شش مزیت استثنائی بازار فارکس و معرفی بهترین بروکر در این بازار

dell ghatar.com ۰۶ مهر ۱۴۰۰ یک دیدگاه ۲۳

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای دنیاست که عدد و رقم معاملات روزانه‌ی آن در ذهن نمی‌گنجد. چند میلیارد دلار در کمتر از چند ساعت و تنها با چند کلیک بین سرمایه گذارانی از سرتاسر دنیا جابجا می‌شود.

آموزش بازار فارکس

بعضی تریدرها سود می‌کنند و بیشتر کسانیکه تجربه یا دانش کافی ندارند، بخشی یا کل سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند. بازار فارکس چندین مزیت و ویژگی دارد که آنرا تبدیل به یک مکان سرمایه‌گذاری متفاوت کرده است. بخشی از این ویژگی‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم:

  • دوطرفه
  • بدون محدودیت مکانی
  • تنوع دارایی های قابل معامله
  • نقدشوندگی بالا
  • مزایای انحصاری بروکرها
  • همیشه باز
  • نوسانات تحلیل پذیر

در ادامه، تک تک این ویژگی‌های منحصر به فرد را توضیح خواهیم داد. به یاد داشته باشید که این مقاله با مشاوره وبسایت تجارت فارکس Tejaratfx.com نوشته شده و حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت مستمر در این بازار است.

بازار دو طرفه فارکس

در بازارهای دیگر، شما فقط می‌توانید یک دارایی را بخرید و با افزایش قیمت آن، سود کنید. برای مثال، شما هرگز نمی‌توانید از ارزان شدن طلا سود کنید. اما در فارکس می‌توان هم از افزایش و هم از کاهش قیمت یک دارایی، سود کسب کرد. بر خلاف بازارهای دیگر که شما فقط می‌توانید دارایی را خریداری کنید، در این بازار می‌توانید (بر مبنای تحلیل خود)، یک دارایی را فروخته و از کاهش قیمت آن، درآمد کسب کنید. این مدل خرید و فروش دارایی ها در علم اقتصاد به عنوان قرارداد آتی یا همان CFD شناخته می‌شود.

بدون محدودیت مکانی

اگر بخواهید در بازار مسکن، طلا، ارز و … سرمایه گذاری کنید، حتما باید بخشی از زمان خود را به رفت و آمد اختصاص دهید. برای خرید ملک باید ده‌ها واحد مسکونی را بررسی کنید تا بالاخره ملک مد نظر را با قیمت مناسب پیدا کنید و تازه کاغذبازی‌های اداری شروع می‌شود. اما در بازار فارکس، هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد. هر کجا که اینترنت وجود داشته باشد، به سادگی از پشت کامپیوتر و یا گوشی همراه خود می‌توانید به پلتفرم معاملاتی متصل شده و دارایی‌های مد نظر خود را معامله کنید. حتی می‌توانید از درون تخت خود و با بهره گیری از طبق قرارداد آتی، طلا را معامله کنید! نداشتن محدودیت مکانی کمک می‌کند که شما از هر مکانی که هستید، با فرد دیگری از هر جای دنیا، معامله‌ی خود را جوش دهید.

تنوع دارایی ها در بازار فارکس

کارگزاری های معتبر بازار فارکس تا بیش از ۲۵۰ دارایی را برای معامله در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید در پلتفرم معاملاتی خود فلزات گرانبها (طلا، مس، نقره، پلاتین و …)، جفت ارزهای فارکس (نزدیک به ۶۰ جفت ارز)، سهام شرکت‌های معتبر و بین‌المللی (آمازون، تسلا، گوگل، اپل، مایکروسافت، فیسبوک، پورشه، بی ام و، تیم فوتبال یوونتوس و …)، شاخص سهام (نیویورک، نزدک، اس اند پی ۵۰۰ و ۵۰، ژاپن، لندن، استرالیا، آلمان و …)، اوراق قرضه آلمان و آمریکا، حامل‌های انرژی (نفت برنت، نفت وست تگزاس، گاز مایع، گاز طبیعی، …)، کالاها (گندم، شکر، سویا، کاکائو و …) و نهایتا رمزارزها (بیتکوین، اتریوم، لایتکوین و …) و … را معامله کنید. تمامی این دارایی‌های در پلتفرم معاملاتی بروکر ارائه شده است. این یعنی تنها با یک کلیک، دنیایی از دارایی‌های قابل معامله در اختیار شما قرار گرفته و شما حتی از تخت خواب خود بیرون نیامده‌اید!

نقدشوندگی آنی

وقتی کالایی را خریداری کرده‌اید، حتما باید فردی پیدا شود که تمایل به خرید آن داشته باشد، در غیر این صورت، هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید. این درحالی است که کارگزاری‌ها حتما در کسری از ثانیه یک مشتری خوب برای دارایی شما پیدا کرده و یا نهایتا معامله شما را به مسئول اعتبار خود (لیکوئیدیتی پرووایدر) معرفی کرده و معامله انجام خواهد شد. تکلیف تمامی معاملات انجام شده در بازار فارکس در کسری از ثانیه مشخص شده و هیچ زمان، صف خرید و فروش (همانند بورس) تشکیل نخواهد شد. این یکی از مزایای بازار فارکس است که توسط بروکر ارائه می‌شود. در خصوض سایر ویژگی‌ها و امکاناتی که بروکر در اختیار شما قرار می‌دهد، در ادامه صحبت خواهیم کرد.

بازار دائما باز

حتما میدانید که بورس ایران در چند ساعت از روز باز بوده و در باقی ساعات بسته است. این به معنای آن است که شما تنها در چند ساعت از روز می‌توانید معامله کنید. اگر بعد از ساعات کاری بورس، اتفاقی افتد که منجر به کاهش قیمت سهام شما شود، هیچ کاری جز صبر کردن و انتظار برای کاهش بیشتر قیمت از دست شما بر نمی‌آید. اما بازار فارکس در ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته باز بوده و هر زمان که بخواهید، می‌توانید وارد معامله شده و یا از آن خارج شوید. به همین جهت نیز امر سرمایه‌گذاری در این بازار، بسیار راحتتر از سایر بازارها است.

نوسانات تحلیل پذیر

بازار فارکس

با پیشرفت علم در حوزه‌ی اقتصاد، تحلیل‌هایی بنیادین و تکنیکال ایجاد شده‌اند. اکثر دارایی‌های ارائه شده توسط بروکرها در بازار فارکس، جزو دارایی هایی هستند که می‌توان با تکیه بر تحلیل تکنیکال، رفتار آن‌ها را شناسایی کرد و در زمان مناسب و با حجم مناسب، وارد معامله شد. حال این ویژگی را با تمامی مزایای قبلی جمع کنید تا متوجه شوید که چرا این بازار تا این اندازه بزرگ شده است. اما مراقب باشید که بدون دانش و شناخت ابزار وارد Forex نشوید. برای اینکه مطمئن شوید در امر سرمایه گذاری موفق هستید، حتما آموزش بازار فارکس ارائه شده در تجارت فارکس را به خوبی مطالعه کرده و هم بازار آشنا شوید و هم بدانید که چه ابزارهایی برای کسب سود بیشتر، در دسترس شما قرار گرفته است.

خدمات بروکرها

تمامی ویژگی‌هایی که بیشتر معرفی شدند، از طریق بروکر در اختیار شما قرار می‌گیرند. بروکر یا همان کارگزاری فارکس، واسطی است که این خدمات را در اختیار شما قرار داده و در ازای این خدمات، مبلغ نسبتا ناچیزی را به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد کرد. کارمزد معاملات به یکی از سه طریق اسپرد، کمیسیون و سواپ (یا ترکیب سه روش) از هر معامله و نتیجتا از تریدر دریافت می‌شود. عدد و رقمی که به ازای هر معامله از شما دریافت شده، عموما بسیار ناچیز است، اما از آنجاییکه تعداد تریدرها و تعداد معاملات انجام شده بسیار بالاست، بروکرها توانسته‌اند بنیه مالی قوی‌ای ایجاد کرده و خدمات منحصر به فردی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند. هرچقدر بروکر معتبرتر باشد، شما با خیال راحتتر انرژی و زمان خود را صرف تحلیل بهتر بازار گذاشته و نهایتا سود بیشتری کسب خواهید کرد. به همین منظور، در این مقاله، یکی از بهترین بروکرهای فعال در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

بروکر آلپاری

در ارزیابی هر بروکر، ابتدا باید به دو نکته توجه کرد که هر دو نکته، پاسخ یک سوال هستند. آیا بروکر معتبر است؟ این دو نکته به شرح زیر هستند:

  • آیا بروکر رگولاتوری معتبر دارد؟
  • چند سال در بازارهای جهانی فعالیت کرده است؟

بروکر آلپاری

با توجه به این دو سوال، بروکر آلپاری یکی از مطمئن ترین بروکرهای فعال در عرصه جهانی است. این کارگزاری معتبر در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فعال در سطح جهان است. علاوه بر آن، آلپاری تحت نظارت نهاد مالی قدرتمند FSC قرار گرفته که به معنای داشتن رگولاتوری معتبر است. بنابراین، این کارگزاری جزو معتبرترین کارگزاری های جهانی بوده که خوشبختانه هنوز هم در بازار ایران فعالیت میکند.

در این کارگزاری شما می‌توانید یکی از شش حساب معاملاتی را انتخاب کرده و با کمترین مبلغ اولیه (شروع از ۱ دلار!) سرمایه گذاری خود را شروع کنید. این در حالی است که سایر بروکرهای فارکس، عموما حداقل مبلغ شروع فعالیت را معادل ۵۰ دلار قرار داده‌اند. جالب است بدانید که بیش از ۲ میلیون تریدر از ۱۵۰ کشور جهان از خدمات این بروکر استفاده می‌کنند و این عدد و رقم، حسن ختام ارزیابی Alpari است. برای آشنایی با سایر خدمات استثنایی بروکر آلپاری اینجا را کلیک کنید.

بروکرهای نامعتبر

حتی اگر بروکر آلپاری را به عنوان کارگزار خود انتخاب نکردید، بهتر است بدانید که یکی از مشکلاتی که ممکن است گرفتار آن شوید، انتخاب بروکر اشتباه است. بهتر است قبل از شروع به هر کاری (صد البته بعد از دیدن آموزش های ویدئویی بازار فارکس در وبسایت معامله گر ایرانی tejaratfx.com)، روش تشخیص بروکرهای کلاهبردار فارکس در این مقاله را بخوانید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی حرکت می‌کنید. در این مقاله، تمامی روش‌های شناخت بروکرهای کلاهبردار و روش‌های کلاهبرداری آن‌ها توضیح داده شده است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx