پکوک، مجری صفر تا صد نیازمندی های ساختمان

dell ghatar.com ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۵

رپورتاژ آگهی: اگر تصمیم گرفته اید خانه کلنگی خود را بکوبید و به جای آن یک آپارتمان شیک بسازید یا اینکه وارد کار ساخت و ساز شده اید و به مصالح ساختمانی نیاز دارید اما نمی دانید این مصالح را از کجا با قیمتی مناسب تهیه کنید می توانید سری به وب سایت پکوک به نشانی www.pakook.com بزنید. مجموعه پکوک با معرفی تمامی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی به شما تمامی نیازمندی‌ های ساختمانی شما را برطرف می سازد.

پکوک مجری صفر تا صد نیازمندی های ساختمان

مجموعه پکوک شرایطی را فراهم کرده است تا انبوه سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با یکدیگر به صورت مستقیم در ارتباط بوده و مشتری های خصوصی هم از آخرین متریال های ارائه شده به این بازار مطلع شوند. که همه این مسائل موجب کاهش قیمت و رقابت بیشتر تولید کنندگان مصالح مرغوب با یکدیگر شده است.

اهمیت استفاده از تیرچه بلوک در ساختمان سازی

پکوک مجری صفر تا صد نیازمندی های ساختمان

در کشور ما ایران هر ساله میزان ساخت و ساز خانه های مدرن در حال گسترش است. مهاجرت افراد مختلف از روستاها و مناطق عشایرنشین به استان های بزرگی مانند تهران، اصفهان و شیراز موجب شده تا صنعت ساختمان سازی رونق فراوانی داشته باشد. رونق فراوان در ساخت و ساز خود موجب تولید بیشتر مصالح و در نهایت درخواست بیشتر از سمت متقاضی می شود.

برای پاسخ گویی به این نیاز روزافزون مهندسان حوزۀ ساخت و ساز سعی کردند از متریال های آماده و یا پیش ساخته استفاده کنند. این قطعات به چند علت مورد استقبال قرار گرفتند؛ که در بخش های بعدی به آن ها اشاره می کنیم. در این میان تیرچه بلوک هم در زمرۀ این دسته از قطعات پرکاربرد خانه سازی قرار دارد.

اگر بخواهیم دلایل محبوبیت این مصالح ساختمانی را برشماریم باید به مواردی چون:

  • ساخت ساده و اقتصادی: این تیرچه ها به دلیل ساخته شدن با ساده ترین و دم دست ترین مواد مصالح ساختمانی همیشه قابل تولید بوده و هیچ گاه نگرانی از بابت عدم تهیه آن ها در روند کار وجود ندارد. از طرفی دیگر ساخته شدن این قطعه به وسیلۀ مواد اولیۀ ساده، آن را در میان متریال های اقتصادی و باصرفه قرار داده است.
  • وزن سبک و قابلیت استفاده در انواع سقف ها: به طور حتم یکی از مهم ترین فاکتورهای هر نوع متریالی برای ساخت ساختمان، سبک و مقاوم بودن است. تیرچه بلوک با داشتن این امکان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در صنعت ساختمان سازی جای خود را تثبیت کرده است.

ساختار اصلی تیرچه بلوک

این قطعه شکلی دو بخشی داشته و با بتن تکمیل می شود. تیرچه ها معمولاً از سفال یا بتن تشکیل شده و برای کار مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر اجزای تشکیل دهندۀ تیرچه بلوک می توان به میلگرد هم اشاره کرد. استفاده از میلگردهای کوچک و قرار دادن آن ها به صورت مایل به استحکام هر چه بیشتر این تیرها کمک زیاد می کنند. ناگفته نماند که در سال های اخیر برای هرچه سبک تر ساختن ساختمان ها، از متریال های جدیدی به جای سفال و بتن مانند پلی استایرن استفاده می شود.

پکوک مجری صفر تا صد نیازمندی های ساختمان

مزایای استفاده از تیرچه بلوک

بعد از بررسی موارد گفته شده می خواهیم در این بخش به بررسی امتیازهای استفاده از تیرچه بلوک پرداخته و در بخش بعدی این متن هم به نقطه ضعف های آن بپردازیم. از جمله ویژگی های مثبت این شکل از مصالح ساختمانی می توان به مواردی چون:

  • قیمت اقتصادی: قیمت تیرچه بلوک نسبت به متریال های دیگر اقتصادی تر بوده و امکانات استانداردی هم برای تولیدکننده در حین ساخت به همراه دارد. به همین دلیل استفاده از این تیرچه ها با استقبال زیادی از سوی انبوه سازان این حوزه مواجه شده است.
  • مقاومت در برابر آتش سوز: یکی از خطراتی که هر خانه ای را ممکن است تهدید کند خطر آتش سوزی است. آتش گرفتن خانه می تواند لطمه های جبران ناپذیری برای هر خانه داشته باشد اما استفاده از تیرچه بلوک در ساختار اصلی خانه می تواند از ریزش سقف در هنگام آتش سوزی تا حد زیادی جلوگیری کند. این متریال در مقابل حرارت و سوختن مستقیم هم بسیار مقاوم است.
  • مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی: بسیاری از مصالح ساختمانی با آنکه قیمتی بسیار بالاتر از تیرچه بلوک دارند اما از نظر استحکام و نفوذ ناپذیری رطوبت، دچار مشکلاتی فراوان هستند. همچنین پوسیدگی یکی دیگر از عوامل اصلی فرسایش متریال های خانه های قدیمی است؛ اما استفاده از تیرچه های بلوک می تواند ساختمان شما را از هرگونه آسیب گفته شده در این بخش مصون بدارد.
  • نفوذ ناپذیری در مقابل حشرات موذی: تیرهای چوبی که در گذشته استفاده می شد با تمامی ویژگی های مثبتی که داشتند دارای یک ضعف اصلی بودند و آن نفوذپذیری چوب بود؛ اما این مشکل در تیرچه بلوک برطرف شده و شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از نفوذ حشرات موذی از این شکل از مصالح ساختمانی در خانۀ خود استفاده کنید.
  • قابلیت نصب سریع و آسان: یکی از مواردی که می تواند برای هر ساختمان سازی چالش برانگیز باشد به طور حتم طولانی شدن ساخت پروژه است. اگر در زمان مقرر ساختمان در حال ساخت تکمیل نشود معمولاً برای سازنده مشکلاتی از جمله کمبود بودجه را ایجاد می کند. استفاده از تیرچه بلوک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت هر خانه ای باشد. نحوۀ نصب راحت و آسان این متریال موجب شده تا این تیرچه ها به عنوان بهترین انواع متریال های ساختمانی در نظر گرفته شوند.
  • توان مقابله با زلزله و بادهای شدید: نیروهای گفته شده به نیروهای افقی معروف هستند. در هر ساختمانی برای جلوگیری از آسیب دیدن در مواجهه با چنین حوادث طبیعی باید موارد ایمنی در نظر گرفته شود. تیرچه بلوک می تواند تا حد قابل قبولی از شدت این انرژی های وارده به ساختمان جلوگیر کرده و حتی آن ها را خنثی کند.

در کنار امکانات و امتیازات تیرچه بلوک این متریال، معایبی هم دارد.

نقطه ضعف های تیرچه بلوک:

  • خارج شدن مواد سمی در هنگام آتش سوزی از یونولیت های داخلی
  • نداشتن ناظر کیفی ثابت در تولید آن ها
  • احتمال شکسته شدن
  • اعمال سیستم خرپایی در ساخت امکان پذیر نیست

اجرای نیازمندی های صنعت ساختمان سازی با پکوک

حالا که با اهمیت استفاده از تیرچه بلوک در ساخت و ساز آشنا شدید به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال خرید تیرچه بلوک یا دیگر مصالح ساختمانی هستید سری به وب سایت پکوک به نشانی www.pakook.com بزنید. شما در وب سایت مجموعه پکوک هم می توانید فروشندگان عمده مصالح ساختمانی که تیرچه بلوک یا دیگر مصالح را با قیمت مناسبی به فروش می رسانند پیدا کنید و هم اگر خودتان در کار ساخت و ساز و فروش مصالح ساختمانی هستید می توانید با درج آگهی در آن کسب و کارتان را معرفی کنید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx