آموزش دوره های آنلاین سفالگری با مدرسه سوفال

dell ghatar.com ۱۶ تیر ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۴

مدرسه آنلاین تخصصی سفال و سرامیک به پشتوانه اساتید مجرب و خلاق و بر اساس سر فصل‌های مورد نیاز، اقدام به تهیه پکیچ کامل دوره‌های تخصصی سفال و سرامیک نموده است.

از مهمترین اهداف آموزش سفالگری در تهران ،آماده سازی علاقه‌مندان جهت ورود به بازار کار است.

مدرسه سوفال - کلاس سوفالگری

سر فصل‌های دوره آنلاین سفال و سرامیک

سرفصل دوره آنلاین آموزش سفال و سرامیک شامل موارد زیر است:

  1. ساخت بدنه با دست
  2. آموزش لعاب
  3. پخت ویژه
  4. نقاشی سفال

سرفصل‌ها به گونه‌ای تدوین شده است که هنرجویان از سطح مبتدی بتوانند شروع به فراگیری نموده و با طی نمودن سرفصل‌های پیشرفته‌تر، بر مهارت‌ها و توانمندی‌های خود بیافزایند.

گواهی معتبر از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی

هنرجویان بعد از تهیه پکیج و ارسال آثار ساخته خود، گواهی از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی دریافت می‌نمایند.

ورود به بازار و دنیای کسب و کار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرصت‌های کارآفرینی زیادی فراهم شده که برای شروع کار به هزینه کمی نیاز دارند، ولی در عوض باید زمان و تلاش بیشتری خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از این فرصت‌های کسب و کار بر مجموعه مهارت‌های شما استوار هستند، یکی از این مهارت‌ها حرفه سفال و سرامیک است.

دوره آنلاین سفال و سرامیک برای چه افرادی مناسب است؟

آیا شما فرد خلاقی هستید؟ اگر جوابتان مثبت است پس می‌توانید از ایده‌هایتان برای راه اندازی کسب و کار در حوزه سفال و سرامیک با سرمایه کم کسب درآمد کنید.

بطور مثال کم نیستند بانوانی که دوست دارند ظروف و اساس منازلشان انحصاری و مخصوص خانه خودشان باشد. این مورد را با علاقه روز افزون به ظروف دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه موفقیت در دستان شما است.

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید و در دوره آموزش سفالگری در خانه مجموعه مدرسه سفال شرکت کنید.

آموزش سفالگری

آموزش پخت ویژه تکنیک راکو لاستر در سفالگری

آموزش پخت ویژه تکنیک راکو لاستر در سفالگری

راکو یک تاثیر اتفاقی روی بدنه سرامیکی است که در آن هیچ خواسته یا انتظاری نیست و آن‌چه پیش می‌آید زیباست.

تکنیک راکو به فنجان‌های مراسم چای ژاپنی برمی‌گردد. آن فنجان‌ها با دست ساخته می‌شدند و عموماً لعاب سربی داشتند که در دمای بالا از کوره بیرون آورده شده و در فضای باز می‌گذاشتند تا سرد شود.

در قرن ۱۶ میلادی امپراطور “هیدوئوشی” به منظور متحد کردن قبائل مختلف در ژاپن دستور داد طراحی واحدی برای ظروف مراسم مذهبی چای انجام شود. این کار بر عهده هنرمند کره ای “چو جی رو” گذاشته شد. او به طور تصادفی این تکنیک را کشف کرد و چنان بین مردم و امپراطور مورد قبول واقع شد که نام خانوادگی خود را به “راکو” تغییر داد و حرفه خانوادگیش از آن به بعد طراحی ظروف با این تکنیک شد. معنای کلمه راکو لذت، خرسندی، شادی و قناعت است.

راکو برای تزئین ظروف مراسم مذهبی چای بین مردم ژاپن بسیار محبوبیت پیدا کرد، دلیلش تطابق این هنر با مذهب ژاپنی “چان” است، به عبارت دیگر راکو یک هنر مذهبی ژاپنی است که مفاهیم مذهب چان را بیان می‌کند. از خصوصیات هنر مذهبی ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ آن‌چه خارج از تقارن باشد، آن‌چه خارج از قالب و قانون باشد، آزاد از بی‌نقصی باشد، رها از کامل باشد، ساده و طبیعی بوده و برای زیبا شدنش تلاش نشده باشد، به هسته‌ای معنادار اشاره کند، بدون ابتدا و انتها باشد، در هیاهو آرام باشد.

“برنارد لیچ” در سال ۱۹۱۱ این تکنیک را از ژاپنی‎‌ها یاد گرفت و آن را به دنیای غرب شناساند، از آن زمان به بعد اکثراً توسط غربی‌ها تغییراتی در این تکنیک صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به اضافه کردن سطل احیا، صیقلی کردن ظروف، ساختن ظروف روی چرخ، استفاده از دوغاب، ایجاد تکنیک راکوی لخت شده و … اشاره کرد.

آموزش لعاب کاری در سرامیک به صورت تخصصی

لعاب پوششی بسیار زیبا و شفاف است که بر روی بدنه کاشی و سفال قرار داده می‌شود تا باعث جلا و زیبایی آن‌ها می‌شود. لعاب علاوه بر زیبایی و ایجاد پوشش شفاف باعث استحکام و دوام بالای سفال و سرامیک می‌شود.

لعاب‌ها در انواع مختلفی مانند براق، مات، شفاف، کدر و … موجود هستند. فرمول و مواد تشکیل دهنده باعث ایجاد رنگ و لعاب‌های مختلفی می‌شود. از این می‌توانید با تغییر در میزان مواد تشکیل دهنده رنگ و لعاب متنوع ایجاد کنید. ایجاد هزاران رنگ و طرح مختلف با لعاب کاری امکان پذیر است.

لعاب‌ها حالت چسبندگی ندارند اما هنگام تماس با سفال جذب آن شده و در معرض حرارت روی سفال کاملا ثابت می‌شود. برای لعاب کاری بهتر است قبل از شروع سطح مورد نظر را کاملا تمیز و پاک کنید زیرا وجود گرد و غبار مانع از چسبیدن لعاب بر روی سطح می‌شود. می‌توانید با استفاده از اسفنج گرد و غبار را به طور کامل پاک کنید. سرامیک و سفال‌هایی که لعاب کاری می‌شوند کاملا قابل شستشو می‌شوند.

معرفی انواع لعاب

لعاب‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از آن‌ها معرفی شده‌اند:

  1. لعاب سرب: این لعاب بسیار براق و شفاف است و در سفالگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. لعاب قلع: این لعاب نیز سفید و مات است و برای سفالگری استفاده می‌شود.
  3. لعاب خاکستر: این لعاب از چوب یا گیاه تشکیل شده و حاوی پتاس و آهک است.
  4. لعاب فلداسپات: یکی دیگر از انواع لعاب است که برای تزیین ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از لعاب بر روی سرامیک

استفاده از لعاب بر روی اجسام سرامیکی باعث تراکم، سختی بالا، صیقلی شدن و رنگی شدن سرامیک‌ها می‌شود. برای لعاب کاری سرامیک روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  1. روش اول: یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای لعاب کاری سرامیک ریختن مواد لعاب بر روی سرامیک مورد نظر است.
  2. روش دوم: روش دیگری که برای لعاب کاری سرامیک استفاده می‌شود، تهیه دوغاب لعاب و فرو بردن سرامیک مورد نظر در آن است.
  3. روش سوم: در این روش با استفاده از پیستوله دوغاب را با فشار زیاد بر روی سرامیک می‌پاشند.
  4. روش چهارم: با استفاده از نیروی گریز از مرکز لعاب را در هوا پخش کرده، سپس با قرار دادن سرامیک در این فضا، لعاب کاری انجام می‌شود.

در صورتی که از روش‌های لعاب پاشی استفاده شود باید غلظت لعاب پایین باشد، زیرا غلظت بالا باعث ایجاد سطح ناهموار بر روی سرامیک می‌شود.

مدرس: ساناز حسینمردی

مربی حسینمردی کارشناسی ارشد پژوهش هنر، کارشناس سفال و سرامیک و موسس اولین باغ مدرسه سفال و سرامیک در ایران .

مزایای حوزه سفال و سرامیک چیست؟

کسب و کار سفال بطور قابل توجهی در دو سال گذشته رشد کرده است و همین که این حوزه به داشتن سرمایه‌ای هنگفت برای راه‌اندازی نیاز ندارد مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند.

پبا علم و برنامه از این کسب و کار با سرمایه کمی می‌توان به سود بالایی رسید و چه چیز مهیجتر از این؟!

کسب و کار سفال و سرامیک نیاز به حضور فیزیکی در محل کار مشخصی ندارد و در نتیجه شما انرژی و هزینه رفت و آمدتان را نیز ذخیره می‌کنید. دستتان برای ایده‌پردازی هم باز است و می‌دانید هر چقدر تلاش کنید و راه‌های خلاقانه‌تری را پیش بگیرید، به درآمد بالاتری میرسید. حتی می‌توان با کمی خلاقیت بخشی از خانه خود را کارگاه شخصی خود نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کارگاه آموزشی سفال و سرامیک به صورت آنلاین به سایت آموزشگاه سفالگری مدرسه سوفال به آدرس https://sofalsch.com/ مراجعه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx