مقایسه سفر به ازمیر و آنکارا

dell ghatar.com ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۵

سفر به شهر ازمیر و آنکارا در ترکیه که از شهرهای بزرگ این کشور محسوب می شوند برای گردشگران جالب خواهد بود. تفاوت این دو شهر را در ادامه بررسی می کنیم.

از کدام شهر باید دیدن کرد؟ برای مقایسه سفر به ازمیر و آنکارا با ما همراه باشید. ما هزینه های سفر، جاذبه های گردشگری و موارد دیگر را بررسی می کنیم تا به شما کمک کنیم در مورد این دو مقصد بیشتر بدانید. سپس، می توانید مشخص کنید که بهتر است به کدام یک از این شهرها سفر داشته باشید.

سفر به شهر ازمیر و آنکارا در ترکیه
نمایی از شهر ازمیر

معرفی شهر ازمیر

ازمیر یکی از کلان شهرهای ترکیه است و دومین شهر پرجمعیت در دریای اژه پس از شهر آتن در یونان است. این شهر در دوران باستان به اسمیرنا معروف بود و توسط یونانیان تاسیس شد. سپس توسط رومیان تصرف شد و توسط اسکندر مقدونی قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری عثمانی در قرن ۱۵ بازسازی شد. بیشتر بقایای این گذشته از بین رفته است. با این حال، علاوه بر سواحل، خیابان های شلوغ شهر و بازارهای رنگارنگ، چند مکان باستانی جذاب نیز در این شهر وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ازمیر

این شهر که در خلیج خیره کننده ازمیر قرار گرفته است، به مناطق متمایزی تقسیم می شود که هریک دارای جو و محیط خاص خود هستند. قلب فرهنگی و جغرافیایی شهر، ناحیه کناک است. این منطقه در کنار دریا، زیبایی ازمیر را به تصویر می کشد. در پشت ساحل بازار وجود دارد، انبوهی از خیابان های باریک پیچ در پیچ، جایی که مناظر و صداهای معامله گران شما را به زمان های دور می برد و بدون شک هر بازدید کننده ای از شهر را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

با این حال، هنوز مکان های بیشتری برای بازدیدکنندگان ماجراجو در شهر وجود دارد. در شمال کناک منطقه Alsancak قرار دارد. آلسانچاک یک رنسانس شگفت انگیز را پشت سر گذاشته است و در آن شما به اندازه کافی سرگرمی های مختلف را تجربه خواهید کرد.

شما می توانید برای سفر ارزان، پکیج تور ازمیر ترکیه در آژانس هواپیمایی مهرپرواز را خریداری کنید. میدان کناک ازمیر، آسانسور محله آلزانکاک، کادیفه کاله و دلفین های پرنده از جمله جاذبه های گردشگری ازمیر هستند که به که شما مسافران تور ارزان قیمت ازمیر پیشنهاد می شود حتما از آن ها دیدن کنید . اما در زمره سایر دیدنی های می توان به پارک های ازمیر اشاره کرد مانند: کولتور پارک، پارک ادنان سایگون، پارک اینسان حاک لاری، پارک موامراکسوی و پارک تفریحی تورگوت ازال . قدیمی ترین کلیسای ازمیر، کلیسای سنت پلی کارت است. مهمانسرای کیزلار اقاسی، بنای یادبود آتاتورک در میدان جمهوریت که بر روی یک اسب سوار شده است.

سفر به شهر ازمیر و آنکارا در ترکیه
میدان کناک ازمیر، از مکان های دیدنی شهر

معرفی شهر آنکارا

آنکارا در قلب ترکیه و در نزدیکی آناتولی مرکزی واقع شده است. این کلان شهر، پایتخت آنکارا و دومین شهر بزرگ این کشور پس از استانبول است. این شهر که قبلاً برای منسوجات خود شناخته می شد، از آن زمان تبدیل به ترکیبی از فرهنگهای مدرن با نقاط دیدنی تاریخی شده است.

جاذبه های گردشگری آنکارا

آنکارا نه تنها پایتخت ترکیه بلکه قلب استعدادهای هنری این کشور است. اپرای ملی، باله ملی، تئاتر ملی و ارکستر سمفونیک ریاست جمهوری همه در این شهر مستقر هستند. حدود ۶۰ درصد از مردم این شهر زیر ۳۰ سال سن دارند و این شهر پس از تغییرات فرهنگی به یک کلانشهر پرانرژی تبدیل شده است.

برای تجربه آنکارای باستانی به سمت اولوس بروید، جایی که خیابان های باریک و پر پیچ و خم در آن دیده می شود وپر از غرفه ها و مغازه های فروش عتیقه، گلیم و ملیله است. Kızılay مکانی است که می توانید برای یک نوشیدنی در فضای باز و غذاهای دریایی و خریدهای ارزان به آنجا بروید. اگر مد و لباس همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، Tunalı و چانکایای مد روز بهترین غذاها و پوشاک مدرن را ارائه می دهند.

یکی از گزینه های مناسب برای سفر به آنکارا استفاده از پکیج تور آنکارا است. زیرا هزینه سفر شما کم تر خواهد شد. در آنکارا تفریحات و جاذبه های گردشگری بی شماری وجود دارد که می توان به پارک شادی سنسلیک آنکارا، موزه های مختلف، پارک جنگلی آتاتورک آنکارا، دریاچه گولباشی در آنکارا ترکیه، کوه الما داغ آنکارا ترکیه، منطقه اینجک آنکارا ترکیه، شهربازی آنکارا و سد زیبای کوباک آنکارا اشاره کرد. و مسافران خوب تور لوکس آنکارا می توانند از تفریحات و جاذبه های توریستی انکارا این شهر زیبا لذت ببرند.

سفر به شهر ازمیر و آنکارا در ترکیه
نمایی از آنکارا در شب

مقایسه هزینه های سفر در ازمیر و آنکارا

کدام شهر ارزان تر است، آنکارا یا ازمیر؟ اینها هزینه های کلی سفر برای دو مقصد است. متوسط ​​هزینه روزانه (برای هر نفر) در ازمیر ۴۷ دلار است، در حالی که متوسط ​​هزینه روزانه در آنکارا ۶۱ دلار است. این هزینه ها شامل اقامت، غذا، حمل و نقل و سرگرمی است. در حالی که هر فرد متفاوت است، این هزینه ها به طور متوسط ​​مسافران گذشته در هر شهر است.

وقتی هزینه های سفر مسافران واقعی بین ازمیر و آنکارا را مقایسه می کنیم، می بینیم که آنکارا گرانتر است و در واقع ازمیر مقصد بسیار ارزان تری در بین شهرهای معروف ترکیه است. بنابراین سفر به ازمیر به شما امکان می دهد در کل پول کمتری خرج کنید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که پول بیشتری در ازمیر خرج کنید و بتوانید با اقامت در هتل های زیبا و گرانتر، غذا خوردن در رستوران های گران قیمت، تورها و تجربه فعالیت های بیشتر، سفرهای مجلل تری نسبت به آنکارا داشته باشید. همان شکل از سفر در آنکارا طبیعتاً هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت، بنابراین احتمالاً باید بودجه خود را کمی در آنکارا نسبت به ازمیر محدود کنید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۰ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۴۳۶۳۸ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx