مردم نور و چمستان دارد. در مورد معماری خانه های امامه باید بدانید که همه بناهای قدیمی و تاریخی موجود در آن دارای سقفی چوبی و مسقف بوده و خانه های زیبای اعیانی امامه شامل در ورودی و هشتی هایی با زیبایی مثال زدنی می باشد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx