قیمت چمن مصنوعی- نکاتی تا هزینه های تان را کاهش دهید

dell ghatar.com ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۷

دلایلی خوب و قانع کننده متعددی وجود دارد که چرا باید چمن مصنوعی را در ملک خود نصب کنید. یکی از مهم ترین و برجسته ترین این دلایل این است که بسیار به صرفه می باشد و در بسیاری از موارد می تواند به حفظ بودجه و پس اندازتان کمک کند.

رپورتاژ آگهی: شاید نصب اولیه چمن مصنوعی اندکی هزینه بردار باشد، اما هزینه های نگهداری و رسیدگی از آن بسیار کمتر از چمن طبیعی می باشد. به طور کلی، شما برای داشتن چمن های سبز به وسیله چمن مصنوعی نیازی نیست تا هزینه بسیاری را متقبل شوید. این در حالی است که می توانید مانند چمن طبیعی از سرسبزی و طراوتی که به محیط اطراف خود می بخشد، بهره مند شوید.

قیمت چمن مصنوعی

تیم متخصص آسیاچمن در تمام طول دو دهه فعالیت خود (و حتی بیشتر) همواره روی تولید و ارائه ناب ترین و بروزترین چمن های مصنوعی تمرکز کرده است تا بتواند این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم نماید که فضای سبز زیبا و بدون دردسری را برای بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال تجربه کنند.

برای اطلاع از بهترین نوع چمن مصنوعی که مناسب خواسته و هدف شما باشد، با تیم متخصص و مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید و با خیال آسوده تصمیم بگیرید.
 
چرا باید از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟
اول این که دیگر نیاز نیست نگران هزینه بالای قبض آب ماهانه خود باشید، چون برای سرسبز و با طراوت ماندن چمن خود، نیاز به هیچ آبیاری ندارید. هم چنین اصلا ضرورتی ندارد تا تایمی در طول هفته به این کار اختصاص دهید.

دوم این که شما مجبور نیستید تا هر از چند گاهی فردی را برای رسیدگی به باغ و فضای سبز خود به کار بگیرید و هزینه ای برای دستمزد و حق الزحمه او بپردازید. هم چنین لازم نیست خودتان به زحمت بیفتد و دست به کار شوید.

چمن مصنوعی نه رشد می کنند و از این رو نه به هرس کردن و کوتاه کردن و نه به بذرپاشی مداوم نیاز دارد.

پس چمن مصنوعی می تواند فضای سبز رویایی را برای شما به ارمغان بیاورد، بدون این که اخلالی در برنامه های کاری و روتین زندگی شخصی تان به وجود بیاورد.
 
هزینه نصب چمن مصنوعی چقدر است؟
نکته ای که در نصب چمن مصنوعی وجود دارد این است که شما می توانید به روش های مختلفی از آن استفاده کنید. از جمله کاربردهای چمن مصنوعی می تواند به شرح زیر باشد:

  • چمن های حیاط
  • تراس و بالکن
  • اطراف استخر
  • زمین بازی برای کودکان و حیوانات خانگی
  • تزیین حیاط مثلا بین موزاییک ها و سنگ فرش ها
  • زمین ورزشی خانگی از جمله زمین گلف
  • روف گاردن و پشت بام
  • دیوار
  • تزئین میز و صندلی

 
البته استفاده از چمن مصنوعی فقط  منحصر به مواردی که در بالا اشاره شد، نمی شود. این محصول به قدری انعطاف پذیر و تطبیق پذیر است که دست شما را برای استفاده از آن در هر جایی با هر شرایطی و به هر طریقی باز می گذارد.
 
این حقیقت انکار نشدنی است که چمن مصنوعی بسیار عالی به نظر می رسد، و از این نظر اقتصادی، گزینه پیشقدم و پیشتاز به شمار می رود. اما واقعا نصب چمن مصنوعی در ملک مورد نظرتان چقدر هزینه بر می دارد؟

قیمت چمن مصنوعی

پاسخ این سوال به این فاکتورها بستگی دارد:

  • محوطه مورد نظر شما چقدر بزرگ است- چمن مصنوعی به صورت مترمربع به فروش می رسد

 

  • چه نوع چمنی می خواهید استفاده کنید- انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که از مواد مختلفی ساخته شده است که نوع نایلونی قدرتمندترین آن است. پلی اتیلن هم نرم و لطیف است و هم قیمت به صرفه تری دارد و پلی پروپیلن نیز ارزان ترین نوع چمن مصنوعی می باشد.

 
جزئیات قیمت چمن مصنوعی
زمانی که متوجه شدید که چه نوع چمن مصنوعی را به صورت متر مربع باید خریداری کنید، می توانید محوطه مورد نظری که می خواهید با چمن مصنوعی بپوشانید را به درستی اندازه گیری کنید تا متوجه شوید به چند متر مربع از چمن نیاز دارید و هزنیه نهایی به چه ترتیب خواهد بود.
 
مواد اینفیل چقدر هزینه بر می دارد
بیشتر اوقات، شما به چیزی به نام مواد اینفیل یا مواد پرکننده نیاز دارید. این مواد چیزی است که در سطح چمن مصنوعی پخش می گردد تا وزن آن را بالا ببرد، به این ترتیب الیاف چمن مصنوعی حالت ایستاده و قائم خود را حفظ می کنند.

هم چنین با استفاده از این مواد، چمن مصنوعی همیشه حالت خود را به صورت ثابت حفظ می کند، بدون این که مانند فرش ها و موکت ها چین و چروک بیفتد.

شما مواد اینفیل را به صورت کیلوگرم خریداری می کنید. از این رو بهتر است قیمت مواد اینفیل را در هر متر مربع نیز حساب کنید و در نهایت دریابید که به چند کیلوگرم از آن نیاز دارید.
 
قیمت مواد اینفیل به چه مواردی بستگی دارد؟
نوع اینفیلی که انتخاب می کنید، میزان تردد روی چمن ها، نوعی از چمن مصنوعی که انتخاب می کنید و میزان بزرگی و کوچکی محوطه مورد نظر شما، همگی روی قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار است.

از این رو برای این که هنگام خرید سردرگم نشوید، بهتر است این نکات را ابتدا برای خود مشخص کنید و یا روی کاغذ بیاورید تا فراموش نکنید.
 
نکته: البته انواعی از چمن های مصنوعی وجود دارند که اصلا به مواد اینفیل نیازی ندارند. این چمن ها اندکی ارزان تر از چمن هایی می باشند که به این مواد احتیاج دارند تا به درستی عمل کنند.
 
نصب چمن مصنوعی توسط خودتان یا افراد حرفه ای؟
نصب چمن مصنوعی یک از پروژه هایی است که می توانید خودتان نیز انجام دهید. در هر صورت اگر بخواهید این کار را خودتان پیش ببرید، هزینه های بیشتری وجود دارد که باید آن ها را نیز حساب کنید. این هزینه های شامل پرداختن برای ابزارها و مواد لازم برای پروسه نصب می باشد.

برخی از این موارد شامل:

  • کاتر
  • میخ
  • چسب
  • نوار درز
  • گزینه های اختیاری: کیکر فرش (وسایله ای برای پرس) و لایه محافظ در برابر علف های هرز
  • ماژیک
  • شن کش
  • اینفیل در صورت لزوم
  • شانه
  • جارو

 
البته ممکن است برخی از این ابزارها را از قبل در را داشته باشید. اما برای برخی دیگر باید هزینه هایی را کنار بگذارید.
 
گزینه دیگر این است که می توانید از تیم متخصص و فنی بخواهید پروسه نصب چمن مصنوعی را بر عهده بگیرند. به این ترتیب، شما باید بابت هر متر مربع نصب چمن مصنوعی، به آن ها دستمزد پرداخت کنید. البته پیمانکاران مختلف ممکن است هزینه های گوناگونی از شما طلب کنند اما در هر صورت یک رنج متوسط برای هر متر مربع وجود دارد. برای فهمیدن این رنج میانگین بهتر است اندکی تحقیق نمایید و از تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر استعلام قیمت کنید.

قیمت چمن مصنوعی

توصیه هایی برای کاهش هزینه ها هنگام نصب چمن مصنوعی
قیمت چمن مصنوعی ممکن است بیشتر یا کمتر شود و این امر به فاکتورهای اندکی بستگی دارد. اگر شما می خواهید تا جایی که امکان دارد هزینه های خرید و نصب چمن مصنوعی خود را به حداقل کاهش دهید، توصیه هایی در این زمینه وجود دارد که به شما بسیار کمک خواهند کرد:
 
۱٫قیمت های چمن مصنوعی را با هم مقایسه کنید

با مشخص کردن این موضوع شروع کنید که می خواهید چه نوع چمن مصنوعی را نصب کنید و دلایل این که چرا این نوع از چمن را انتخاب می کنید، بررسی نمایید. بیشتر اوقات استفاده از چمن مصنوعی به منظور تزئیین و دکور بیشتر از کاربردی بودن آن مورد توجه می باشد.

این موضوع به این معنی است که اگر دقیقا قصد دارید که از چمن مصنوعی برای تزیین و دکور به کار ببرید، می توانید چمن های مصنوعی ارزان تری را انتخاب کنید.
 

  1. سعی کنید تا نصب چمن مصنوعی را خودتان انجام دهید

جدا از این که باید هزینه های ابزار و مواد لازم برای نصب را بپردازید اما این کار موجب می شود تا این ابزارها را تا همیشه برای خودتان داشته باشید و هم چنین در این زمینه مهارت کسب می کنید و از تجربه آن لذت می برید و از طرف دیگر می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.
 

  1. قبل از اینکه چمن مصنوعی را بخرید تمام پروسه مربوطه را یاد بگیرید

یکی از گران ترین چیزها در این دنیا، نادیده گرفتن است. اگر شما همه چیز را درباره پروسه نصب چمن مصنوعی ندانید، ممکن است در معرض سوءاستفاده قرار بگیرید.

در حالی که بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان می توانند قابل اطمینان باشند و تنها برای کاری که انجام می دهند از شما هزینه دریافت کنند، اما بهتر است شما نیز از همه چیز باخبر باشید و جوانب احتیاط را رعایت کنید. به این ترتیب لازم نیست برای خدمات و کارهای اضافه نیز هزینه هایی را متقبل شوید.

اگر زمان کافی دارید، می توانید با تیم متخص، هنگام نصب چمن مصنوعی در بخش کوچکی همکاری کنید و سپس زمانی که همه چیز را یاد گرفتید، می توانید نصب چمن مصنوعی در بخش های بزرگ تر را خودتان انجام دهید و از بسیاری از هزینه های گزاف خود بکاهید.

نتیجه گیری
فرقی ندارد که چه نوع چمنی را خریداری کنید و خودتان آن را نصب کنید یا خیر و یا هر چیز دیگر، مطمئنا باشید که به دلیل کاهش هزینه های نگهداری و رسیدگی، چمن مصنوعی در مدت کوتاهی هزینه ابتدایی خود را جبران می کند و حتی می تواند بیشتر از آن به شما سود برساند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx