انواع تابلو دیواری برای دکوراسیون داخلی

dell ghatar.com ۲۰ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۲

تابلو نقاشی از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از عناصر اصلی در تزئین ساختمان به کار رفته است. هنر نقاشی برای به تصویر کشیدن ذهنیت هنرمند به کار می‌رود. مفاهیم و واقعیت‌های زندگی از طریق هنرهایی مانند نقاشی و عکاسی قابل ارائه هستند.

گاهی یک طراح، طرحی را خلق می‌کند که در واقع همان ماهیت نقاشی را دارد. فقط در این مورد باید طرح چاپ شود. تابلو چاپی نیز به همین شکل ارائه می‌شود. فرقی ندارد موضوع اثر نقاشی، عکس و یا طرح گرافیکی باشد. در هر صورت امکان ارائه‌ی آن در قالب تابلو دیواری وجود دارد. برای زینت بخشیدن به دکور و نمای ساختمان از واژه‌ی دکوراتیو استفاده می‌شود. انجام این کار تنها با استفاده از استفاده از عناصر و المان‌های تزئینی امکان پذیر است. برای ارائه نقاشی به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز باید از متریال مشخصی استفاده کرد. بوم نقاشی از دو ماده تشکیل شده است. یکی پارچه‌ی کنواس که بافت بسیار ریز و پراکنده ای دارد، و دیگری تخته‌چوبی که پارچه روی آن قرار می‌گیرد. شاید تصور کنید که این نوع بوم تنها برای نقاشی با دست کاربرد دارد. اما امروزه این نوع بوم نقاشی را برای ارائه‌ی انواع تابلو دکوراتیو چای نیز به کار می‌برند.

تابلو

همانطور که می‌دانید دکوراسیون داخلی، نیازمند نصب عناصر مختلف برای زیبایی بیشتر است. به همین علت از انواع دکور و المان‌های تزئینی برای ساختمان استفاده می‌شود. چیدمان داخلی نیز یک هنر محسوب می‌شود و مانند تمامی هنرها دارای اصول و استانداردهای خاصی است. شاید بتوان گفت اولین گزینه برای تزئین دیوار یک فضا، استفاده از تابلو است. همانطور که می‌دانید یک چیدمان اصولی که توسط دکوراتور ایجاد شده است، نیازمند استفاده از یک سبک و سیاق خاص است. زیرا در صورت عدم پیروی از یک شیوه‌ی خاص، هماهنگی و ارتباط بین وسایل و اشیاء ایجاد نخواهد شد. در معماری داخلی که برای خلق یک فضا کاربرد دارد، هدف تنها ایجاد زیبایی نیست. بلکه کارایی عناصر نیز مد نظر است. اما در مورد وسایل تزئینی این چنین نیست. در واقع یک تابلو نقاشی تنها از جنبه‌ی زیبایی، تناسب و تعادل مورد برسی قرار می‌گیرد. انواع تابلو دیواری با شیوه‌های متنوعی مانند کلاسیک و مدرن توسط نقاشان و طراحان ارائه می‌شوند. انتخاب سبک هر یک از این آثار بستگی به نوع سبک و چیدمان فضای طراحی شده دارد. بنابراین در هنگام خرید تابلو باید به این موارد دقت شود. طراح باید با استفاده از ارکان و اصول معماری داخلی، حس زیبایی شناسی را در فضا ایجاد کند.

تابلو دکوراتیو مدرن

همانطور که می‌دانید سبک و شیوه‌ی مدرن از زمان ابداع آن، به وسیله‌ی هنرمندان بسیار زیادی به کار گرفته شد. این شیوه در ادبیات، نقاشی و معماری بیشتر نمایان شد. به همین دلیل امروزه شاهد این هستیم که تابلو دکوراتیو مدرن فروش بسیار بالایی دارد. دلیل این موضوع نیز، مدرنیته شدن فضای معماری است. شاید اگر بخواهیم یک تعریف مختصر از این معماری را ارائه دهیم، باید بگوییم سبک مدرن در معماری یعنی زیبایی بدون پیچیدگی! بنابراین انواع تابلو دیواری به کار رفته در این نوع فضا نیز دارای همین ویژگی هستند. حتی در استفاده از وسایل و چیدمان نیز در این سبک زیاده روی نمی‌شود. پنجره‌های بدون پرده، نور طبیعی را به صورت مستقیم به ساختمان وارد می‌کنند. همین امر موجب می‌شود که فضا همواره روشن و پرنور باشد. عناصری مانند تابلو نیز باید با پیروی از این نوع سبک، انتخاب شوند. طرح‌های ساده و چاپی به عنوان تابلو دکوراتیو روی دیوار نصب می‌شوند. انتخاب محل نصب می‌تواند بر اساس نحوه‌ی قرار گیری مبلمان در فضا باشد. فروش تابلو چاپی با توجه به رواج سبک مدرن در بیشتر فضاها، بسیار بیشتر از گذشته می‌باشد.

طرح تابلو دیواری برای چاپ

یکی از دغدغه‌های افراد برای اجرای درست و اصولی تزئینات منزل، طرح تابلو دکوراتیو برای چاپ است. این طرح می‌تواند حس و حال فضا را کاملا تغییر دهد. بنابراین در انتخاب آن باید دقت شود. با توجه به قیمت تابلو، می‌توانیم از انواع طرح با سایزهای متنوع استفاده کنیم. در درجه‌ی اول باید وسعت و متراژ فضا در نظر گرفته شود. این موضوع در انتخاب دکوری می‌تواند موثر باشد. زیرا هر چقدر وسعت فضای داخلی بیشتر باشد، طبیعتا به تابلو بزرگتری نیاز است. در مرحله‌ی بعدی نوبت به انتخاب طرح مناسب می‌رسد. این طرح باید به اصطلاح با دیگر المان‌ها ست باشد. طرح‌های متنوعی برای چاپ روی تابلو وجود دارد. در واقع می‌توان گفت هزاران طرح متنوع برای چاپ وجود دارد. بنابراین انتخاب طرح مناسب کار چندان دشواری نیست. معمولا برای یک فضای بزرگ از عناصر تزئینی با اندازه‌ی بزرگ استفاده می‌شود. البته در سبک مدرن، ترجیح بر این است که فضا شلوغ نشود. در نتیجه باید از تابلو دکوراتیو با سایز و اندازه‌ی متناسب استفاده شود. طراح معماری داخلی با توجه به روش‌های طراحی یک فضا، نسبت به اجرای چیدمان اصولی اقدام می‌کند. این چیدمان ممکن است کلاسیک یا مدرن باشد. گاهی افراد از سایر شیوه‌ها نیز برای طراحی فضا استفاده می‌کنند.

فروش تابلو نقاشی چاپی در تهران

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان خرید اشیاء و تابلو دیواری از طریق اینترنت نیز وجود دارد. البته بسیاری از فروشگاه‌های فروش تابلو نقاشی چاپی در بیشتر شهرها، نمایندگی دارند. همین امر موجب شده است که دسترسی و خرید دکوری مورد نظر بسیار آسان باشد. در تهران و سایر شهرهای بزرگ نیز اغلب نمایندگی‌هایی برای فروش و ارائه‌ی آثار هنری دکوراتیو وجود دارد. صنعت چاپ تا به امروز پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. امروزه تصاویر چاپ شده علاوه بر داشتن کیفیت بالا، طبیعی و واقعی تر نیز به نظر می‎رسند. در نتیجه برای زیباتر کردن فضای معماری نیز می‌توان از این نوع آثار استفاده کرد. یکی از نکاتی که موجب شده است این نوع آثار جلوه‌ی بیشتری داشته باشند، همان پارچه‌ی کنواس است. این پارچه با بافت ریز خود موجب شده است که تصویر چاپ شده، ظاهر بهتری داشته باشید. بنابراین متریالی که طرح روی آن چاپ می‌شود نیز اهمیت دارد. تابلو دکوراتیو چاپی نیز با استفاده از این تکنیک ارائه می‌شود. در واقع در تمامی مراکز فروش تابلو چاپی نیز با استفاده از همین روش، آثار دکوری ارائه می‌شوند.

طرح تابلو دیواری برای چاپ

تابلو با طرح فانتزی

فانتزی به معنای فراواقعی است. این اصطلاح معمولا در مورد طرح‌های کارتونی و غیر واقعی استفاده می‌شود. این نوع طرح‌ها روی انواع تابلو دیواری نیز به کار می‌روند. معمولا مخاطب این‌گونه آثار، کودکان و نوجوانان هستند. زیرا این افراد با این نوع طرح‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. حتما تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که کودکان در سنین کم همگی به تماشای کارتون علاقه دارند. بنابراین استقبال این قشر از این نوع تابلو، بی دلیل نیست. یکی از کاربردهای این عناصر تزئینی، استفاده از آن برای اتاق خواب کودک است. یک تابلو کودک باید طرح و نقشی متناسب با سن کودک داشته باشد. در غیر این صورت، تاثیرات نامناسبی روی روحیه‌ی کودک ایجاد می‌شود. معمولا در تابلو فانتزی از رنگ‌های شاد استفاده می‌شود. این رنگ‌ها از نظر روانشناسی می‌توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند. روانشناسان بر این عقیده هستند که باید در ابتدا، کودکان را با آثار هنری و تصاویر بصری آشنا کنیم. این روش روی تربیت، رشد خلاقیت و نوآوری کودکان تاثیرگذار است. در خرید تابلو برای اتاق کودک باید بسیار دقت کنید. ابعاد، طرح و نقش آن باید با توجه به سن، جنسیت و علایق کودک باشد. انتخاب نادرست آثار تزئینی، تاثیرات مخربی روی ذهن و روان وی ایجاد خواهد کرد.

https://decor-office.com/

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx