عکس/واکنش خاصِ آذری‌جهرمی به سرعت پایین اینترنت

baran ghatar.com ۲۲ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۲۰

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در توئیتی کنایه آمیز به سرعت پایین اینترنت که داد کاربران مجازی را درآورده، واکنش نشان داد.

توئیت

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره علل کندی اینترنت به ویژه در روزهای اخیر گفت: این موضوع در برخی نقاط کشور و در برخی ساعات وجود دارد که موجب نارضایتی مردم هم شده است و ما در بررسی هایمان و همچنین در تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۵ این موضوع را دریافت کرده ایم.

وی افزود: به طور مشخص در ایام شیوع بیماری کرونا ما سالانه ۵ درصد رشد ترافیک داریم که با شروع سال تحصیلی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در هفته اول به شدت ترافیک افزایش یافت و موجب شد در برخی ساعات اوج مصرف و در برخی نقاط کشور مشکل کندی اینترنت را داشته باشیم.

عضو کمیته برنامه‌ریزی گروه گردانندگان اینترنت ایران در مورد موضوع اختلالات می‌گوید: «اگر گراف‌های رادار ابر آروان را مشاهده کنیم، نشان می‌دهد که روی بعضی از پلتفرم‌های ایرانی هم اختلال داریم. با این حال، این پلتفرم‌ها اختلال ندارند و به خوبی در حال فعالیت هستند.»

  شکست طرح صیانت در برابر فناوری / اینترنت اکسیژن است

این در حالی است که یوسفی مشکل احتمالی را از سرویس‌های زیرساختی می‌داند و معتقد است که باید مشکل را در سرویس‌های DSN و پروتکل‌های TCP جست‌وجو کرد.

به‌گفته او «احتمال دارد که ارتقای سیستم فیلترینگ در جریان باشد یا تغییر در شبکه زیرساخت در حال رخ دادن است که باعث این اختلالات شده».

با این حال، یوسفی تأکید می‌کند: «بسیار بعید است که این اختلالات مربوط به پهنای باند بین‌الملل باشد».

او می‌گوید: «اگر کاربران دی‌ان‌اس‌های ۸.۸.۸.۸ یا ۴.۴.۴.۴ را با دستور ping روی رایانه‌های خود تست کنند، گاهی ممکن است این اختلالات را مشاهده کنند.»

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx