چگونه فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

dell ghatar.com ۲۱ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۲

امروزه با رشد اینترنت و رونق گرفتن شبکه‌های اینترنتی کاربردی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب و سایر شبکه های متصل به اینترنت، یکی از راه های رشد و ارتقای هر کسب و کاری راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین و عرضه محصولات به صورت اینترنتی می باشد.

ساخت فروشگاه اینترنتی

در ساخت فروشگاه اینترنتی همواره باید اصول و قواعدی را برای بازخورد بهتر اجرا و رعایت نمود، در اینجا ما سعی بر آن داریم تا شما عزیزان را با نحوه ساخت و راه اندازی فروشگاه آنلاین و همچنین روش های ارتقاء آن آشنا نماییم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی، فروشگاهی مجازی می باشد که در آن اطلاعات، مشخصات، تصاویر، ویدیوها و توضیحات مربوط به محصولات قابل مشاهده است و کاربران و مشتریان می‌توانند از طریق مراجعه به وب سایت های فروشگاهی و با چند کلیک اقدام به انتخاب و خرید محصول مورد نظر نمایند، بدون اینکه از منزل خارج شوند یا در ترافیک های حوصله سر بر،شلوغی های شهری و آلودگی هوا قرار بگیرند. افراد می توانند تنها به وسیله یک تلفن هوشمند یا رایانه و یا هر چیز دیگری که متصل به اینترنت باشد به انواع فروشگاه های اینترنتی دسترسی پیدا کنند.

ما می‌توانیم فروشگاه های اینترنتی و آنلاین را بر حسب محصول و خدماتی که ارائه می دهند به دو دسته زیر تقسیم نماییم:

دسته اول: فروشگاه های محصولات مجازی می باشد که خدمات و محصولات ارائه شده در آن صورت غیر فیزیکی و غیر قابل لمسی را دارند. در این فروشگاه ها تنها کالاها و محصولات دیجیتال به فروش می‌رسد مانند انواع pdf، نرم افزار، ویدیو، موسیقی، تصویر و بسیاری موارد دیگر که کاربر می‌تواند بعد از طی کردن مراحل انتخاب و پرداخت با استفاده از لینک هایی محصول مورد نظر را دانلود و مورد استفاده قرار دهد.

دسته دوم: فروشگاه های آنلاین و اینترنتی می باشد که محصولات و خدمات ارائه شده در آن ها صورت فیزیکی و قابل لمسی را دارند و کاربر پس از طی مراحل انتخاب، سفارش و پرداخت می تواند محصول را از طریق پیک و یا پست دریافت نماید. محصولات این نوع از فروشگاه ها می تواند طیف وسیعی را در بر بگیرد مانند: انواع کتاب، تلفن همراه، لباس، کیف و کفش، ظروف، لوازم الکترونیکی و دیجیتالی و…

لازم به ذکر است برخی از فروشگاه‌ها را بر حسب محصولاتی که عرضه می‌نمایند می‌توان جزو هر دو دسته ذکر شده در بالا دانست. مانند فروشگاه اینترنتی فروش کتاب که هم نسخه pdf کتاب ها را ارائه می دهد و هم خود کتاب را در صورت خرید برای مشتریان ارسال می کند.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین:

برای راه‌اندازی هر فروشگاه آنلاینی ابتدا لازم است یک سری مراحل را طی نمود. بخش مهمی از این مراحل می تواند به شرح زیر باشد.

  • تعریف محصول: قبل از هر چیز لازم است در ساخت سایت فروشگاهی به خوبی به محصولی که می خواهید و علاقه دارید که آن را ارائه دهید بیاندیشید و از هر نظر آن را مورد بررسی قرار دهید. در این بررسی ها نیاز است به مواردی مانند اینکه چه محصولی را می خواهید در فروشگاه تان عرضه نمایید، نحوه ارائه آن محصول و نحوه فروش بپردازید.
  • شناخت و ارزیابی رقبا: شناخت و ارزیابی رقبا قدم مهمی در بازار کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین محسوب می‌شود و از عوامل موفقیت شما به حساب می آید. شما باید بدانید که رقبایتان در حوزه فروش محصولات چه اقداماتی را انجام داده اند تا بتوانید متفاوت‌تر از آنها عمل کنید. همچنین نیاز است مواردی را که موجب شکست رقبایتان شده بدانید واز آن عبرت بگیرید و سعی نمایید این اشتباهات را مجدداً تکرار نکنید.
  • تعیین جامعه هدف: شما باید برای فروش محصولات خود مشخص کنید که بیشتر میخواهید محصولاتتان را برای چه گروهی از افراد عرضه کنید و چه کسانی می‌توانند جزو این دسته قرار بگیرند.بطور مثال اگر شما فروشگاخفروشگاه آنلاین لباس ورزشی دارید جامعه هدفتان می تواند تمام مردان و زنان ورزشکار باشد.
  • انتخاب نام مناسب: نامی متناسب با محصول ارائه شده برای فروشگاه اینترنتی تان انتخاب کنید. به یاد داشته باشید این نام باید به گونه‌ای باشد که در ذهن کاربران برای همیشه جاگیر شود. در اینجا سعی نمایید از کلمات کوتاه و با محتوا استفاده کنید.
  • ثبت دامنه: پس از طی مراحل بالا برای راه اندازی سایت فروشگاهی لازم است اقدام به ثبت دامنه نمایید. دامنه در واقع نام فروشگاهتان است که مشتریان با وارد نمودن آن در صفحات مرورگر می‌توانند به سایت تان وارد شوند و از آن خرید نمایند. برای خرید دامنه میتوانید به شرکت های ثبت و بررسی دامنه مراجعه کنید.
  • خرید هاست: هاست در واقع فضایی است که تمام اطلاعات سایت در آن بارگذاری شده و مشتریان می توانند با مراجعه به آن این اطلاعات را مشاهده نمایند. هاست ها را می توان میزبان های مجازی وب سایت های فروشگاهی دانست که انواع آن ها را برحسب استفاده و کاربرد می توان به صورت رایگان و پولی خریداری نمود.
  • طراحی وب سایت مورد نظر: حال که تمام مراحل بالا طی شد نیاز به طراحی وب سایت فروشگاهی مورد نظرتان بپردازید. چرا که فروشگاه اینترنتی شما در واقع حکم ویترین کسب و کارتان را دارد و نیاز است به حد عالی شکیل، جذاب و با امکانات باشد تا کاربران و مراجعه کنندگان را به خود جذب نماید. برای این کار اگر خودتان به اندازه کافی تجربه و مهارت ندارید بهتر است از طریق سفارش ساخت سایت فروشگاهی و کمک گرفتن از متخصصین در زمینه طراحی سایت اقدام کنید تا صاحب سایتی منحصر به فرد و مشتری پسند شوید.

نکات مورد توجه در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی:

  • از قانون سه کلیک در طراحی سایت تان استفاده کنید. این قانون به معنی دسترسی سریع و آسان مشتری به محصولات است، بطوری که کاربر تنها با انجام سه کلیک به محتوای دلخواه دسترسی پیدا کند.
  • منوی منظمی را در سایت ایجاد کنید تا به راحتی بتوان به تمام بخش های وب سایت فروشگاهی دسترسی پیدا کرد.
  • حتماً راه های ارتباطی را نظیر آدرس فروشگاه حضوری، شماره تماس، ایمیل و راه‌های دیگری را جهت اطمینان خاطر مشتریان و همچنین رجوع به آنها در صورت لزوم در صفحه سایتتان قرار دهید.
  • تیم پشتیبانی یکی از مهم ترین بخش هایی است که وجود آن برای هر سایت فروشگاهی معتبری لازم است. با وجود یک تیم پشتیبانی مجرب، کاردان و ماهر کاربران می توانند در صورت بروز مشکل و یا ایجاد سوال از آنها کمک بگیرند.
  • در طراحی سایت، هزینه طراحی سایت فروشگاهی بر حسب شرکت، خدمات دریافتی و امکاناتی که می‌خواهید بر روی سایتتان پیاده شود متغیر است. پس این مسئله را در نظر داشته باشید هر چقدر هزینه کنید به همان اندازه ظرفیت‌های سایتتان بالا می‌رود.
  • استفاده کردن از درگاه‌های پرداختی ایمن و سریع که مخاطبان با استفاده از آن ها بتوانند با آرامش خاطر دست به خرید محصول بزنند. بهتر است برای این کار از درگاه های مشهور و خوش نامی نظیر شاپرک، زرین پال، به پرداخت ملت و بسیاری از درگاه های معتبر دیگر استفاده کنید.
  • پیروی نمودن از سبک های خاص در طراحی و ارائه محصول می‌تواند به برندینگ شما کمک شایانی نماید، پس برای خودتان سبکی انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید.
  • در سایت فروشگاهی تان همواره بخشی را برای درج نظرات کاربران اختصاص دهید. این کار شما را به چشم مشتری قابل اطمینان تر جلوه می دهد. اگر سوالی در این قسمت درباره محصولاتتان شد و یا ابهامی برای مشتریان وجود داشت سعی کنید با کمال ادب و احترام و به واضح ترین شکل ممکن پاسخ دهید.

فروش گستر

فروش گستر چیست؟

شرکت فروش گستر، شرکتی پیشرو و یکپارچه در ارائه خدمات آنلاین و همچنین طراحی سایت های فروشگاهی می باشد. این شرکت با تجربیات و تیم ماهر و مجربی که در اختیار دارد چالش های پیش روی کسب و کار اینترنتی شما را برطرف نموده و شما را در راه رسیدن به هدف ایده آل تان با دریافت کمترین هزینه یاری می نمایند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx