خودکشی دختران ژاپنی به خاطر والیبال ایران!

baran ghatar.com ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۷۵

دختران نوجوان و جوان ژاپنی می‌خواهند به خاطر شکست تیم ملی والیبال ژاپن از ایران خودکشی کنند و این تهدید در کشور سامورایی‌ها به معضل تبدیل شده است.

دختران ژاپن

تیم ملی والیبال ایران ظهر یکشنبه در دیدار پایانی والیبال قهرمانی مردان آسیا موفق شد ژاپن میزبان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. این رقابت علاوه بر جنبه‌های ورزشی حواشی دیگری را نیز به دنبال خود داشته است.

آن‌طور که رصد فضای مجازی نشان می‌دهد قهرمانی سروقامتان ایرانی در خاک سامورایی‌ها و مقابل چشمان هواداران این تیم برای ژاپنی‌ها خیلی سنگین تمام شده چرا که آنها بعد از دو برد متوالی در لیگ ملت‌ها و المپیک انتظار داشتند تیم جوان‌ شده ایران را در فینال از پیش رو بردارند و جام قهرمانی را در ژاپن نگه دارند.

اما بعد از شکست سنگین سه بر صفر ژاپن در فینال تعدادی از دختران تینجیر ژاپنی در توییتر اعلام کرده‌اند که از باخت تیم ملی کشورشان افسرده شده‌اند و قصد خودکشی دارند!

والیبال در ژاپن یکی از ورزش‌های محبوب به حساب می‌آید که طرفداران سرسختی هم دارد. این تیم که پرافتخارترین تیم آسیا به حساب می‌آید سابقه قهرمانی در المپیک مونیخ را هم در کارنامه دارد. این تیم قدرت اول والیبال آسیا به حساب می‌آمد تا اینکه رشد والیبال در ایران آنها را از جایگاه همیشگی‌شان پایین آورد.

بعد از انتشار این توییت‌ها که سر و صدای زیادی هم به پا کرده موجی از هشتگ‌سازی به راه افتاده تا به طرفداران غمگین ژاپنی دلداری بدهد. در این پیام‌ها به دفعات تکرار شده که تیم ملی ژاپن حتما در مسابقات آینده ایران را شکست می‌دهد و انتقام باخت را می‌گیرد.

توییت‌های دختران ژاپنی و تهدید به خودکشی از آنجایی تبدیل به یک معضل شده که ژاپن از لحاظ مرگ و میر ناشی از خودکشی در جهان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد به همین دلیل کسی اینگونه مسائل را حتی اگر در حد یک توییت باشد شوخی قلمداد نمی‌کند.

طبق آمارها میزان خودکشی زنان در کشور ژاپن در اکتبر ۲۰۲۰ در مقایسه با ماه مشابه سال پیش از آن، افزایش بیش از ۷۰ درصدی را تجربه کرده‌ است. همچنین آمارها نشان می‌دهد از زمان شیوع کرونا بیشترین مرگ‌ومیر در کشور ژاپن ناشی از خودکشی بوده نه ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید۱۹!

در مجموع ژاپن در گذشته بیشترین میزان خودکشی را در میان کشورهای توسعه یافته داشت اما طی چند دهه اخیر موفق شد این آمار را تا حدود یک سوم کاهش دهد. در ژاپن دختران نوجوان و جوان زیادی هستند که چندین بار سابقه خودکشی دارند.

اعتماد نوشته است: وزارت امور خارجه کشورمان بعد از انتشار وسیع توییت‌های مربوط به خودکشی و واکنش‌ها به آن قصد داشت پیامی دلگرم‌کننده برای هواداران والیبال در ژاپن ارسال کند اما به دلایلی از این کار منصرف شد.

در سال‌های گذشته به خصوص خودکشی و نزاع ناشی از باخت بیشتر مربوط به مسابقات فوتبال می‌شد اما امروز در ژاپن نسلی ظهور کرده که همین حساسیت و جدیت را در مورد والیبال و آن هم در رده ملی دارد.

حال باید دید در روزهای‌ آینده برنامه حمایتی دولت و مردم ژاپن چه شرایطی را برای طرفداران غمگین ژاپنی به وجود می‌آورد. تیم ملی والیبال ژاپن برای انتقام از ایران باید تا رقابت‌های لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی سال آینده صبر کند.

 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: خبرورزشی

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx