فرمول موفقیت در کنکور

dell ghatar.com ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۸

مسیر موفقیت در کنکور، برخلاف تصور اکثریت یک الگوریتم خیلی ساده داره:

موفقیت در کنکور

خودت رو برای نسل جدید کنکور، آماده کن!
 – بیا با یک زاویه دید جدید به این چرخه موفقیت در کنکور نگاه کنیم:
فرض کنیم که امروز ما قراره با هم یک غذای خوشمزه درست بکنیم…

اول میریم یک دستورپخت معتبر برای غذای مورد نظرمون پیدا می‌کنیم و شروع می‌کنیم که مراحل رو یک به یک اجرا کنیم.

گام بعدی اینه که ببینیم حالا این مراحل رو چطور باید انجام بدیم؟ یعنی مواد اولیه مختلف رو چطور باید به ظرف غذا اضافه کنیم و چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

و در نهایت میرسیم به مرحله‌ی مهمی که اغلب همه ازش غافل میشن!

تست غذا….ما باید توی مراحل مختلف غذا رو بچشیم تا ببینیم چه تغییراتی لازمه توی مسیر پختش انجام بدیم و نقص‌ها و کاستی‌های مراحل قبل رو اصلاح کنیم.

ما یک غذای خوشمزه درست کردیم ! پروسه‌‌ی موفقیت در کنکور دقیقا مثل درست کردن یک غذای خوشمزس !

ما شروع می‌کنیم به برنامه‌ریزی کردن و زمان‌بندی درست برای کارهامون…

بعدش نوبت میرسه به یادگیری مطالعه اصولی؛ یعنی این که توی این تایم‌های درسی که واسه خودمون میذاریم، چه کارهایی باید انجام بدیم و هر درس چه ریزه‌کاری هایی داره.

و در نقطه‌ی آخر که یکی از مهمترین مراحل کاره، آموخته‌هامون رو میسنجیم تا ببینیم آیا توی دو مرحله‌ی قبلی مشکلی وجود داشته که مانع موفقیت ما بشه؟ یا کاری هست که بتونیم با انجام دادنش، نتایجمون رو بهتر کنیم؟

همونطور که درست کردن یک غذای خوشمزه، بدون چشیدن اون ممکن نیست؛

مسیر موفقیت در کنکور هم بدون آزمون دادن و اجرای چرخه‌ «بازخورد – اصلاح» میسر نمیشه.

نقش آزمون در رسیدن به بهترین نتیجه

  1.  پیدا کردن نقاط قوت و ضعف در دروس مختلف
  2.  داشتن یک برنامه‌ی منظم و بسیار دقیق برای برهه‌ های زمانی مختلف سال
  3.  یافتن و متمرکز شدن روی مباحث کلید ی و مهم هر درس
  4.  آشنایی با دام ‌های آموزشی مختلف
  5.  ارزشیابی وضعیت خود در مقایسه با سایر رقیبان
  6.  شبیه‌سازی شرایط کنکور به بهترین شکل

و ده‌ها نقش تعیین کننده‌ی دیگر که تنها از عهده‌ی آزمون برمی‌آید!

آزمون آزمایشی آنلاین ویتامین 100

آزمون آزمایشی که میخواهیم شرکت کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشه ؟

– آزمون آنلاین یا حضوری ؟
آزمون های آزمایشی به صورت آنلاین و غیرآنلاین برگزار میشوند که هر یک مزایای خود را دارد .

آزمون های حضوری با توجه به شرایط برگزاری دسته جمعی و حضور در حوزه ی آزمون شرایط آزمون دادن در میان سایر داوطلبان را فراهم میکند و داوطلب تا حدودی جو جلسه ی آزمون را برای خود شبیه سازی میکند .

آزمون آزمایشی آنلاین آسودگی و راحتی بیشتری برای شرکت در آزمون برای داوطلب فراهم می کند و داوطلب میتواند دفترچه ی آزمون را به صورت چاپی هم تهیه کند و در آزمون شرکت کند . همچنین داوطلب میتواند هر شرایطی را برای خود به وجود آورد تا برای حضور در جلسه ی کنکور اماده شود . برای مثال در هوای سرد یا گرم یا روی یک صندلی نامناسب و یا با یک لباس نه چندان راحت شرایط آزمون را برای خود به وجود آورد تا برای هر اتفاقی در سر جلسه ی کنکورآماده شود .

– در مسیر کنکور آزمون های متنوعی وجود دارند که آزمون های آنلاین دوازدهم تجربی  آمادگی حداکثری داوطلب برای موفقیت در کنکور را رقم میزنند و آزمون های پایه برای زمینه سازی و تقویت دروس پایه هستند . در ادامه ویژگی های یک آزمون استاندارد رو بیان می کنیم .

۱) ارائه برنامه راهبردی و مطالعاتی استاندارد و اصولی

– زمان بندی و برنامه ریزی مناسب تا روز هر آزمون

یکی از  دغدغه های بزرگ دانش آموز ها سختی رسیدن به برنامه آزمون ها و مطالعه آنها است ، مشکلی که فشار زیادی بر دانش آموز تحمیل می کند و اغلب باعث افت دانش اموز و نا امیدی آنها از ادامه روند کار و تحصیل می شود .

پس از ویژگی های یک آزمون آزمایشی استاندارد وجود یک زمان بندی و برنامه ریزی منطقی، مناسب و هدفمند تا موقع آزمون است. به طوری که داوطلب با کمترین استرس و با انعطاف کامل بتواند برنامه ریزی لازم جهت انجام مطالعات و شرکت در آزمون را انجام دهد تا گام به گام در مسیر موفقیت در کنکور پیش رود و تجربه ی دلنشینی از شرکت در آزمون داشته باشد و باعث پیشرفت دانش آموز شود .

– پوشش کامل مباحث و سر فصل های آزمون سراسری

آزمون آزمایشی می بایست تمامی سرفصل ها و مباحث کتاب های درسی را به طور کامل پوشش دهد و هیچ موردی را از قلم نندارد ، چرا که اساس کنکور سراسری بر پایه ی کتب درسی است و سوالات خارج از چهارچوب کتاب درسی فاقد ارزش می باشند و باعث انحراف از مسیر موفقیت در کنکور می شود .

– برگزاری آزمون های جامع به صورت دوره ای

از مهم ترین کار هایی که یک دانش آموز باید انجام دهد مرور و ارزشیابی دوره ای دروس در فواصل و بازه های معین است . یک آزمون آزمایشی باید با توجه به برنامه راهبردی خود و بودجه بندی دروس ، آزمون های جامعی را پیش بینی کند تا در زمان معین ، مرور دروس و مطالب توسط دانش آموز انجام شود و با شرکت در آزمون نقاط ضعف خود را بهبود بخشیده و نقاط قوت خود را تقویت کند تا گام به گام در مسیر موفقیت در کنکور پیش رود .

۲) شبیه سازی مناسب آزمون مطابق کنکور سراسری

آزمون آزمایشی باید از همه ی جهات چه از لحاظ سختی طرح سوالات آزمون و چه از لحاظ مدت زمانی که برای آزمون در نظر گرفته می شود باید استاندارد و مشابه کنکور سراسری باشد . این ویژگی ها باعث می شود داوطلب خود را بار ها سر جلسه ی آزمون کنکور سراسری تصور کند و با شرایط جلسه ی آزمون به طور کامل آشنا شود و تکنیک ها و روش های آزمون دادن را به خوبی یاد گرفته و تمرین کند ، در این صورت داوطلب در کنار مطالعه ی اصولی مطالب به هنر آزمون دادن نیز مسلط می شود و این قدم بزرگی برای موفقیت در کنکور می باشد .

علاوه بر آن با توجه به کنکور های سال های اخیر دانش آموز باید برای اتفاقات غیر منتظره ی کنکور سراسری آماده شود و تجربه ی برخورد با سوالات سخت را داشته باشد . یک آزمون خوب برای آماده کردن دانش آموز به طور عالی و موفقیت در کنکور باید سوالات با درجه سختی بالا در چهارچوب کتاب درسی را هم در آزمون خود داشته باشد .

۳) بررسی آزمون و ارائه کارنامه دقیق پس از آزمون

از اصلی ترین هدف های آزمون های آزمایشی تعیین نقاط قوت و ضعف افراد و رفع و تقویت کردن آنهاست . ویژگی مهمی که یک آزمون باید دارا باشد ارائه ی یک پاسخنامه ی قوی و کامل است تا هرگونه ابهامات و مشکلاتی که ممکن است برای دانش آموز در  طول آزمون به وجود آید را برطرف کند و دانش آموز با مطالعه ی پاسخنامه مشکلات و نقاط ضعف خود را برطرف کند و یک جمع بندی کامل از مباحث آزمون انجام دهد .

از سری نکات بررسی عملکرد و وضعیت هر شخص بررسی کارنامه ی وی است ، بنابراین یک آزمون استاندارد باید دارای کارنامه ای دقیق و مفصل باشد تا عملکرد شخص به دقت تحلیل شود و زیر نظر گرفته شود . در این صورت شخص می تواند از روند خود چشم اندازی روشن داشته باشد و برای ادامه مسیر برنامه ای دقیق داشته باشد و مسیری هموار برای موفقیت در کنکور رقم بزند .

۴) عدم امکان تقلب

وجود تقلب در آزمون های آزمایشی یک ضعف بزرگ برای برگزاری آزمون های آزمایشی محسوب میشود و اعتبار و توانایی مدیریت و برنامه ریزی برگزار کننده ی آزمون را زیر سوال میبرد و باعث میشود امکان آزمون دادن و سنجش واقعی دانش آموز  به دور از مسائل حاشیه ای به درستی صورت نگیرد . امکان تقلب در آزمون های آزمایشی آنلاین به وضوح کمتر رخ میدهد و کنترل مسایل این چنین به مراتب راحت تر بوده و سلامت آزمون تضمین شده است.

بنابراین از میان انبوه آزمون های آزمایشی آنلاین و غیر آنلاین فقط اندکی قابل اعتماد بوده که باید نهایت دقت و توجه برای انتخاب آنها و شرکت در آزمون ها به خرج دهیم و در آزمونی بدون امکان تقلب ثبت نام کنیم .

۵) استفاده رتبه های برتر سال های قبل کنکور سراسری

یکی از بهترین راه ها برای راهنمایی  و مشاوره گرفتن در سال کنکور استفاده از رتبه های برتر سال های نزدیک کنکور سراسری می باشد .

افراد برتر کنکور خود راهی که شما الان قصد طی کردن آن را دارید قبلا به خوبی تجربه کرده اند و به نتیجه ی مطلوب رسیده اند پس برای موفقیت در کنکور ، استفاده و کمک گرفتن از این افراد نکته ی مهمی است . بسیاری  از این رتبه های برتر توسط موسسات جذب شده اند تا در طرح آزمون های آزمایشی آنلاین و غیر آنلاین همکاری داشته باشند .

از آنجا این افراد خود مسیر کنکور را به خوبی تجربه کرده اند نیاز های دانش آموزان را به خوبی درک می کنند و با نکات و سوالات پر تکرار و مهم به خوبی آشنا هستند ، بنابراین آزمون آزمایشی آنلاین که از رتبه های برتر کنکور سراسری بهره ببرد آزمون ارزشمندی خواهد بود و یک گزینه عالی برای شرکت در آزمون های آزمایشی می باشد.

آزمون های آنلاین کنکور 1401 ویتامین 100

۶) ارائه ی تضمین و بازگشت وجه در صورت نارضایتی

از ویژگی هایی که اعتبار و اطمینان و کیفیت بالای یک آزمون را مشخص میکند ارائه ی تضمین و برگرداندن وجه پرداخت شده به داوطلب در صورت نا رضایتی وی است .

اگر داوطلب به هر علتی مثل نارضایتی از نحوه ی برگزاری آزمون آنلاین و یا آزمون های حضوری و یا شکایت از کیفیت نامطلوب آزمون و سطح سوالات و پاسخنامه ی آزمون ، مایل به شرکت در آزمون آزمایشی مذکور نباشد ، این اطمینان باید وجود داشته باشد که وجه داوطلب برگردانده میشود .

کلام آخر

در آخر با توجه به ویژگی هایی که گفته شد از بین آزمون های آزمایشی آنلاین و غیر آنلاین فراوان تنها بعضی دارای ارزش  و اعتبار بوده و قابل اعتماد هستند . از آنجا که در سال کنکور فرصتی برای خطا و آزمایش وجود ندارد ، دانش اموز باید مطمعن قدم بردارد و انتخاب های درست و مطمعنی داشته باشد .

ویتامین ۱۰۰ گروه آموزشی تشکیل شده از رتبه های برتر سال های اخیر کنکور سراسری و افراد خبره ای  است که در زمینه برگزاری آزمون های آزمایشی آنلاین آماده ارائه خدمت به شما دانش آموزان عزیز است . مجموعه ای که هدف آن توجه دقیق به نیاز های دانش آموزان است و به جرعت می توان گفت تمام استاندارد های گفته شده برای یک آزمون آزمایشی استاندارد را به بهترین شکل شامل میشود .

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx