ایران در آستانه تعطیلی دو هفته‌ای

lokomotive ghatar.com ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۰۳

وزیر بهداشت برای تعطیلی دو هفته ای به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت.

سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب:
ضروری است شرایط مراکز درمانی در شورای عالی امنیت ملی مطرح گردد.

نمکی

در این خیز کرونا اگر تخت هم داشته باشیم نفر نداریم، مستهلک شدن و تخریب مستمر نیروی انسانی و زیرساخت‌های بخش سلامت نزدیک است و اگر خدای ناکرده رخ دهد فاجعه‌ای عظیم و غیر قابل جبران است.

در این ایام گذار مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این موج ویرانگر ضروری است. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین تر خواهد شد.

بنده هم می‌توانم در این روزهای باقیمانده همرنگ جماعت شوم تا این دوره بگذرد و به بهانه تغییر دولت خود را خلاص کنم ولی چگونه می‌شود تماشاگر مرگ روزافزون هموطنانمان بود و سکوت کرد.

شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.

  اگر این علائم را دارید حتما به ویروس اومیکرون مبتلا شده اید! / عکس

گفتیم و نوشتیم که شهرهای مذهبی همه روزه بدون اطلاع ما میزبان زائرین افغانستانی و پاکستانی است که ما اصلا خبر نداریم و نمی‌دانیم از کجا و چگونه آمده‌اند؟ و آلودگی در چه حدیست؟

فریاد زدیم و نوشتیم که شبانه روز تعداد قابل توجهی ورود غیرقانونی از مرزهای شرقی وجنوب شرقی با ابتلا به ویروس وحشی کرونا و دیگر بیماری‌های واگیردار توسط قاچاقچیان وارد می‌شوند عرض کشور را روزها می‌پیمایند و در استان‌های مختلف مخفیانه نگهداری می‌شوند تا از مرزهای غربی و شمال‌غربی خارج شوند و در این ایام بی اطلاعیم که چقدر از هموطنانمان گرفتار می‌شوند.

اعلام کردیم که در انتخابات شهر و روستا مراسم متعدد، میهمانی و سفره‌های درهم فشرده شام و ناهار کار دستمان می‌دهد. پیشنهاد دادیم که موج جدید می‌تواند چالش بزرگ امنیتی ایجاد کند و ما که تاکنون علیرغم تنگناهای فراوان نگذاشته‌ایم بیماری بدون تخت بماند شاید در این مرحله وا بمانیم و ضروریست در سطح شورایعالی امنیت ملی مطرح گردد و راهکاری ملی برای ایستادگی فراهم شود. روزبروز تنهاتر شدیم، گرچه اقدامات محدودی صورت گرفت اما در دوگانه‌های متعدد سلامت و غیره بنا به مصلحت اندیشی و پرهیز از تنش‌زائی، مقوله سلامت و مدافعین این عرصه، مغفول، تنها، مظلوم و غریب ماندند و اینک در زیر بار موج سنگین بیماری از یکسو و فشار و مطالبه طلبکارانه گروهی که سعی می‌کنند بجای علت، معلول را بنگرند له می‌شویم و ما مانده‌ایم با “از دست رفتن مایه و شماتت همسایه.”

  سفر هیات زیمبابوه به ایران در اوج کرونای آفریقایی!

اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک‌های تخصصی و سرپائی درمان نمی‌شدند و این بار هم قرار بود به تخت‌های بیمارستانی تحمیل شود از مدتها پیش تخت کم می‌آوردیم ولی متأسفانه فشار بگونه‌ایست که نگرانم این طرح هم پاسخ ندهد مگر آنکه سریعاْ با اقدامات پیشگیرانه و افزایش رعایت پروتکل‌ها از بار تصاعدی بیماری بکاهیم.

امیدوارم کماکان مشمول عنایت ویژه حضرتعالی باشیم .

دکتر سعید نمکی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برنا

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx