رنگ نگرفتن موها در زمان پریودی یا قاعدگی

dell ghatar.com ۱۹ مهر ۱۴۰۰ یک دیدگاه ۴۴

آیا می‌توانم موهایم را در دوران پریودی رنگ کنم یا خیر؟ آیا موها در دوران قاعدگی رنگ می‌گیرند؟ اگر موهایم را در دوران پریودی رنگ کنم، نتیجه کار چه می‌شود؟ این‌ها سوالاتی است که برای اکثر خانم‌ها ممکن است پیش بیاید و به دنبال پاسخ قانع کننده‌ای هستند تا بدانند برای رنگ کردن موهایشان در زمانی که پریود هستند، تکلیف چیست؟ اگر شما هم می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید چون می‌خواهیم درباره علت رنگ نگرفتن موها در زمان پریودی یا قاعدگی با شما صحبت کنیم.

رنگ نگرفتن موها در زمان پریودی یا قاعدگی

رنگ مو در زمان پریودی چه تاثیری بر روی موها دارد؟

در دوران پریودی یا قاعدگی، تعادل هورمون‌های زنانه دچار تغییر شده و این بی‌نظمی هورمونی باعث می‌شود بدن نسبت به تغییرات شیمیایی مثل رنگ کردن مو در این دوران واکنش نشان دهد. به همین خاطر است که بعضی از زنان وقتی در دوره قاعدگی موهایشان را رنگ می‌کنند، یا از نتیجه کار راضی نیستند یا زمان رنگ گرفتن موها طولانی می‌شود یا در زمان استفاده از رنگ مو، سوزش و التهاب زیادی روی سر خود احساس می‌کنند. البته این مسئله در مورد همه زنان بطور یکسان صادق نیست. می‌توان گفت خانم‌هایی که موهایشان را با رنگ‌های روشنی مثل بلوند، قرمز یا پلاتین رنگ می‌کنند، از رنگ نهایی ناراضی هستند. چون قدرت نفوذ پذیری رنگ در دوران پریودکمتر شده و رنگ مو شاید نتواند به خوبی موها را پوشش دهد. پس اگر می‌خواهید موهایتان را از رنگ تیره به روشن، در بیاورید، بهتر است منتظر پایان دوره قاعدگی خود باشید و بعد از آن اقدام به رنگ کردن موهایتان کنید.

رنگ نگرفتن موها در زمان پریودی

آیا رنگ مو در دوران پریودی نتیجه مطلوب دارد یا خیر؟

رنگ کردن موها در دوران پریودی ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد که در ادامه این چالش‌ها را برایتان بیشتر توضیح می‌دهیم:

  1. همان طور که پیش از این گفتیم، در دوران پریودی، تغییرات هورمونی زیادی در بدن زنان ایجاد می‌شود که سبب افزایش تحریکات پوستی خواهد شد. همین مسئله باعث می‌شود پوست به مواد شیمیایی واکنش نشان داده و در برابر موادی مثل رنگ مو و دکلره دچار حساسیت و التهاب شود. پس اگر در دوران قاعدگی اقدام به رنگ کردن موهایتان کنید ممکن است نسبت به روزهای عادی دچار سوزش و خارش بیشتری شوید.
  2. چالش بعدی که برای رنگ کردن موها در زمان پریودی وجود دارد این است که موها دیرتر رنگ را به خود جذب می‌کنند. به این معنی که رنگ به خوبی روی موها نگه داشته نمی‌شود و بیشتر از زمان معمول، رنگ گرفتن موها طول می‌کشد. حتی ممکن است موهای سفید شما نتوانند به خوبی رنگ بگیرند و در آخر نتیجه کار رضایت بخش نباشد. از طرفی هرچه زمان رنگ کردن موها طولانی‌تر شود، سوزش یا خارش بیشتری در حین رنگ مو احساس خواهد شد.
  3. مورد بعدی که در مورد رنگ کردن موها در دوران قاعدگی وجود دارد این است که چون در این دوران چون سطح هورمون‌ها افزایش می‌یابد، موها سریعتر رشد می‌کنند. پس بهتر است از اقداماتی مثل اپیلاسیون و رنگ کردن موها در این دوران صرف نظر کرد و انجام این قبیل کارها را به بعد از پایان دوران پریودی موکول کرد.

رنگ نگرفتن موها در زمان  قاعدگی

از روز چندم پریود می‌توان موها را رنگ کرد؟

ابتدا باید بگوییم که واکنش بدن همه خانم‌ها در دوران پریودی نسبت به رنگ مو یکسان نبوده و تغییرات هورمونی سطح بدن از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. همچنین از آنجا که جنس مو، پوست و ژن افراد با هم فرق دارد پس تاثیر رنگ مو در زمان قاعدگی از شخصی به شخص دیگر مختلف خواهد بود. اما یک نکته علمی که باید بدانید و پیش از این هم به آن اشاره کردیم این است که در زمان پریودی هورمون‌ها به هم ریخته می‌شوند و هر چه به پایان این دوران نزدیک می‌شوید، هورمون‌های شما بیشتر به سمت منظم شدن پیش خواهند رفت. پس ممکن است به خاطر همین به هم ریختگی هورمون‌ها در روزهای اول پریود، رنگ مو در روزهای اول با روزهای آخر اندکی تفاوت داشته باشد. توصیه ما این است که برای رنگ کردن موها اجازه دهید، دوران قاعدگی شما به پایان برسد و بعد از آن اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید.

رنگ مو خوب از کجا بخریم؟

برای خرید رنگ موی خوب می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های آرایشی معتبر شهر بروید. اما اگر به دنبال خرید رنگ مو با قیمت مناسب هستید و از طرفی برایتان مهم است که از رنگ موی باکیفیت استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم خریدتان را از فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو انجام دهید تا از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این فروشگاه بهره مند شوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx