چرا بازی اتاق فرار تا این حد پرطرفدار است؟!

dell ghatar.com ۲۹ تیر ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۴

این روزها هرجا که می‌روید و پای صحبت هر جمعی که می‌نشینید، همه از اتاق فرار صحبت می‌کنند. اما واقعاً چرا مردم این‌قدر این بازی را دوست دارند؟ چرا بعد از یک بار بازی کردن، حتماً دوست دارند در فرصت بعدی دوباره آن را امتحان کنند؟ ما در این مقاله به دلایل اصلی محبوبیت اسکیپ روم اشاره کرده‌ایم و مزایای آن را برای شما توضیح داده‌ایم. حتماً با ما همراه باشید.

اتاق فرار یک تفریح چالش‌برانگیز است

بارها شده که به این فکر کنید دیگر حوصله‌تان سر رفته و باید برای گذراندن زمانی مفرح به خارج از خانه بروید. قدم زدن در پارک، رفتن به سینما یا جمع شدن با دوستان از پیشنهادهای معمول است. اما همۀ این‌ها روال یکنواختی دارند. یعنی بعد از این همه مدت، قابل پیش‌بینی شده‌اند و هیجان خاصی ندارند.

اما رفتن به اتاق فرار نه‌تنها اوقات فراغت فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند، بلکه چیزی دارد که سایر اماکن تفریحی آن را ندارند: چالش!

اتاق‌های فرار به مدت ۶۰ دقیقه (یا کمتر) شما را مجبور می‌کنند خارج از چارچوب فکر کنید. معما حل کنید. خلاقانه فکر کنید و با دوستان خود جیغ و داد کنید!

شما بلافاصله پس از شروع بازی، انگیزۀ زیادی برای برنده شدن دارید. به همین خاظر، همه کار می‌کنید که با هم‌تیمی‌های خود از چالش‌های جذاب بازی عبور کنید.

اسکیپ ‌روم نه‌تنها یک بازی سرگرم‌کننده است، بلکه برای به چالش کشیدن خودتان نیز یک فعالیت عالی محسوب می‌شود. حتی خیلی وقت‌ها ممکن است اتاق فرار چیزهای جدیدی از خودتان به شما بیاموزد. همین موضوع باعث شده است که در هر اتاق فرار تهران جای سوزن انداختن نباشد!

اتاق فرار اسکیپ روم

مسیر بازی باعث افزایش حس همدلی می‌شود.
اگرچه ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، اما بازی اسکیپ روم یک فعالیت گروهی است. شما همیشه می‌توانید تعدادی از دوستان یا اعضای فامیل و خانواده را دور هم جمع کنید و در بازی شرکت کنید.

حل راز و رمز این بازی به‌صورت تیمی، باعث تقویت پیوند ذهنی و قلبی میان اعضای گروه می‌شود. چراکه همۀ اعضا باید در مسیر بازی شرکت کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و به‌طورکلی، با هم کار کنند تا به‌صورت تیمی موفق شوند از اتاق خارج شوند.

همین ماجراجویی گروهی، خیلی وقت‌ها باعث شده تا افراد بهترین دوستان خود را در اتاق فرار پیدا کنند. یک ساعت حضور در یک اتاق، خاطراتی را خلق می‌کند که تا سال‌ها دربارۀ آن‌ها صحبت خواهید کرد.

در دنیایی که فاصلۀ میان مردم روزبه‌روز بیشتر می‌شود، اتاق‌ فرار این امکان را به ما می‌دهد که دوباره به هم وصل شویم. همین روابط، دوستی‌ها و خاطرات است که باعث می‌شود ما این بازی را دوست داشته باشیم.

اتاق فرار اسکیپ روم

اسکیپ روم برای رشد ذهنی عالی است!
ازآنجاکه هدف اصلی بازی، بیرون رفتن از اتاق با استفاده از سرنخ و معماست، این معماها یک تمرین عالی برای بهبود مهارت‌های شناختی شما محسوب می‌شوند.

مطالعات نشان می‌دهد که فکر کردن به معماها و حل آن‌ها، عملکرد مغز را تا حدود زیادی بهبود می‌بخشد. زیرا هم‌زمان با گذشتن از معماهای بازی، ذهن شما خود را برای مقابله با چالش‌های واقعی زندگی با روش‌های جدید آماده می‌کند. حتماً پیشنهاد می‌کنیم این تمرین ذهنی عالی را در شهر خود یا در یک اتاق فرار تهران تجربه کنید.
 
برای حجم زیادی از آدرنالین آماده‌اید؟!
در دنیای مدرن که هر روز سرد و ساکت‌تر می‌شود، چه کسی آدرنالین را دوست ندارد؟ به‌خصوص هنگامی‌که در کنار دوستان خود چالش‌های هیجان‌انگیز اتاق فرار را حل می‌کنید. برخلاف قدم زدن در پارک، در بازی فرار شما مجبورید عجله کنید و تندتند فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اما، جدای از همۀ این‌ها، به آن لحظه فکر کنید که بالاخره موفق می‌شوید از اتاق خارج شوید. شما همۀ سرنخ‌ها را پیدا کرده‌اید، آن‌ها را به هم متصل کرده‌اید و معمای نهایی را هم پشت سر گذاشته‌اید و بله، سرانجام آن لحظۀ باشکوه فرا رسیده است. دستگیرۀ در را می‌چرخانید و از اتاق بیرون می‌روید!

شاید باورتان نشود اما در زندگی چیزهای کمی وجود دارد که بهتر از این لحظه باشد. این لحظه احساس رضایت و موفقیت باورنکردنی‌ای به شما می‌دهد. احساسی که حتماً شما را ترغیب می‌کند دوباره این بازی را امتحان کنید!

در اتاق فرار متوجه گذشت زمان نیستید!

در ابتدای بازی به تایمر اتاق نگاه می‌کنید و می‌بینید ۵۴ دقیقه وقت دارید. احساس اعتمادبه‌نفس و آرامش می‌کنید. درگیر بازی می‌شوید و پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی دوباره نگاهی به تایمر می‌اندازید و می‌بینید که فقط ۸ دقیقه وقت دارید.

وقتی در ماجرای اتاق غرق می‌شوید، هجوم آدرنالین به مغز شما باعث می‌شود گذشت زمان را حس نکنید. این را حتماً باید در اسکیپ روم تجربه کنید تا بفهمید چه می‌گوییم. اصلاً باورنکردنی نیست که زمان چقدر می‌تواند زود سپری شود و شما چقدر می‌توانید در عرض یک ساعت لذت ببرید!
 
قسمتی از داستانی باشید که فقط در فیلم‌های سینمایی دیدهاید!
تجربۀ هیجان، ترس، پیچش‌های داستانی، ناامیدی، لذت پیروزی و شوکه شدن، تنها بخشی از سناریویی است که شما در بازی تجربه می‌کنید.

شما با غرق شدن در ماجراجویی اتاق، به‌جای کاراکتری زندگی می‌کنید که قرار است اتفاقات عجیبی برای او بیفتد. درست مثل زندگی کردن در یک فیلم سینمایی. هر بار که اتاق جدیدی را شروع می‌کنید، زندگی جدیدی را تجربه می‌کنید. این یعنی می‌توانید تا حد زیادی از دغدغه‌های خود در زندگی واقعی فاصله بگیرید.

حواستان باشد که این تجربۀ عالی خیلی هم با شما فاصله ندارد. شما می‌توانید به‌راحتی در هر اتاق فرار تهران یا شهری که در آن زندگی می‌کنید، برای یک ساعت ذهن خود را از تمام درگیری‌ها و نگرانی‌ها پاک کنید.

اتاق فرار اسکیپ روم

با اسکیپ روم می‌توانید مثبت‌اندیشی را تمرین کنید.
در مسیر بازی ممکن است به موانع مختلفی برخورد کنید که شما را از پیشرفت بازدارند. اما به طور ناخودآگاه سعی می‌کنید نیمۀ پر لیوان را ببینید. سعی می‌کنید به برنده شدن فکر کنید و هرطور که هست، از چالش پیش آمده عبور کنید.

این یعنی شما سعی می‌کنید در مسیر بازی بارهاوبارها بخش مثبت قضیه را ببینید و بفهمید تا ابد قرار نیست در یک چالش بمانید. روان‌شناسان زیادی تاکنون این نوع مثبت‌اندیشی را ستایش کرده‌اند. شاید کمی دور از انتظار باشد اما این تفکر مثبت، ممکن است در بلندمدت مزایای زیادی را در زندگی شخصی برای شما فراهم کند. مزایایی مانند:

  • افزایش طول عمر
  • میزان پایین‌تر افسردگی و خمودگی
  • مقاومت بیشتر در برابر بیماری
  • بهزیستی روان‌شناختی و توانایی جسمی بهتر
  • سلامت بیشتر قلب و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی
  • مهارت کنارآمدن و شاد بودن در هنگام سختی‌ها و استرس‌ها

خلاصه اینکه با داشتن یک چشم‌انداز مثبت، راحت‌تر با موقعیت‌های استرس‌زا کنار می‌آیید. همین موضوع هم سبب می‌شود اثرات منفی استرس بر سلامتی بدن کاهش یابد. همان‌طور که گفتیم، اسکیپ روم می‌تواند تا حدود زیادی شما را در مسیر تمرین مثبت‌اندیشی یاری کند.
 
جمع‌بندی
ما در این مقاله به چند دلیل محبوبیت اتاق‌های فرار اشاره کردیم. بازی‌هایی که روزبه‌روز به محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. چالش‌برانگیز بودن، تقویت ذهن و افزایش تفکر مثبت، تنها چند دلیل هستند که باعث این محبوبیت شده‌اند. اگر تاکنون اتاق فرار را امتحان نکرده‌اید، امیدواریم حداقل یکی از دلایل بالا کافی باشد تا به‌زودی آن را تجربه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx