بهترین زمان مراجعه به یک دکتر قلب چه زمانی است؟

dell ghatar.com ۱۵ تیر ۱۴۰۰ یک دیدگاه ۵۶

فعالیت تمام اعضای بدن لازم و ضروری است تا یک انسان بدون هیچ مشکلی بتواند زندگی و حیات خود را ادامه دهد. قلب از قسمت های حساس بدن است که توجه و مراقبت از آن همواره باید بررسی گردد چرا که حیات همه ما در گرو این عضو تپنده است.

حال این حساسیت و عملکرد قلب، ممکن است شما را درگیر زمان مراجعه به دکتر قلب کند تا متوجه شوید، بیماری های قلبی و عروقی شما یا هر یک از اعضای خانواده تان را تهدید نمی کند. با ما باشید تا زمان هایی که لازم است به دکتر قلب مراجعه کنید را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

مراجعه به یک دکتر قلب

دکتر قلب را بهتر بشناسید.

علم پزشکی گسترده است و همین امر سبب دسته بندی علم پزشکان شده است. دکتر قلب به صورت تخصصی دانش و علم مربوط به این عضو حیاتی از بدن را فراگرفته است و با معاینات و روش های مختلف می تواند سلامت قلب یا بیماری های آن را چک کند.

پس به طور کلی می توان گفت که دکتر قلب به صورت ویژه به بررسی قلب و رگ هایی که وظیفه انتقال خون به بدن را دارند، برعهده دارد. این پزشک با علمی که دارد، می تواند بیماری ها را چه در مراحل اولیه و چه به صورت مزمن و حاد تشخیص دهد و با تجویز داروها و با استفاده از روش های مختلف آن ها را درمان و کنترل کند.

به یاد داشته باشید، سلامت قلب و بررسی آن  را همیشه مد نظر خود داشته باشید زیرا ادامه حیات با سلامت قلب امکان پذیر است.

علائمی که در صورت مشاهده آن باید به دکتر قلب مراجعه کنید.

هر بیماری با علائم خاصی خود را نشان می دهد و ناراحتی های قلبی نیز به همین صورت است. برخی از علائم مربوط به ناراحتی های قلب و عروق به صورت زیر می باشند:

  • احساس درد در قفسه سینه که پس از استراحت همچنان باقی می ماند.
  • بالا نیامدن نفس یا به اصطلاح تنگی نفس
  • تپش قلب و شنیدن صدای قلب
  • لرزش در قسمت قفسه سینه
  • ورم کردن پا
  • ورم کردن شکم
  • فشار خون پایین
  • نبض نامنظم
  • احساس درد و گرفتگی در قسمت هایی چون گردن و بازوها

 
بروز هر کدام از این علائم یعنی شما نیاز دارید، تا توسط دکتر قلب معاینه شوید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید و در صورت لزوم دارو دریافت کنید.

مراجعه به یک دکتر قلب

افراد با این مشکلات باید از قلب خود بیشتر مراقبت کنند.

دکتر قلب از قلب شما مراقبت می کند و این مراقب برای افرادی که مشکلات و موارد زیر را دارا هستند، بیشتر از همه باید مراقب باشند.

سابقه مشکلات قلبی و عروقی در خانواده

اگر افراد و نزدیکان شما با بیماری های قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می کنند، شما باید همواره تحت مراقبت دکتر قلب باشید. برای این کار می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری با پزشک خود ملاقات کنید.

دیابت و تاثیر آن بر قلب

داشتن دیابت یعنی لازم است که دکتر قلب، همواره شما را معاینه کند. این گفته به این دلیل است که قلب افراد دیابتی بسیار در معرض سکته قلبی و آسیب پذیری بالایی هستند. این افراد بیشتر از افراد عادی در معرض سکته قلبی قرار دارند و همچنین سکته های خفیف نیز بر دیابت اثر می گذارند و دیابت را شدت می بخشند.

افراد مبتلا به بیماری های لثه

شاید در نگاه اول لثه و قلب چندان به هم ربط نداشته باشند، اما واقعیت چیز دیگری است و معمولا بیماری های قلبی سبب مشکلاتی در لثه می شوند. پس اگر خود بیماری هایی چون ورم لثه را دارید، حتما به مراقبت های بیشتری نیاز دارید و باید دکتر قلب شما را معاینه کند.

افراد مصرف کننده دخانیات

مصرف دخانیات تاثیر منفی بر قلب دارد و افرادی که دخانیات مصرف می کنند، بیش از افراد عادی در معرض سکته قلبی قرار دارند. پس اگر حالا و یا در گذشته مصرف دخانیات داشته اید، حتما به دکتر قلب مراجعه کنید تا خیالتان بابت سلامت قلب راحت شود.

جوانان ورزشکار

متاسفانه سکته های قلبی و بیماری های قلبی در جوانان نیز شایع شده است که عموما به دلیل مصرف مکمل ها و ورزش های سنگین است. توصیه پزشکان این است که قبل از آن که ورزش را شروع کنید، یک متخصص قلب و عروق شما را ببیند تا از وضعیت قلب خود آگاه شوید.

تست هایی که برای چک آپ قلب انجام می گیرد.

تست هایی وجود دارند که دکتر قلب با انجام آن ها، کارایی و عملکرد قلب را می سنجد. برخی از تست های قلب که انجام می شوند، به صورت زیر می باشند.

تست روتین قلب

این تست برای همه افراد بدون بیماری های زمینه ای و خانوادگی نیز باید انجام شوند.

  • تست گلوکز خون: این تست برای افراد بالای ۴۰ سال باید حتما انجام شود.
  • تست فشار خون و کلسترول: از سن ۲۰ سالگی این تست قابل انجام است.
  • BMI: در زمان چاقی و لاغری زیاد

نوار قلب

با این نوار میزان و نحوه عملکرد قلب با دستگاه سنجیده می شود.

تست ورزش

در این روش پزشک نوار قلب شما را در حال انجام ورزش و تمرین روی تردمیل می سنجد.

مراجعه به یک دکتر قلب

آنژیوگرافی

این روش برای تشخیص و درمان رگ های انسداد شده قلب بسیار کارایی دارد. در این روش دکتر قلب، یک لوله را از رگ دست یا ران به قلب می فرستد و از طریق اشعه ایکس قلب و رگ های آن را مشاهده می نماید.

تست استرس هسته ای

در این روش رنگ رادیو اکتیو نقش دارد. مقدار بسیار جزئی از این رنگ به خون وارد می شود و دکتر قلب با مشاهده عکس های گرفته شده می تواند نحوه عملکرد قلب را در گردش خون بسنجد.
 
این موارد و چند مورد دیگر برای تست قلب و سلامت آن وجود دارد که مبنای انجام آن ها نظر دکتر قلب است. به یاد داشته باشید، اگر بیماری های قلبی در خانواده شما زیاد است، باید از سنین کم تحت مراقبت های دکتر قلب قرار بگیرد. روش های آنلاین مراجعه به دکتر کار را برای شما ساده کرده است و می توانید به راحتی در هر ساعتی توسط دکتر قلب ویزیت شوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx