دانسته‌هایی درباره‌ی دوره آموزش آیلتس

dell ghatar.com ۰۳ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۳

میزان علاقه و انگیزه افراد از یادگیری زبان با یکدیگر متفاوت است. کسانی که به دنبال فرصت­‌های شغلی یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان هستند علاقه و انگیزه بیشتری را برای کسب مهارت­‌های زبان انگلیسی دارند.

کسب مهارت‌­های بالاتر از جمله دوره آموزش آیلتس به افراد این شانس را می‌­دهد که بتوانند در کشورهای انگلیسی زبان اقامت بگیرند و در آینده موقعیت­‌های شغلی و تحصیلی بالاتری را بدست بیاورند. همچنین مدرک آیلتس یکی از معتبرترین مدرک­‌های زبان انگلیسی و مورد تأیید سازمان­‌ها و مؤسسات بین‌­المللی است. برای گرفتن چنین مدرکی باید آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را بیابید و برای موفقیت در آزمون باید بتوانید بر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن تسلط پیدا کنید. کلاس­‌های دوره آموزش آیلتس به دو روش حضوری و آنلاین قابل برگزاری هستند که امروزه بیشتر افراد روش آنلاین را ترجیح می­‌دهند زیرا آموزش از راه دور یا آنلاین امکان دسترسی و شرکت در کلاس­‌های آموزشی را برای متقاضیان بدون توجه به محل زندگی­شان فراهم می­‌آورد.

برگزاری کلاس های آزمون آیلتس و ماک در آموزشگاه زبان سفیر

باید گفت گرفتن مدرک آیلتس برای کسانی که قصد دارند در شرکت‌­های تجاری داخل کشور کار کنند یا اساتیدی که می­‌خواهند در آموزشگاه‌ها به تدریس آیلتس مشغول بکار شوند یا مترجمین نیز دارای اهمیت است. کسانی که قصد شرکت در کلاس­‌های دوره آموزش آیلتس را دارند می­‌توانند یکی از کلاس­‌های گروهی یا خصوصی آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند که باید از قبل تعیین سطح شده تا مهارت آنها سنجیده شود. همچنین یافتن یک مرکز آموزشی معتبر که بتواند با استفاده از اساتید باتجربه، سبک آموزشی فابل فهم، به‌کارگیری کتاب‌های استاندارد آموزشی و فراهم آوردن امکانات لازم که قدرت یادگیری را در شما تقویت کند و هم شرایط شرکت در کلاس‌­ها را راحت کند حائز اهمیت است.

انواع کلاس‌­های دوره آموزش آیلتس

افراد پس از تعیین سطح شدن وارد یکی از کلاس­‌های دوره آموزش آیلتس می­‌شوند که شامل دوره­‌های Pre-IELTS، IELTS، Post-IELTS است که هر یک از این دوره­‌ها در سطح‌­های مختلف برگزار می­‌گردند. همچنین تعداد جلسات هر سه دوره آموزش آیلتس، میزان شهریه و کتاب آموزشی که در اختیار متقاضیان قرار می­‌گیرد با یکدیگر متفاوت هستند. نحوه یادگیری متقاضیان در هر دوره­‌ای باید قوی و گام به گام باشد تا به مرور خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند و سعی کنند تا بطور روزانه و روزی چند ساعت به هر ۴ مهارت زمان لازم را اختصاص دهند. هر روز لغات جدید یاد بگیرند، در زمینه‌های مختلف مطالعه کنند، بهترین آموزشگاه و بهترین مدرس را انتخاب کنند، در فعالیت‌­های کلاسی به‌طور مستمر شرکت کنند و از مدرس خود کمک بخواهند تا ایرادات آنها را برطرف کند.

آنچه که درباره‌ی امتحان آیلتس باید بدانید!

همه کسانی که کلاس‌­های دوره آموزش آیلتس را می­‌گذارند برای موفقیت در امتحان آیلتس باید بتوانید در هر یک از مهارت‌های ۴ گانه زبان نمره قبولی را دریافت کنید. نمرات آزمون بین ۱ تا ۹ است؛ کسانی که موفق به دریافت نمره ۹ می­‌شوند یعنی تسلط کاملی به زبان دارند که کسب چنین نمره‌­ای برای بسیاری از زبان­‌آموزان سخت است. نمره ۸ به کسانی داده می­‌شود که از تسلط خوبی برخوردارند اما در برخی از موقعیت­‌ها دچار اشتباه می­‌شوند اما به‌طور کل این نمره برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان برای تحصیل یا شغل بسیار مناسب است. نمره ۷ به کاربران خوب تعلق می‌­گیرد که این نمره نیز قابل قبول و حداقل نمره­ای بوده که می‌­تواند بدون مشکلی به موقعیتی که می‌­خواهد برسد و نمره ۶ به افراد دارای صلاحیت داده می­‌شود که می­‌توانند در محل کار یا زندگی با اطرافیانشان صحبت کنند اما زمانی که در یک موقعیت ناآشنا قرار می­‌گیرند دچار اشتباه می­‌شوند و اما برخی کشورها با نمره ۵ هم مهاجر می­‌پذیرند.
 
مدت زمان لازم برای این که افراد بتوانند در امتحان آیلتس شرکت کنند به هدف، برنامه­ ریزی و پشتکار شخص بستگی دارد. کسی که قصد دارد تا در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشورهای انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهد یا در یک موقعیت شغلی مناسب قرار گیرد برای کسب نمره بالاتر بیشتر تلاش می­‌کنند تا کسانی که فقط قصد مهاجرت دارند. همچنین کسانی که در کلاس­‌های مختلف دوره آموزش آیلتس شرکت می­‌کنند از لحاظ دانش زبانی در یک سطح نیستند؛ میزان دانستن دایره لغات و دانش گرامری برخی بالا بوده و در موضوعات معمولی مشکلی ندارند و برخی نیاز به آمادگی بشتری دارند. به هرحال کسب چنین مهارتی نه تنها نیاز به زمان دارد بلکه شخص نباید خود را محدود به کلاس کند و خارج از آن فعالیتی نداشته باشد بلکه باید گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم­‌های انگلیسی زبان، گوش دادن به اخبار، خواندن مقالات به زبان انگلیسی، صحبت کردن با خودتان یا دوستانتان، ضبط مکالمه خودتان و گوش دادن به آن برای رفع اشکال را باید جزو برنامه­‌های روزانه خود قرار دهد.

آزمون آزمایشی آیلتس

 آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)

بعد از این که با موفقیت کلاس‌­های دوره آموزش آیلتس را گذراندید بهتر است قبل از شرکت در آزمون واقعی، در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید تا هم با نحوه برگزاری امتحان آشنا شوید و هم میزان مهارت خود را بسنجید. نکته دیگر این که شرکت در امتحان آیلتس هزینه‌بر است و شما می­‌توانید با شرکت در آزمون ماک، در هزینه­‌های خود صرفه­ جویی کرده و احتمال شکست خود را در امتحان اصلی کاهش دهید. آزمون آزمایشی یا آزمون ماک آیلتس در واقع آزمونی است که مطابق با سؤالات آزمون شبیه­ سازی شده و شما را درست در همان شرایط قرار می‌­دهد و تا حد زیادی استرس و نگرانی شما را از شرکت در آزمون می­‌کاهد. لازم است بدانید آزمون آیلتس دارای ۲ نوع آزمون، یکی آکادمیک و دیگری جنرال است که اولی برای افرادی که متقاضی ادامه تحصیل هستند مناسب بوده و دومی برای کسانی که قصد مهاجرت و اقامت دارند کاربرد دارد. این دو آزمون از نظر محتوی نوشتاری و خواندنی با یکدیگر تفاوت دارند اما هر ۴ مهارت این دو گروه در امتحان آیلتس ارزیابی می­‌شود.

بعد از این که دوره آموزش آیلتس خود را در یکی از آموزشگاه‌های معتبر به پایان رساندید برای آمادگی بیشتر و کسب نمره بالاتر، پیشنهاد می­‌شود در آزمون آزمایشی آیلتس که توسط آموزشگاه زبان برگزار می­‌گردد شرکت کنید تا بازدهی خوبی از مطالبی که در دوره آموزش آیلتس در طی چند ماه آموخته‌­اید داشته باشید. در طی آزمون ۴ تست از شما گرفته می‌­شود تست اول مربوط به Listening بوده که در ۴ بخش ۱۰ نمره‌­ای که در مجموع ۴۰ نمره می­‌شود برگزار می­‌شود. دومین تست Reading است و شامل ۴۰ سؤال از منابع مختلف می‌شود، سومین تست مربوط به Writing با دو موضوع است که درباره موضوع اول حداقل ۱۵۰ کلمه و درباره موضوع دوم حداقل ۲۵۰ کلمه باید مطلب بنویسید و آخرین تست که کمترین زمان هم به آن داده می­‌شود تست Speaking است. در کل به شما دوساعت و ۴۰ دقیقه برای شرکت در آزمون فرصت داده می­‌شود که هر تستی زمان مخصوص به خود را دارد.

برای گذراندن دوره­‌های آیلتس به کجا مراجعه کنیم؟

مؤسسه زبان سفیر گفتمان یکی از بهترین آموزشگاه‌های زبان در تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و اکنون با داشتن ۱۰۲ شعبه در تهران و مراکز استان­‌های کشور یکی از مؤسسات پیشرو و قابل اعتماد در زمینه آموزش زبان محسوب می‌شود. اگر قصد شرکت در کلاس‌­های دوره آموزش آیلتس یا دیگر دوره‌­های آموزش زبان انگلیسی را دارید می‌­توانید به آدرس https://gosafir.com مراجعه کنید و از چگونگی ثبت‌­نام و شرکت در کلاس‌ها مطلع شوید. در این آموزشگاه کلاس­‌های زبان برای سنین مختلف به صورت حضوری و آنلاین برگزار می­‌شود که با مراجعه به سایت در قسمت شهریه می‌­توانید از میزان شهریه مصوب نیمسال دوم ۱۴۰۰ و نیمسال اول ۱۴۰۱ اطلاعات لازم را کسب کنید. مشاوره رایگان، داشتن نماد اعتماد الکترونیک، داشتن سابقه کاری، استفاده از اساتید برجسته، آموزش زبان فرانسه، منابع آموزشی استاندارد و مدیریت صحیح آموزشگاه از جمله امتیازات مؤسسه زبان سفیر گفتمان هستند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx