مهاجرت تحصیلی به آذربایجان با ویرا

dell ghatar.com ۱۸ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۴

کشور آذربایجان یکی از همسایه های شمالی ایران است. جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر قرار دارد و مانند ایران آب و هوای متنوعی دارد. باکو بایتخت این کشور است و از محبوب ترین و توریستی ترین شهرهای آن محسوب می شود. زبان رسمی کشور آذربایجان، زبان ترکی آذری است. البته در بین مردم این کشور استفاده از زبان های دیگر مانند روسی، ارمنی و تالشی نیز رواج دارد.

تحصیل در آذربایجان

جالب است بدانید که آذربایجان کشوری تاریخی می باشد که در گذشته قسمتی از ایران بوده است. بنابراین، در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و … بسیار به ایران نزدیک است. واحد پول رسمی این کشور منات است که آن را با نماد “AZN” نشان می دهند.

یکی از روش های مهاجرت به آذربایجان، مهاجرت تحصیلی است. در واقع آذربایجان می تواند بهترین گزینه برای ایرانیانی باشد که قصد تحصیل در یکی از کشورهای نزدیک به ایران را دارند. شرایط زندگی در آذربایجان نسبت به دیگر کشورها برای دانشجویان ایرانی بسیار راحت تر است. قرابت جغرافیایی این دو کشور سبب شده است که فرهنگ مردم آذربایجان به فرهنگ ما بسیار نزدیک باشد. از دیگر مزایای تحصیل در آذربایجان می توان به هزینه پایین تحصیل و زندگی، امکان تحصیل به زبان آذری و انگلیسی، استفاده از برنامه های تبادل دانشجو و… اشاره کرد. مهم ترین نکته ای که باعث استقبال دانشجویان ایرانی از دانشگاه های آذربایجان شده، این است که در این کشور امکان کار در حین تحصیل نیز وجود دارد.

نظام آموزشی آذربایجان

به طور کلی سطح علمی دانشگاه های کشور آذربایجان در جهان متوسط است. اخیرا در نظام آموزشی این کشور تحولاتی رخ داده است. درواقع نظام آموزشی جمهوری آذربایجان در حال تغیر و شبیه شدن به نظام آموزشی کشورهای پیشرفته اروپایی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در آذربایجان در مقطع کارشناسی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور نزدیک را دارند، گزینه مناسبی است. تحصیل در در باکو و تحصیل در نخجوان در مقطع کارشناسی به زبان های روسی و آذری انجام می شود که انتخاب زبان به دلخواه دانشجو می باشد. دوره کارشناسی در آذربایجان، سه الی چهار سال به طوب می انجامد.

برای ورود به برخی از رشته های پرطرفدار و تحصیل در دانشگاه های دولتی در این کشور باید در آزمون های ورودی شرکت کنید. البته گاهی ممکن است دانشجویان با توجه به معدل دوره های قبلی و رزومه تحصیلی پذیرش شوند. توجه داشته باشید که تسلط شما به زبان آذری در پذیرش شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

اخذ پذیرش تحصیلی نخجوان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد به سه زبان روسی، آذری و انگلیسی صورت می گیرد. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، باید در نظر داشته باشید که برای ارتباط راحت تر با مردم این کشور، لازم است تا حدودی به زبان آذری یا روسی نیز مسلط باشید. کارشناسی ارشد در اذربایجان یک دوره دوساله است که برای برخی از دانشجویان به دلیل ارائه پایان نامه ممکن است یک ترم بیشتر طول بکشد. تحصیل در بهترین دانشگاه های آذربایجان فرصت شرکت در طرح های پژوهشی را برای شما فراهم می کند. این امر باعث می شود شما موفق به اخذ پذیرش دکترا در دیگر کشورهای معتبر دنیا شوید و یا شغلی مناسب پیدا کنید.

برای تحصیل در آذربایجان در مقطع کارشناسی ارشد، رزومه تحصیلی، نمرات و معدل شما تاثیر گذار خواهد بود. همچنین وجود یک مقاله برای اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور بسیار به شما کمک می کند.

دانشگاه های برتر در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان در دانشگاه های معتبر باعث می شود که شما از اعتبار بهتری برای ادامه تحصیل و ورود به بازار کار بهره مند شوید. در ادامه برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در این کشور ار به معرفی می کنیم.

دانشگاه نخجوان (Nakhchivan State University)

دانشگاه نخجوان از جایگاه ویژه ای در میان سایر دانشگاه های این کشور برخوردار است و سالانه پذایرای دانشجویان بین المللی بسیار است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی کاملا مدرن بوده که در حال حاضر بیش ۳۵ هزار دانشجو در ان در حال تحصیل هستند. دانشگاه نخجوان با بیش از ۵۰ دانشگاه از ۴ کشور مختلف قرارداد امضا کرده تا ارتباطات بین المللی خود ار افزایش دهد.

رشته های متنوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می شود. طول دوره کارشناسی ۴ سال است و تحصیل در رشته پزشکی عمومی ۶ سال و دندان پزشکی ۵ سال به طول می انجامد.

دانشگاه دولتی نخجوان شرایط سختی جهت پذیرش دانشجویان بین الملل ندارد و همه دیپلم ها و معدل ها را پذیرش می کند. همچنین این دانشگاه شرط سنی برای دانشجو ندارد و داشتن مدرک زبان را جهت پذیرش دانشجو الزامی نمی داند. نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که مدرک دانشگاه نخجوان، مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیست.

هزینه های تحصیل در نخجوان به شرح زیر است:

  • شهریه کالج نخجوان: ۸۰۰ دلار
  • شهریه کورس اصلی: ۲۰۰۰ دلار
  • هزینه خوابگاه در سال: ۴۵۰ دلار

پذیرش بدون آزمون پزشکی در باکو

دانشگاه طب باکو (AMU)

دانشگاه طب باکو در سال ۱۹۳۰ تاسیس شده است و هم اکنون معتبرترین مرکز دانشگاهی آذربایجان در زمینه آموزش پزشکی به شمار می رود. تحصیل در رشته های مختلف از جمله پزشکی عمومی و تخصصی، دندان پزشکی، داروسازی، جراحی و روانپزشکی در این دانشگاه امکان پذیر است. تحصیل در این دانشگاه به زبان های ترکی آذربایجانی، روسی و انگلیسی انجام می شود.

در حال حاضر ۸ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۱۵۰۰ نفر آن ها را دانشجویان بین المللی از ۲۰ کشور مختلف جهان تشکیل می دهند.

دانشگاه باکو تنها متقاضیانی را پذیرش می کند که دیپلم ریاضی یا تجربی با معدل کل بالای ۱۴ داشته باشند. جهت ورود به دانشگاه طب باکو نیاز نیست که در آزمونی شرکت کنید، اما با انجام یک مصاحبه از طرف دانشگاه سطح زبان شما ارزیابی خواهد شد. این مصاحبه به یکی از سه زبان روسی، آذری و یا انگلیسی برگزار می شود. هر چند دانشگاه طب باکو تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نیست اما رتبه جهانی خوبی دارد.

هزینه های تحصیل در باکو به شرح زیر است:

  • شهریه کالج باکو: ۳۰۰۰ دلار
  • شهریه کورس اصلی: ۴۰۰۰ دلار
  • هزینه خوابگاه در سال: ۶۰۰ دلار

سخن آخر

در این مقاله تحصیل در آذربایجان را برای شما بررسی نمودیم. دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند. هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است و همچنین به دلیلی نزدیکی به ایران گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی می باشد. موسسه مهاجرتی علم ویرا با داشتن تجربه کافی در کلیه امور مهاجرت، با در نظر گرفتن شرایط شما بهترین گزینه تحصیل در باکو و تحصیل در نخجوان و حتی تحصیل در کشورهای دیگر مانند تحصیل در روسیه، تحصیل در ترکیه، گرجستان و … را به شما ارائه داده و در تمام مسیر تحصیل در دانشگاه دلخواهتان شما را همراهی می نمایند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx