راهنمای سفر به تبریز

dell ghatar.com ۱۷ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۲

تبریز یکی از کلان‌ شهرهای ایران می باشد و دیار آذری زبان های ایران و همچنین مرکز استان آذربایجان شرقی است. تبریز به عنوان یکی از پایتخت های گردشگری کشور با عنوان تبریز ۲۰۱۸ نیز انتخاب شده است. پس از این موضوع تبریز خود را برای میزباینی از گردشگرانی که برای گردش و تفریح و همینطور لذت بردن از جاذبه های زیبایش به این شهر سفر می کنند، آماده می کند.

اگر شما نیز جزء آن دسته کسانی هستید که می خواهید با بلیط هواپیما تهران تبریز به تبریز سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. ما به شما کمک می کنیم تا با راهنمای سفر به تبریز، بهترین گردش را در این شهر داشته باشید.

تبریز، شهر شهریاران

شهر تبریز از نظر موقعیت جغرافیایی در غرب استان آذربایجان شرقی و انتهای بخش شرق و جنوب شرقی جلگه ی تبریز واقع شده‌ است. تبریز از سمت شمال به کوه‌ های پکه‌ چین و عون بن علی و از طرف شمال ‌شرق به کوه‌ های گوزنی و بابا باغی، از طرف شرق به گردنه ی پایان و از سمت جنوب نیز به دامنه ‌های رشته‌ کوه سهند محصور شده‌ است. تبریز از طرف شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از طرف غرب به زمین های هموار و شوره‌ زارهای تلخه ‌رود که به آن آجی ‌چای هم گفته می شود، محدود شده و گویی چاله ای تقریبا بزرگ یا یک جلگه ی بین‌ کوهی‌ است. ارتفاع تبریز از سطح دریا از ۱۳۴۸ متر می باشد و در سه ‌راهی مرند تا ۱۵۶۱ متر در محله ی زعفرانیه متغیر بوده و شیب عمومی زمین ‌های تبریز به سمت مرکز شهر و غرب می باشد. از تبریز به عنوان بزرگ‌ ترین قطب اقتصادی شمال غرب ایران یاد می شود و دارای جمعیتی بیش از ۱.۵ میلیون نفر است.

سفر به تبریز در عید
سفر به تبریز در عید

آب و هوای تبریز

دمای هوای تبریز معمولا به طور میانگین در گرم ترین ماه سال (تیر ماه) برابر با ۲۵ درجه ی سانتی گراد یا بالاتر و یا پایین تر می باشد و در سردترین ماه سال هم دمای هوا تا منفی ۲.۵ درجه ی سانتی گراد کاهش می یابد. در کل آب و هوای تبریز دارای تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان های سرد می باشد.

بهترین زمان سفر به تبریز

با توجه به توضیحاتی که در مورد آب و هوای تبریز دادیم، هر زمانی که به تبریز سفر داشته باشید، بهترین خاطرات را برایتان به وجود می آورد. ولی پیشنهاد ما به شما این است که در تابستان و بخصوص در شهریور به این شهر زیبا و جذاب سفر کنید.

سفر به تبریز در زمستان
سفر به تبریز در زمستان

اقامت در شهر تبریز

شهر تبریز برای اقامت گردشگرانی که برای سپری کردن چندروزی به این شهر می روند، گزینه های بسیاری را فراهم کرده و خود را برای پذیرایی از مسافرین و تازه واردین کاملا آماده کرده است. تبریز دارای هتل و یا هتل آپارتمان هایی با درجه ی رفاهی متوسط تا هتل های لوکس ۵ ستاره می باشد. همانطور که آگاه هستید هزینه اقامت در هتل قسمت زیادی از هزینه یک سفر را تشکیل می دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که با در نظر گرفتن بودجه ای که برای اقامت در شهر تبریز در نظر گرفته اید، می توانید گزینه ای مناسب را پیدا کنید.

هتل های تبریز

اگر بخواهیم برخی هتل ‌های شیک و گران قیمت تبریز را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که هتل لاله پارک کایا در این دسته هتل ها قرار دارد و از زیباترین، لوکس ترین و گران ترین هتل های تبریز محسوب می شود. دیگر هتل های نیز مثل هتل بین المللی شهر تبریز، هتل گسترش، هتل آپارتمان بهبود، هتل ائل گلی، هتل قدیمی ایران، هتل سهند، هتل آپارتمان استقبال، هتل پتروشیمی و هتل شهریار نیز گزینه های خوبی برای اقامت در تبریز می باشند.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان در ۴۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و با توجه به معماری خاصی که دارد، کاملا با شرایط آب و هوایی کوهستانی و ییلاقی تبریز مطابقت داده شده است و حتی خود به یکی از جاذبه های گردشگری تبریز تبدیل شده است.

هتل لاله ۴۰ اتاق سنگی طبیعی به همراه جکوزی و تمامی خدمات رفاهی مدرن دارد. از ویژگی های خاصی که هتل لاله کندوان تبریز دارد، آب لوله کشی آن می باشد که یکی از بهترین آب معدنی های ایران، آب معدنی کندوان است و برای امراض کلیوی بسیار مفید می باشد. برخی دیگر از امکانات هتل لاله کندوان تبریز لابی، کافی شاپ، رستوران، خشک شویی، سفره خانه سنتی، سالن کنفرانس، صندوق امانات، اینترنت در لابی تاکسی سرویس هستند.

تلفن هتل لاله کندوان تبریز: ۷-۳۳۲۲۴۹۵۱-۰۴۱

وب سایت هتل لاله کندوان تبریز: www.lalehhotels.com

آدرس هتل لاله کندوان تبریز: تبریز–اسکو–روستای تاریخی کندوان

سفر به کندوان
سفر به کندوان

هتل آپارتمان بهبود تبریز

هتل آپارتمان بهبود محلی راحت و مناسب برای اقامت افرادی است که می‌ خواهند روزهای خوبی را در تبریز سپری کنند. در هتل آپارتمان بهبود تبریز، زندگی مستقل تری نسبت به هتل ها داشته و می توانید به راحتی به امور خود رسیدگی کنید. رستوران و کافی ‌شاپ هتل آپارتمان بهبود در ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به مراجعین و گردشگران می باشد. از جمله امکانات هتل آپارتمان بهبود تبریز می توان به کتری برقی، مبلمان و وسایل حمام داخل سوئیت ها اشاره کرد. هتل آپارتمان بهبود با اکثر اماکن تفریحی و تاریخی تبریز مثل خانه‌ ی مشروطه تبریز، خانه‌ ی شهریار، باغ گلستان و بازار تبریز فاصله ای بسیار کم دارد.

تلفن هتل آپارتمان بهبود تبریز:  ۸-۳۵۵۷۶۶۴۷ ۰۴۱

وب سایت هتل آپارتمان بهبود تبریز:  www.behboudhotel.com

آدرس هتل آپارتمان بهبود تبریز: تبریز–خیابان ارتش جنوبی–بالاتر از چهارراه باغ شمال–نبش درمانگاه شهید بهشتی–کوچه شعار- پلاک ۹

هتل گسترش تبریز

هتل گسترش تبریز یک دسترسی بسیار عالی به جا ‌های دیدنی و وسایل حمل و نقل عمومی دارد. در نزدیکی هتل گسترش تبریز رستوران هایی نیز قرار دارند که بهترین غذاهای ایرانی، بین المللی و فست فود را سرو می کنند. علاوه بر آن امکانات تفریحی و ورزشی مثل استخر، سونا، سالن بدنسازی هم در هتل گسترش برای مسافران وجود دارد. هتل گسترش تبریز دارای امکاناتی مثل پارکینگ، اینترنت رایگان، کافی ‌نت، خشکشویی، تاکسی، فروشگاه و خدمات آژانس مسافرتی می باشد.

تلفن هتل گسترش تبریز: ۳۳۳۳۲۵۴۵-۰۴۱

وب سایت هتل گسترش تبریز: gostareshhotel.com

آدرس هتل گسترش تبریز: تبریز- چهار راه آبرسان- هتل گسترش تبریز

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری تبریز

کاخ و موزه‌ ی شهرداری

موزه شهرداری تبریز در زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز قرار دارد. موزه‌ ی شهرداری تبریز اولین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌ های کشور می باشد. موزه‌ ی شهرداری تبریز بعد از چین، در ردیف اولین موزه‌ های شهرداری ‌های دنیا می باشد.

بازار فرش تبریز

بازار فرش تبریز از مهمترین بناهای تاریخی کشور و تبریز محسوب می شود. هر قسمت از بازار سنتی تبریز متعلق به کسب و کاری مخصوص می باشد و با معماری خاصی ساخته شده است. این معماری مخصوص باعث به وجود آمدن راسته بازار، سرا، تیمچه، دالان و گذر به می باشد تا هم کاسبان و مردم به آسانی و خیالی راحت برای فعالیت و کسب و کار و خرید و فروش اقدام کنند.

خانه مشروطه تبریز

خانه ی مشروطه تبریز در یکی از محله های قدیمی این شهر به نام راسته کوچه در غرب بازار تبریز واقع شده است. خانه مشروطه تبریز به سبک معماری قاجاری ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده است.

جنگل ارسباران تبریز

جنگل ارسباران تبریز یکی از منطقه های بکر و دست نخورده تبریز و جنگلی سرسبز است. جنگل ارسباران تبریز دارای انواع گونه های جانوری و گیاهی می باشد و به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ نیز معروف است.

پارک ملی کنتال تبریز

پارک ملی کنتال تبریز از بهترین جاهای دیدنی تبریز می باشد که در آن عناصر حیرت انگیزی مثل بقایای آسیاب های سنگی را می توانید ببینید. برای رفتن به پارک ملی کنتال تبریز باید بعد از گذشتن از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه ی مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال بروید که در همانجا پاسگاه محیط بانی کنتال را می بینید.

مسیر رفتن به تبریز
مسیر رفتن به تبریز

مراکز خرید تبریز

مرکز خرید لاله پارک تبریز

آدرس لاله پارک تبریز: میدان شهید فهمیده- بزرگراه پاسداران به سمت تهران.

مجتمع تجاری پردیس تبریز

آدرس مجتمع تجاری پردیس تبریز: تبریز- سنگ‌فرش تربیت.

مرکز خرید جواهر تبریز

آدرس مرکز خرید جواهر تبریز: تبریز- آبرسان- ابتدای بلوار استاد شهریار

پیاده راه تجاری تربیت تبریز

آدرس پیاده راه تجاری تربیت تبریز: تبریز- خیابان امام- بالاتر از میدان ساعت- سنگ‌ فرش تربیت.

برج بلور تبریز

آدرس برج بلور تبریز: تبریز- آبرسان- فلکه دانشگاه.

برج شهر تبریز

آدرس برج شهر تبریز: تبریز- بلوار ۲۹ بهمن.

مرکز خرید اطلس

آدرس مرکز خرید اطلس: تبریز- ولیعصر- خیابان همافر غربی- میدان اطلس.

مرکز خرید رشدیه تبریز

آدرس مرکز خرید رشدیه تبریز: تبریز- شهرکی رشدیه- میدان شهید فهمیده.

مرکز خرید والمان تبریز

آدرس مرکز خرید والمان تبریز: تبریز- خیابان والمان.

اطلاعات تکمیلی در مورد شهر تبریز

کد تلفن تبریز: ۰۴۱

فاصله تهران تا تبریز: ۶۳۱ کیلومتر

مدت زمان سفر هوایی از تهران تا تبریز یا برعکس از تبریز تا تهران با بلیط تبریز تهران: حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه

مدت زمان سفر با قطار از تهران تا تبریز: بیشتر از ۱۰ ساعت

مدت زمان سفر زمینی از تهران تا تبریز: حدود ۷ ساعت

آدرس و فاصله فرودگاه بین المللی تبریز تا مرکز شهر تبریز

تبریز، میدان بزرگ آذربایجان، بلوار شهید بابایی، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، حدود ۱۵ دقیقه

مسیر تهران به تبریز
مسیر تهران به تبریز

پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز

سفرهای برون شهری از پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز به سایر شهرهای ایران انجام می شود. ترمینال مرکزی تبریز در نزدیکی دهکده ی المپیک تبریز و انتهای اتوبان تهران به تبریز واقع شده است. آدرس پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز در میدان ابوریحان، انتهای خیابان منظریه می باشد.

پایانه اتوبوسرانی شمال غرب تبریز

ترمینال شمال به غرب تبریز نیز در نزدیکی میدان آذربایجان و فرودگاه بین المللی تبریز واقع شده و اکثر شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را سرویس می دهد. آدرس پایانه اتوبوسرانی شمال غرب تبریز، بزرگراه پاسداران، میدان آذربایجان است.

حمل و نقل عمومی تبریز

برای جابجایی در تبریز می توانید از خطوط اتوبوس تندرو استفاده کنید. علاوه بر آن، تاکسی های تبریز نیز در سراسر این شهر در دسترس می باشند.

مهمترین بیمارستان های تبریز

بیمارستان امام رضا تبریز

آدرس بیمارستان امام رضا تبریز: تبریز- خیابان دانشگاه- آخر خیابان گلگشت

بیمارستان الزهراء تبریز

آدرس بیمارستان الزهراء تبریز: تبریز- خیابان ارتش جنوبی- چهار راه باغ شمال- بیمارستان زنان و زایمان الزهراء

بیمارستان رازی تبریز

آدرس بیمارستان رازی تبریز: تبریز- جاده ائل گلی- بیمارستان اعصاب و روان رازی

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات خرید بلیط بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx