نکات مهم در نگهداری از باتری خودرو

dell ghatar.com ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۶

باتری خودرو انرژی الکتریکی لازم برای روشن شدن ماشین را در خود ذخیره  می کند و یکی از قطعات مهم در سیستم برق خودرو می باشد.  اقدامات زیادی برای محافظت و بهتر کار کردن باتری خودرو وجود دارد که در صورت رعایت کردن این نکات باتری ماشین شما بدرستی کار می کند.

امداد باتری

برای افزایش طول عمر باتری خودرو توصیه می کنیم آن را به طور مرتب تمیز کنید، نگهدارنده ها را محکم کنید، از عایق برای محافظت در برابر سرما و حفظ سطح مایعات آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی نکات طلایی نگهداری باتری خودرو می پردازیم، با رعایت این نکات باتری شما می تواند ۳ تا ۵ سال دوام آورد.

قبل از اینکه ادامه مطلب را مطالعه کنید لازم است  بدانید که امداد باتری استارتاپ تخصصی نصب و تعویض باتری خودرو در محل است که می‌تواند به‌کمک شما بیاید. حمل و نصب و تعویض خودرو کاملا رایگان است و شما فقط هزینه‌ی خود باتری را پرداخت خواهید کرد و هیچ هزینه‌ی دیگری از شما دریافت نخواهد شد.

کارشناسان دوره دیده امداد باتری در هرساعت از شبانه‌روز آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان درزمینه‌ی باتری ماشین و موارد مرتبط هستند. فهرست قیمت انواع باتری ماشین را در وب‌سایت www.1601.co می‌توانید مشاهده کنید. انواع برندهای ایرانی مانند صبا باتری، سپاهان باتری، برنا باتری، آذر باتری و برندهای خارجی در امداد باتری آماده‌ی عرضه به شما مشتریان عزیز است.برای تعویض باتری ماشین کافیست با شماره ۱۶۰۱ (بدون کد) تماس بگیرید تا در کمتر از یک ساعت باتری ماشین شما تعویض گردد.

چگونه عمر باتری ماشین را افزایش دهیم؟

راهکارهای گوناگونی برای افزایش عمر باتری ماشین وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی ۹ راه مهم افزایش طول عمر باتری می پردازیم. با ما همراه باشید

۱-پایه های باتری را با آب و جوش شیرین تمیز کنید.

ابتدا با پیدا کردن درپوش قرمز،  قسمت مثبت باتری را شناسایی کنید. همیشه ابتدا طرف منفی را جدا کنید. پیچ اتصال سیم ها را به انتهای منفی در انتهای منفی چرخانده و سیم را به سمت بالا بکشید. همین کار را برای طرف مثبت نیز انجام دهید ، مطمئن شوید که ۲ سیم را به هیچ قسمت فلزی خودرو وصل نمی کنید. سپس مخلوط جوش شیرین و آب را به میزان ۱: ۱ درست کنید. یک برس سخت را درون محلول فرو کنید و هر دو پایانه باتری را تمیز کنید.هنگام پایان کار ، پایانه ها را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.
به یاد داشته باشید که باتری را به طور صحیح دوباره وصل کنید. همیشه ابتدا ترمینال مثبت را وصل کنید.زنگ زدگی و خوردگی در پایه های باتری عملکرد و طول عمر آن را کم می کند.

امداد باتری

۲-محکم کردن محل قرارگیری باتری

لرزش بیش از حد می تواند به مرور زمان به باتری آسیب برساند. با باز کردن کاپوت و تکان دادن باتری ، باتری خود را نگه دارید. اگر باتری جابجا شود ، نشان دهنده این است که جای باتری محکم نیست. پیچ های اتصال نگهدارنده باتری را پیدا کنید. آنها معمولاً در امتداد بالای باتری هستند ، از آچار سوکت استفاده کنید و پیچ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آنها را محکم کنید.در باتری های مختلف برای محکم کردن آن روش های مختلفی دارد. متداول ترین نوع نوار کششی در بالای باتری است. پیدا کردن آن بسیار آسان است. در بعضی از اتومبیل به جای آن از پد نگهدارنده استفاده می کنند. که در امتداد پایه باتری هستند.اگر نگه دارنده های باتری به هر دلیلی آسیب دیده باشند باید آنهار تعویض یا تعمیر کنید.

۳-باتری را گرم نگه دارید تا از یخ زدگی  جلوگیری شود.

اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید یا زمستان در راه است ، پوشاندن باتری میتواند مانع از خرابی آن شود. با یک  پارچه عایق بندی شده دور باتری را بپوشانید تا از سرما محافظت شود.

۴- سطح مایع باتری را بررسی کنید.

سطح مایع باتری را بررسی کنید و در صورت کم بودن آب مقطر اضافه کنید. درپوش های دریچه روی باتری را شل کنید و داخل هر سلول با چراغ قوه نگاه کنید. اگر سطح مایع پایین بود داخل آن باید آب مقطر بریزید تا سطح آن به زیر درپوش بالای سلول‌ برسد. هیچ‌گاه سلول‌ها را تا انتها با آب باتری پر نکنید.در هر بار تغییر روغن یا تقریباً هر ۶ ماه میزان مایعات باتری را بررسی کنید.

۵- باتری را خریداری کنید که کمتر از یک ماه از آن استفاده شده باشد.

وقتی زمان تغییر باتری فرا رسیده است ، همیشه یک باتری جدید را خریداری کنید. به تاریخ تولید باتری نگاه کنید. خرید باتری جدید بسیار مهم است زیرا با گذشت زمان رو به زوال می روند.

امداد باتری

۶- وقتی ماشین کار نمی کند ، هر وسیله ای را از آن جدا کنید.

وقتی ماشین کار نمی کند، تجهیزات مستقیماً از باتری نیرو می گیرند. هنگامی که ماشین را خاموش کنید ، تمام تلفن های همراه ، ناوبرهای GPS یا هر وسیله دیگری را که به درگاه شارژ وصل شده است ، جدا کنید.تا زمانی که ماشین دوباره روشن نشده  به هیچ وجه وصل نکنید. این کار میتواند موجب تخلیه باتری و خرابی آن شود.

۷- چراغ های جلو و داخلی را هنگام خاموش بودن موتور خاموش کنید.

این چراغ ها هنگامی که اتومبیل کار نمی کند، مستقیماً از باتری  برق می کشند. وقتی ماشین را خاموش می کنید ، تمام چراغ های روشن شده را خاموش کنید. آنها را دوباره روشن نکنید تا موتور شروع به کار کند. با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که چراغ های جلو قبل از پیاده شدن از ماشین خاموش است.

۸- به طور مرتب با ماشین رانندگی کنید.

هنگام رانندگی باتری ماشین شارژ می شود.حداقل هفته ای ۲۰ دقیقه با ماشین کار کنید تا زمان لازم برای شارژ باتری فراهم شود.اگر به هر دلیلی نمی توانید رانندگی کنید ماشین حداقل ۲۰ دقیقه در جا کار کند، هر چند این روش شیوه ایده الی نیست ولی می تواند از خرابی باتری ماشین جلوگیری کند.

۹- باتری خود را تا ۱۲٫۶ ولت شارژ کنید.

این ولتاژ ایده آل برای شارژ باتری است. اگر باتری از  این سطح پایین بیاید، عملکرد و طول عمر آن کاهش می یابد. یک ولت متر بگیرید و سرب مثبت (قرمز) را به ترمینال مثبت باتری و سرب منفی (سیاه) به ترمینال منفی وصل کنید. آنها را برای چند ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا متر برای خواندن استفاده کند.اگر شارژ زیر ۱۲٫۶ ولت است ، ابتدا با وصل کردن منفی به سرب منفی ، یک شارژر باتری را وصل کنید ، سپس سرب مثبت را به ترمینال مثبت وصل کنید. باتری را تا ۱۲٫۶ ولت شارژ کنید.همیشه هنگام تست و شارژ باتری ، از دستکش لاستیکی استفاده کنید. باتری خود را هر ۶ ماه یکبار آزمایش کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx