مشخصه‌های یک تردمیل استاندارد چیست؟ هایپرجیم

dell ghatar.com ۲۸ تیر ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۰

رپورتاژ آگهی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش مراودات و نزدیک‌تر شدن مردم دنیا به یکدیگر؛ به‌نوعی مرزهای فیزیکی میان کشورها مفهوم خود را از دست داده‌اند و میزان ارتباطات جوامع مختلف با یکدیگر خصوصاً در مسائل تجاری گسترش یافته‌ است.

طبعاً این ارتباطات پایدار نیازمند قوانین مشترکی میان کشورهای جهان است تا یک نظم و برنامه تعاملی مشترک در این روابط شکل بگیرد که خود موجب بهتر و راحت‌تر شدن مراودات و گسترش آن‌ها خواهد شد. یکی از ابزارهای ایجاد این نظم، استاندارد است؛ به‌گونه‌ای که در هر زمینه مشترک از زندگی جوامع، سازمان‌های جهانی شکل گرفته‌اند تا مقدارهای مشخصی را برای آن بخش تعیین کنند. تمام کشورها نیز به‌نوعی موظف به رعایت این شاخصه‌ها می‌باشند. برای ساخت ابزار بسیار کاربردی و پرطرفداری مثل تردمیل که در سرتاسر دنیا به‌کارگیری می‌شود نیز، استانداردهایی در نظر گرفته شده تا کیفیت نهایی آن ارتقا یابد. لازم به ذکر است، برخلاف استانداردهای داخلی کشورها که اغلب جنبه دستوری دارد، صرف وجود استانداردهای بین‌المللی تعیین شده برای ساخت کالاهای مختلف، بدین معنا نیست که تمامی شرکت‌های تولیدکننده محصولات ملزم به رعایت آن‌ها هستند؛ اما در صورت رعایت نکردن این استانداردها، قطعاً با مشکلاتی مثل صادرات و فروش کالاهای خود مواجه خواهد شد. اینجاست که تفاوت برندها و شرکت‌های معمولی مشخص می‌شود. برندهای مطرح فراوانی در سرتاسر جهان اقدام به تولید تردمیل‌های باکیفیتی می‌کنند که تمامی استانداردهای رایج نیز در آن‌ها رعایت شده است.

تردمیل

ازاین‌رو اکثر فروشگاه‌های بزرگ تجهیزات ورزشی مثل فروشگاه هایپرجیم نیز، سعی در پر کردن انبارهای خود از محصولات این برندها را دارند. البته از این نکته هم نباید غافل شد که به‌جهت برند بودن و همین طور رعایت استانداردهای مذکور در ساخت این محصولات، قیمت تردمیل نیز در آن‌ها بیشتر خواهد بود. هرچند فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه هایپرجیم که از سیستم قیمت‌گذاری رقابتی استفاده می‌کنند، تا جای ممکن قیمت تردمیل برندهای مختلف را پایین نگه می‌دارند. اما درمجموع آشنایی با استانداردهای رایج برای انواع تردمیل قبل از خرید تردمیل ضروری به نظر می‌رسد، چراکه متقاضیان تردمیل را از زاویه‌ای دیگر با این وسیله ورزشی پرکاربرد آشنا می‌‌کند. از آنجایی که استانداردها و معیارهای متفاوتی برای تردمیل‌های مختلف وجود دارد، بهتر است در ابتدا با انواع تردمیل آشنا شده، سپس از معیارهای آ‌ن‌ها مطلع شد و در نهایت اقدام به خرید تردمیل کرد. بر همین اساس در این نوشتار ابتدا به انواع تردمیل و قیاس آن‌ها با یکدیگر پرداخته شده و در ادامه معیارهای دو نوع رایج از آ‌ن‌ها یعنی تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی بررسی شده است.

انواع تردمیل

تردمیل را در یک دسته‌بندی کلی می‌توان به دو دسته بدون موتور و موتوردار تقسیم کرد که قیمت تردمیل در نمونه‌های بدون موتور ارزان‌تر است؛ دلیل آن نیز عدم وجود موتور و سیستم‌های برقی همراه آن می‌باشد. در واقع کاربر باید در تردمیل‌های بدون موتور، با استفاده از نیروی پای خود تسمه را به حرکت درآورد. اما در تردمیل‌های موتوردار این‌گونه نبوده و تسمه به‌وسیله نیروی حرکتی ایجاد شده توسط موتور حرکت می‌کند. لازم به ذکر است که فروشگاه هایپرجیم از هر دو نوع تردمیل مذکور، مدل‌های مختلفی را عرضه کرده است. البته انواع تردمیل به این دو نمونه ختم نشده و تردمیل‌های موتوردار را در یک دسته‌بندی جداگانه نیز می‌توان به دو نوع رایج تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی تقسیم کرد. قیمت تردمیل در نمونه‌های باشگاهی بیشتر بوده و تردمیل خانگی را باید به‌عنوان یک تردمیل ارزان به‌حساب آورد. ریشه این تفاوت قیمت را باید در نوع کاربری این دو نوع تردمیل جست. تردمیل‌های خانگی از آنجایی که برای استفاده در محیط خانه طراحی می‌شوند، تعداد محدودی استفاده‌کننده با وزن مشخص دارند؛ بنابراین آن‌ها را با ظرفیت کمتری می‌سازند تا در قیمت تردمیل صرفه‌جویی شود. اما یک تردمیل باشگاهی که برای استفاده در باشگاه‌های ورزشی ساخته می‌شود، باید بیشینه وزن قابل‌تحمل بسیار زیادی داشته باشد؛ چراکه وزن افراد استفاده‌کننده از آن مشخص نیست. طبعاً هرچه حداکثر وزن قابل‌تحمل یک تردمیل بیشتر باشد، باید از موتور قوی‌تری هم در آن استفاده شود که قاعدتاً هرچه قدرت موتور بیشتر شود، قیمت آن نیز بیشتر شده و در نهایت قیمت تردمیل بیشتر خواهد شد؛ نکته‌ای که توجه به آن قبل از خرید تردمیل بهتر است. تردمیل‌های باشگاهی به‌جهت ظرفیت بالای خود، بدنه بسیار مستحکمی هم دارند و معمولاً جنس بدنه آن‌ها از فولاد می‌باشد؛ اما برای ساخت بدنه تردمیل خانگی به‌دلیل عدم نیاز به استحکام زیاد، عموماً از آلومینیوم فشرده استفاده می‌شود. ناگفته نماند که فروشگاه هایپرجیم هر دو نوع تردمیل باشگاهی و خانگی را در اختیار داشته و برای استفاده عموم مردم ارائه کرده است. اما شاخصه‌های این عزیزان برای خرید یک تردمیل خانگی یا باشگاهی چه باید باشد؟ توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنم.

تردمیل

معیارهای جداگانه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی

برای خرید تردمیل ابتدا باید نیاز و هدف استفاده از تردمیل مشخص شود تا مسیر انتخاب بهترین مدل آن، از میان انواع تردمیل عرضه شده در این بازار گسترده هموار شود. دسته‌بندی‌های کلی ایجاد شده برای انواع تردمیل تا حدودی به این امر کمک کرده است، اما کافی نیست؛ زیرا برخی از تردمیل‌های باشگاهی مناسب استفاده در تمام باشگاه‌های ورزشی نبوده و یا برخی از مدل‌های این نوع تردمیل مجهز به امکاناتی هستند که باشگاه‌داران نیازی به آن‌ها ندارند. این موضوع درمورد تردمیل خانگی نیز صدق می‌کند. به‌عنوان مثال وجود اسپیکر در یک تردمیل باشگاهی توجیهی ندارد، چراکه اکثر باشگاه‌های ورزشی خود مجهز به سیستم صوتی سراسری هستند. همچنین برنامه تمرینی نیز، استفاده‌ای در تردمیل باشگاهی ندارد، زیرا تمامی باشگاه‌های ورزشی مربیان تمرینی حرفه‌ای و مجربی دارند که برنامه‌های اختصاصی متناسب با وضعیت جسمانی هر فرد را تدوین می‌کنند. وجود چرخ حمل‌ونقل نیز، با توجه به عدم جابه‌جایی زیاد دستگاه، کارایی چندانی در تردمیل‌های باشگاهی ندارد؛ هرچند که وزن تردمیل‌های باشگاهی قابل‌توجه است. اما وجود تمامی این موارد در تردمیل‌های خانگی ضروری به نظر می‌رسد، چراکه اسپیکر به افزایش انرژی کاربر، برنامه تمرینی به منظم ورزش کردن او و چرخ حمل‌ونقل به جابه‌جایی آسان دستگاه توسط وی کمک شایانی می‌کند. جدا از این‌ها، قابلیت‌ تاشوندگی، مجهز بودن به ضربه‌گیر و گیره ایمنی، قابلیت تغییر شیب و تجهیز بودن به مانیتور، حسگر ضربان قلب، فن خنک‌کننده، وای فای، یو اس بی، ویبراتور، دمبل، پایه درازنشست، مسگری و جایگاه لوازم همراه نیز باید قبل از خرید تردمیل نوع خانگی مورد توجه قرار بگیرد. زیرا عدم اشغال فضای زیاد، کم‌صدا بودن، ایمن بودن و در اختیار داشتن امکانات متنوع از جمله مشخصه‌های یک تردمیل استاندارد خانگی محسوب می‌شوند. به‌جهت کم‌صدا بودن نیز، علاوه بر تعبیه کردن ضربه‌گیر در زیر تسمه؛ معمولاً از موتورهای DC در تردمیل‌های خانگی استفاده می‌کنند که صدای کمتری نسبت به موتورهای AC دارند. اما از آنجایی که قدرت، در تردمیل‌های باشگاهی اولویت دارد؛ عموماً از موتورهای AC در آن‌ها استفاده می‌شود که بلندی صدایشان نیز چندان در باشگاه‌های ورزشی احساس نمی‌شود. در واقع شاخصه‌های یک تردمیل استاندارد باشگاهی را هم بخواهیم برشمریم، باید به قوی بودن، مستحکم بودن، بزرگ بودن، مجهز بودن به امکانات سنجشی و تهویه‌ای، حرفه‌ای بودن و پرسرعت بودن اشاره کنیم.

تردمیل

درمجموع با توجه به تنوع گسترده‌ای که در انواع تردمیل وجود دارد، نمی‌توان شاخصه‌های دقیقی را برای استانداردهای این وسیله ورزشی تعیین کرد، اما توصیه‌ای که همواره وجود دارد این است که قبل از خرید تردمیل حتما از کارشناسان فروشگاه مربوطه مشاروه بگیرید. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که کارشناسان مجرب فروشگاه هایپرجیم علاوه بر ارائه مشاوره حضوری و کاملاً رایگان، از طرق ارتباطی دیگر نیز پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

https://hypergymco.com/

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx