هاست چیست و چگونه یک هاست مناسب برای سایت خود بخریم؟

dell ghatar.com ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ یک دیدگاه ۴۰

اگر به تازگی تصمیم به طراحی سایت گرفته‌اید، حتما اصطلاح هاست به گوشتان خورده ‌است. اما هاست چیست و چگونه یک هاست خوب برای سایت خود خریداری کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه قصد داریم به طور جامع و کاربردی به این سوالات، پاسخ دهیم.

قیمت هاست سایت

هاست چیست؟

هاست، بخشی از یک سرور است؛ اما سرور چیست؟ سرور یک کامپیوتری است که دائما روشن و به اینترنت متصل است و موظف به آماده سازی منابع مورد نیاز نظیر رم، پردازنده و … برای سروریس گیرنده‌های داخل شبکه می‌باشد. هر سرور به چندین بخش، تقسیم می‌شود که به هر یک از این بخش‌ها، هاست گفته می‌شود. جالب است بدانید که هاست در زبان انگلیسی به معنای میزبان است و به همین دلیل، قسمت‌های مختلف سرور را هاست، نام گذاری کرده‌اند، زیرا هر یک از این قسمت‌ها، میزبان یک وبسایت هستند.

چگونه یک هاست مناسب برای سایت خود بخریم؟

به منظور خرید هاست مناسب برای وبسایت به نیازهای وبسایت خود اعم از میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار رم و … توجه داشته باشید و متناسب با آن‌ها، هاست با کیفیت خریداری کنید. بدین منظور ابتدا باید موضوع وبسایتی که قصد راه اندازی آن را دارید و نوع سیستم مدیریت محتوای وبسایت خود را مشخص کنید. همچنین قبل از خرید هاست، مشخص کنید که سایت تان با چه زبان برنامه نویسی طراحی خواهد شد؛ زیرا اگر وبسایت مد نظر با زبان برنامه نویسی asp.net راه اندازی شده باشد، باید یک هاست ویندوزی بخرید اما اگر سایت تان با زبان برنامه نویسی php طراحی شده، باید هاست لینوکسی خریداری کنید.

از دیگر نکات مهم برای خرید هاست مناسب برای وبسایت، این است که از میزان Uptime سرویس‌ها، آگاهی پیدا کنید؛  هر چه میزان Uptime سرویس‌ها در هاست بیشتر باشد، تعداد قطعی‌های وب سایت، کمتر خواهد بود و در نتیجه آن، وبسایت شما هم در میان کاربران و هم در میان موتورهای جستجو، محبوب می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های یک هاست مناسب برای وبسایت می‌توان به ادان دامین، اشاره نمود؛ اگر هاستی که می‌خرید چنین قابلیتی داشته باشد به شما این امکان را می دهد که اگر در آینده بخواهید وبسایت دیگری راه اندازی کنید، آن را نیز به هاست خود، اضافه کنید. تعداد ادان دامین در هاست‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر تعداد که باشد، شما می‌توانید به همان اندازه، دامنه به آن اضافه کنید.

قیمت هاست سایت

قبل از خرید هاست، نوع کنترل پنل هاست را نیز مشخص کنید؛ کنترل پنل یکی از قسمت‌های اصلی هاست‌ها می‌باشد که برای راه اندازی و نصب سیستم محتوا با آن سروکار خواهید داشت. میزان سادگی کار با کنترل پنل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین خوب است که در ابتدای راه اندازی وب سایت خود، یک هاست با کنترل پنل آسان و مانند سی‌پنل خریداری کنید.

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید هاست مناسب برای وبسایت، توجه به زمان و نحوه پشتیبانی شرکت‌ها می‌باشد. هر یک از شرکت‌های هاستینگ، سیستم‌های پشتیبانی مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بهتر است که هاست را از شرکت‌هایی خریداری کنید که پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند. منظور از نحوه پشتیبانی شرکت‌های هاستینگ، پشتیبانی از طریق چت آنلاین، تیکت، ایمیل و … می‌باشد؛ البته لازم به ذکر است که تنها شیوه پشتیبانی استاندارد، پشتیبانی از طریق تیکت می‌باشد.

همچنین از بکاپ‌گیری سرویس‌ها به طور منظم نیز اطمینان حاصل کنید؛ بدین منظور برای خرید هاست به سرویس دهندگانی که به طور منظور از اطلاعات وبسایت، بکاپ می‌گیرند، مراجعه کنید تا اگر به هر دلیلی اطلاعات روی سرور حذف شود، زحماتتان هدر نرود.

قیمت هاست سایت نیز یکی دیگر از نکات مهم برای خرید هاست است؛ قیمت هاست‌های مختلف با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارند با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین تمامی فاکتورهای مختلف برای خرید هاست را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها یک هاست با قیمت مناسب، خریداری کنید.
 
سخن پایانی
ما در این مطلب سعی کردیم مفهوم هاست چیست را به همراه ویژگی‌های یک هاست خوب، بیان کنیم تا هر زمان که تصمیم گرفتید یک وبسایت راه اندازی کنید، بتوانید به راحتی،‌ هاست مناسب برای وبسایت خود را خریداری کنید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب، صرف نمودید، بی نهایت متشکریم. اکنون در پایان این مقاله، شما عزیزان می توانید سوالات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx