آشنایی با سگ چاو چاو و دنیای مستقلی که دارد

dell ghatar.com ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۹۸

سگ چاو چاو یک سگ، با شخصیتی مستقل است که گاهاً در دنیایی شبیه به گربه ‌ها زندگی می ‌کند. سگ چاو چاو به مانند دیگر سگ ‌ها در رفتارهایی گوش ‌به ‌زنگ و یا خلق و خویی فرمان ‌پذیر زندگی نمی ‌کند.

قاعدتاً می ‌دانید که سبک زندگی سگ‌ ها تابع خواسته ‌های صاحبانشان پایه ‌ریزی می‌ شود. یک سگ خانگی به شکلی زندگی می کند که تمام مدت رضایت صاحبانشان را فراهم کرده باشد. اما در دنیای بی ‌تفاوت سگ چاو چاو آنچه شما می ‌خواهید، در اولویت نیست. بلکه این سگ دوست ‌داشتنی آن طورکه خودش دوست دارد زندگی می ‌کند. درست شبیه به گربه ‌ها که رفتارهایی مستقل در شخصیتی تعریف ‌شده دارند.

درصورتی که به قیمت سگ چاو چاو و خرید سگ چاو چاو علاقه دارید از لینک زیر استفاده کنید:

لینک بررسی

سگ چاو چاو

اما این دلیل نمی ‌شود تا قید نگهداری از سگ چاو چاو را زده باشید. برعکس، همین بهره ‌مندی از جنبه ‌های شخصیتی و حضور در دنیایی مستقل جذابیتی دارد که خیلی از علاقمندان به نگهداری از حیوانات خانگی به ‌دنبال آن هستند. سگ چاو چاو به مانند یک دوست صمیمی با شما زندگی خواهد کرد. دوستی که از بودن با شما لذت می ‌برد اما در نهایت به سبک و منش خودش زندگی می‌ کند و این رفتار، هیجان نگهداری از سگ چاو چاو را دو چندان خواهد کرد.

البته وقتی با چنین سگی مواجه هستید، باید زمینه ‌های متفاوتی در نحوه رفتار با آن تا روش نگهداری را در پیش بگیرید. پس لازم است تا از مهارت اهل فن در پرورش و نگهداری از چنین سگ ‌هایی استفاده کنید. ما هم در این مطلب همراه با مهارت گروه پت راید هستیم تا به دنیای مستقل و شخصیت متفاوت سگ چاو چاو نفوذ کنیم و ببینیم این سگ زیبا با آن ظاهر فانتزی چه شکلی زندگی می ‌کند.

خصوصیات فیزیکی و اندامی سگ چاو چاو
سگ چاو چاو در گروه سگ‌ ها که حجم مو متوسطی درند قرار می ‌گیرد. اما در بخش سر و گردن از یک یال حجیم و پرپشت دارند. سگ چاو چاو سر بزرگی دارد و این سر بزرگ در حجم قابل ‌توجهی از یالی پرپشت هر چه برجسته ‌تر خواهد شد. این فرم سر با آن یال شیر مانند یک ظاهر جسور و آرمانی را برای هر نژاد از سگ چاو چاو تداعی می ‌کند. خیلی ‌ها همین ظاهر جسور این سگ را دوست دارند.

فرم تنه سگ چاو چاو به نسبت قد و قواره تقریباً کوتاهی که دارد، اندکی کشیده ‌است. این فرم بدنی باعث فاصله پیدا کردن پاهای عقبی تا پاهای جلویی شده‌ است. به ‌همین دلیل سگ چاو چاو چندان توانایی در دویدن ‌های سریع ندارد. اما برای پیمودن مسافت ‌های طولانی کاملاً آماده ‌است. یک سگ مقاوم با استقامت بدنی بالا که قابلیت حضور در سخت ‌ترین شرایط را دارد. البته این ویژگی ‌ها بیشتر در سگ چاو چاو اصیل مغولستانی دیده می ‌شود. چرا که خاستگاه اصلی این نژاد، دشت ‌های پهناور و البته آب‌ و هوای سرسخت مغولستان تا شمال چین بوده ‌است.

لکن حالا عموماً سگ چاو چاو مینیاتوری با ظاهری کوچک ‌شده در قامت یک سگ پشمالو است. سگ‌ هایی که دیگر خیلی با آن حس و حال خشن در دشت ‌های پهناور مغول فاصله دارند. با این ‌وجود هنوز هم در ظاهر انواع سگ چاو چاو مینیاتوری شاهد همان چشمان درشت و عمیق در سری بزرگ و پشمالو با قابلیت ‌ها و استقامت بدنی بالا هستیم.

سگ چاو چاو به مانند یک شیر فانتزی شده ‌است. شیری که در ابعاد یک گربه مغرور کوچک شده تا در سبک شخصیتی مستقل از رفتارهای سگی وفادار در کنار شما زندگی کند. یک سگ چاو چاو بالغ قدی در حدود ۰٫۵ متر دارد و وزن او در این قد و قواره تقریبا کوتاه چیزی در حدود ۱۵ الی ۳۵ کیلوگرم متغیر است. نکته ای که در خرید سگ چاو چاو اهمیت دارد همین وزن سگ است.

سگ چاو چاو

کوتاه از خلق ‌و خوی سگ چاو چاو
تمام زندگی سگ چاو چاو در همان رفتار مستقل با شخصیت منحصر به‌ فرد آن خلاصه شده ‌است. هر سگ چاو چاو قابلیت ماندن در یک تیپ شخصیتی منحصر به ‌فرد را دارد. لذا این ‌طور نیست که سگ چاو چاو را به ‌مانند هر سگ دیگری در یک الگوی رفتاری مشخص خلاصه کنیم. سگ چاو چاو چندان تمایلی به تطبیق پیدا کردن کامل با محیط اطراف خود ندارد. لذا با توجه به آنچه در فضای اطراف او در جریان است، ویژگی ‌های اخلاقی متفاوتی از آنها دیده می‌ شود. اما در کل می ‌توانیم هر سگ چاو چاو را به مانند گربه ‌ها در دنیایی شخصی ‌سازی شده خودشان جستجو کنیم.

سگ چاو چاو تمایل زیادی به حضور در یک فضای مستقل و تعریف ‌شده برای خودش دارد. سگی که خیلی باهوش است و در عین ‌حال استقامت بدنی بالا را در خدمت این هوش زیاد خودش به کار می‌ اندازد. البته این رفتار سختگیرانه در ایجاد یک محیط شخصی‌ سازی شده، این سگ‌ ها را چندان نژادهایی توانمند در تعامل با انسان‌ ها و حتی دیگر سگ ‌ها نکرده ‌است. سگ چاو چاو علاقه به گوشه ‌گیری دارد. به شکلی که در یک محیط، تنها برای خودش وقت ‌گذرانی کند. اگر به خرید سگ چاو چاو فکر میکنید به این نکات توجه کنید.

البته این سگ ‌ها تمایل به تعامل با صاحبان خود دارند. تا جاییکه گاهاً در قامت یک سگ کاملاً وفادار و فرمان بردار ظاهر می ‌شوند. اما برای رسیدن به این تعامل باید حس و حال آنها درک کرده باشید. مثلاً اگر بگذارید تا سگ چاو چاو به حال خودش باشد، کم ‌کم خودش هم حوصله ‌اش سر رفته، تمایل به ارتباطی دوستانه با شما پیدا می ‌کند.

در نگاه اول هر سگ چاو چاو تبدیل به یک سگ اخمالو است که هر لحظه باید انتظار رفتاری تهاجمی را از آنها داشته‌ باشیم. خصوصا که به هیچ حالت حوصله افراد غریبه را ندارند. اما چندان در بند این ظاهر اخمالوی سگ چاو چاو نباشید. آنها همیشه اخمالو هستند. ولی این اخم آنها در حد یک غرغر نه ‌چندان جدی تمام می ‌شود. سگ چاو چاو به‌ ندرت در جمع سگ‌ های پرخاشگر قرار می‌ گیرد. همین ویژگی یک دلیل ساده است تا هر چه بیشتر از آنها در فضاهای آپارتمانی داشته ‌باشیم. البته آن ‌سوی ماجرا را فراموش نکنید. زیرا با سگی مواجه هستید که خیلی حوصله شما را ندارد. پس وقتی در خانه با او هستید، چندان در بند همراه کردن او با انبوه بازی ‌ها و فعالیت ‌ها و تفریحات نباشید.

سگ نژاد چاو چاو خیلی در تعامل با صاحبان خود موفق نیست. از این ‌رو چندان برای آنها که در نگهداری از سگ‌ ها تازه ‌کار هستند مناسب نمی ‌باشد. برای نگهداری از سگ چاو چاو باید تجربه کافی داشته باشید. نگهداری از این سگ که شخصیتی مستقل دارد، عرصه تجربه ‌اندوزی شما نیست. در عین حال همین شخصیت مستقل باعث شده تا به ‌راحتی شرایط تنها ماندن در محیط خانه و یا هر فضای دیگری را تحمل کند. اما در نهایت هرگز نمی‌ توانید از یک سگ چاو چاو به حیوان خانگی ای که حسابی با اهل خانه رفیق است و با بچه ‌ها اخت شده، بازی می ‌کند و در مقابل غریبه‌ ها آبرودار است، برسید.

سگ چاو چاو

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx