بهترین راه‌های مهاجرت

dell ghatar.com ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۳

بهترین راه‌های مهاجرت: فرآیند مهاجرت امری سرنوشت‌ساز برای بسیاری از مردم است. بنابراین آنها به‌دنبال بهترین راه‌ها برای رسیدن به هدف خود هستند.

طبق تحلیل‌ها و آمارها مشخص شده که بهترین روش‌ها برای مهاجرت، از طریق کار و تحصیل است. مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی کاربرد بیشتری میان متقاضیان مهاجرت دارند. اما هرکدام از این روش‌ها شرایط و ضوابط خود را دارند و برای همه اقشار و سنین مناسب نیستند. در ادامه به‌صورت دقیق‌تر به بررسی مهاجرت کاری و تحصیلی می‌پردازیم.

بهترین راه‌های مهاجرت

بهترین راه‌های مهاجرت
همان‌طور که ذکر شد، تحصیل و کار از بهترین راه‌های مهاجرت است. بنابراین در اینجا لازم است که مهاجرت کاری و تحصیلی، شرایط آنها و بهترین کشورها برای این گونه مهاجرت مورد بررسی قرار گیرند.

  1. مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به خارج از کشور است. اکثر کشورهای جهان، امروزه دارای اقتصادی پرقدرت و در حال پیشرفت هستند و جای تعجب نیست که به نیروی کار متخصص و کارآزموده نیاز داشته باشند. افراد در صورت داشتن تخصص کافی در مشاغل پر‌تقاضای کشورهای مختلف، می‌توانند از طریق مهاجرت کاری به کشور مورد نظر سفر کنند.

ویزاهای مختلفی مربوط به مهاجرت کاری وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند. اما سوال این است که چگونه می‌توان ویزای کاری دریافت کرد؟ سه روش کلی وجود دارد که تقریباً همه کشورهای با اقتصاد پایدار و قدرتمند از آنها برای جذب نیروی متخصص استفاده می‌کنند.

مهاجرت کاری از طریق ویزای اسکیل ورکر (skill worker): ویزای اسکیل ورکر یا ویزای کارگر ماهر یک روش ایده‌آل برای متخصصین و افراد دارای مهارت خاص است که از طریق مهارت خود به کشور مقصد مهاجرت کنند. برای دریافت ویزای اسکیل ورکر شرایط خاصی وجود دارد و افراد می‌بایست حد نصاب امتیاز برای گرفتن این ویزا و مهاجرت کاری از طریق ویزای اسکیل ورکر را کسب کرده باشند.

مهاجرت کاری از طریق ویزای جاب آفر (Job Offer): ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کاری نیز یکی از روش‌های مهاجرت کاری است که افراد با دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور مقصد می‌توانند به آن کشور سفر کرده و در آنجا مشغول شوند. متقاضیان به دو روش می‌توانند ویزای جاب آفر را دریافت کنند: یکی از طریق بررسی آگهی‌های کارفرماها در سایت‌های مربوطه و روش دیگر با ارسال رزومه خود به کارفرمایان خاص.

مهاجرت کاری از طریق ویزای جاب سیکر (Job seeker): ویزای جاب سیکر یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت کاری است. کشورهای بزرگ و صنعتی از طریق ویزای جاب سیکر به جذب افراد متخصص می‌پردازند. به این ترتیب که متقاضیان در صورت داشتن شرایط ویزای جاب سیکر می‌توانند آن را دریافت کرده و به مدت ۱۸ ماه به کشور مقصد به هدف جستجوی کار سفر کنند‌. به محض پیدا کردن کار مناسب و عقد قرارداد، فرد می‌تواند در کشور مزبور به کار و فعالیت بپردازد.

مهاجرت کاری دارای شرایط و ضوابط خاصی برای خود است. کشورهایی که متقاضیان مهاجرت را از این طریق جذب می‌کنند، ممکن است شرایط متفاوتی نسبت به همدیگر داشته باشند. اما شرایطی که در ادامه گفته می‌شود معمولا برای همه افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار را دارند لازم و ضروری است.

بیشتر کشورها برای پذیرش مهاجر به جهت کار شرط سنی دارند که معمولاً هر چقدر سن پایین‌تر و زیر ۳۵ سال باشد، احتمال پذیرفته شدن برای مهاجرت کاری بیشتر می‌شود. داشتن تخصص و مهارت در مشاغل پرتقاضا یکی دیگر از شروط پذیرش مهاجر است. معمولاً کشورها لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را در سایت‌های خود ارائه می‌دهند و اگر تخصص متقاضی در لیست مشاغل پرتقاضا باشد، می‌تواند شانس خود را برای مهاجرت به آن کشور امتحان کند.

برای بیشتر کشورها داشتن مدرک دانشگاهی معتبر یکی از شروط پذیرش مهاجر به شمار می‌رود. متقاضیان مهاجرت کاری برای تقویت رزومه خود بهتر است که یک مدرک دانشگاهی معتبر را ارائه دهند. شرایطی همچون داشتن سلامت کامل روحی و جسمی، گواهی عدم سوءپیشینه و تمکن مالی از شروط همه کشورها برای جذب مهاجر است.

بهترین راه‌های مهاجرت

  1. مهاجرت تحصیلی

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه برای مهاجرت، گرفتن ویزای تحصیلی و اقدام به مهاجرت تحصیلی است. امکان تحصیل در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بیشتر کشورهای پیشرفته و صنعتی وجود دارد. تنها نکته حائز اهمیت این است که افراد باید دارای یک رزومه قوی برای دریافت پذیرش تحصیلی باشند. به فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی اپلای گفته می‌شود.

مهاجرت تحصیلی از آن جهت بهترین روش برای مهاجرت به شمار می‌رود که امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی و اقامت در بیشتر کشورها امکان‌پذیر است. افراد می‌توانند بلافاصله پس از اتمام تحصیلات ۱۲ ساله در کشور محل اقامت، برای ادامه تحصیل به کشور دیگری اپلای دهند و یا اینکه برای تحصیلات تکمیلی در یک کشور دیگر اقدام کنند. این امر زمانی امکان‌پذیر است که متقاضیان مهاجرت و به خصوص مهاجرت تحصیلی شرایط آن را هم داشته باشند.

  • شرایط مهاجرت تحصیلی

واضح است که هر کشور یا بهتر است بگوییم هر دانشگاه، شرایط خاصی را در نظر می گیرد. اما به طور کلی داشتن شرایطی که در ادامه عنوان می‌شوند برای شروع اپلای و گرفتن ویزای تحصیلی لازم و ضروری هستند.

معمولاً بیشتر کشورها برای هر مقطع تحصیلی شرط سنی خاصی را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال برای مقطع کارشناسی سن متقاضی مهاجرت تحصیلی باید زیر ۲۵ سال، برای کارشناسی ارشد بین ۲۵ تا ۳۰ و برای دکتری تا سن ۳۵ سال باشد.

ارائه یک رزومه قوی با دستاوردها و توانایی‌های فردی و همچنین (CV) برای همه دانشگاه‌ها الزامی است. هر چقدر رزومه قوی‌تر باشد، امکان دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی برای متقاضی مهاجرت افزایش پیدا می‌کند.

افراد برای تحصیل در هر مقطعی باید مدرک و ریز‌نمرات مقطع قبلی خود را به صورت واضح و ترجمه شده به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. برخی دانشگاه‌ها برای معدل بالا نیز امتیاز خاصی در نظر می‌گیرند. ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، مدارک تمکن مالی، گواهی عدم سوءپیشینه و همچنین گواهی پزشکی مبنی بر سلامت روحی و جسمی از دیگر شروط مشترک همه دانشگاه‌ها برای اعطای پذیرش تحصیلی به متقاضیان مهاجرت تحصیلی است.

بهترین راه‌های مهاجرت

ویژگی‌های کشورهای برتر برای مهاجرت کاری و تحصیلی
همان‌طور که برای همه واضح است مهاجرت به هر کشوری نمی‌تواند برای فرد با موفقیت همراه باشد. معمولاً کشورهایی که هم تحصیل و هم کار را برای افراد متقاضی مهاجرت فراهم می‌کنند انگشت‌شمار هستند. شرایط کشورها برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری می بایست کاملاً عالی باشد تا ارزش ریسک کردن را پیدا کند‌. متقاضیان باید کشورهایی را برای مهاجرت انتخاب کنند که دارای دانشگاه‌های سطح بالا و معتبر باشند یا اینکه رنکینگ آنها جهانی باشد؛ همچنین این کشورها باید نرخ بیکاری بسیار پایینی داشته باشند و جمعیت آنها نسبت به وسعت کمتر باشد.

تنها با در نظر گرفتن این شرایط فرد می‌تواند کشوری را به عنوان مقصد برای مهاجرت انتخاب کند. کشورهایی که تقریبا می‌توان گفت همه این شرایط را دارند و در دهه‌های اخیر به یک مقصد ایده‌آل برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده‌اند شامل کانادا، فرانسه، استرالیا، نیوزلند، آلمان و آمریکا هستند.
 
جمع‌بندی
مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی می‌تواند نقطه شروعی برای یک زندگی بهتر برای بیشتر افراد باشد. درصورتی که افراد مایل باشند از طریق کار و تحصیل به کشورهای دیگری مهاجرت کنند، توصیه می‌شود که این کار را از سنین پایین شروع نمایند.

منبع: ramanapply.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx