آیا سوله سبک مقاوم است؟

dell ghatar.com ۲۲ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۰

با توجه به قیمتهای بسیار بالای فولاد در این روزها کارفرمایان تمایلات زیادی به ساخت سوله سبک دارند اما آیا این سوله های سبک مقاومت لازم را دارند؟ آیا از لحاظ قیمت واقعا به صرفه تر هستند ؟ آیا میتوان برای سوله هایی که جرثقیل های سقفی هم دارند استفاده کرد؟

ما برای جواب گرفتن به تمامی این سوالها از جناب مهندس هومن عسکریان ، مدیر عامل شرکت نوین سوله کمک گرفتیم تا بتوانیم جواب تمامی این سوالات را بدهیم.

پس ما با این سوال شروع کردیم:

– آیا سوله سبک با توجه به قیمت بالای فولاد نسبت به سوله های قدیمی تیر ورقی ارزانتر است؟

بله سوله سبک اگر درست و اصولی ساخته شده باشد میتواند تا بالای ۵۰٪ هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ قیمت ، به نسبت سوله های قدیمیه تیر ورقی ارزانتر باشد و عملا شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر قیمت سوله های سبک را در سایت نوین سوله مشاهده کنید

سوله سبک

مقاومت سوله سبک

نمونه ای از سوله سبک که با دهانه ۵۸ متر بدون ستون میانی اجرا شده

دلیل پایینتر بودن وزن سوله سبک چیست؟

خب ببینید من همیشه وقتی میخام در رابطه با این سوال توضیح دهم یک موردی را میگویم که:

سوله های تیر ورقی قدیمی و سنگین عملا در زمان کاهگل وجود داشتن، یعنی زمانی که به کلی ویندوز و حتی کامپیوتری وجود نداشتن و عملا فقط و فقط محاسبات دستی وجود داشته اما با توجه به روی کار آمدن کامپیوتر و خلق نرم افزار های پیچیده محاسباتی نوع و سبک سازه های فلزی تغییر کرد و به سمت روندی پیش رفت که بتوان با مصرف هرچه کمتر فولاد سازه های بسیار مقاومتری را ساخت. در سازه های سبک یا همان سوله خرپایی مقاومت سازه بسیار بسیار بالاتر رفته اما مصرف فولاد به دلیل تغییر مقاطع و نوع چیدمان فولاد به شدت کاهش یافته است. که در این موارد میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید و درباره سوله های خرپایی و مزایای آن نسبت به سازه تیر ورقی اطلاعات به دست آورید.

سوله خرپایی

سوله خرپایی

– ساخت سوله به روش خرپایی چه محدودیت هایی دارد؟

خب همانطور که آگاه هستید در سوله های تیر ورقی محدودیت های زیادی وجود دارد، اما در سازه های خرپایی یا همان سوله سبک محدودیتی وجود ندارد، زیرا در این نوع سوله میتوان با هر دهانه ای ( حتی بیش تر از ۱۰۰ متر ) را بدون ستون میانی ساخت و حتی بدون هیچ محدودیتی جرثقیل های بسیار سنگین را در آنها در هر تراز ارتفاعی به کار برد. همچنین سوله های سبک خرپایی محدودیتی در ساخت سازه با ارتفاع بلند هم ندارد. این نوع سوله را میتوان در تمامی شهر ها با هر ویژگی اقلیمی ساخت. شرکت نوین سوله تغریبا در تمامی هر های ایران نمونه کارهای بسیاری دارد، از جنوب کشور در شهرهای بدرعباش ، جزیره قشم …. تا شمال کشور در استان مازندران. جالب است این نکته را در باره شرکت ما بدانید که قیمتهای تمام شده در شرکت ما به قدری پایینتر از سایرین میباشد که کرایه حمل تاثیری در قیمتهای ما ندارد، به همین دلیل است که تا تبریز ، مشهد و…. نمونه کار داریم و به دور ترین شهر ها سازه ارسال کرده ایم.

– چطور باید یه کارفرما به شما اطمینان کند که سازه شما توان و مقاومت کافی را دارد؟

همانطور که در سایت سوله سازی نوین سوله  به صراحت گفته ایم، قرار نیست که کارفرمایان به هیچ عنوان به سوله ساز اعتماد کنند بلکه باید اطلاعات خودشان را بالا ببرند و ما در سایتمان که لینک آن در خط بالا گذاشته شده است ، تمامی روش های کلاهبرداری سوله سازها را توضیح داده ایم و عملا با خواندن آن تمامی موارد برای آنان روشن خواهد شد.

مثلا ما در سایت سوله سازی نوین سوله به صراحت درباره اهمیت دفترچه محاسبات صحبت کردیم و گفته ایم که یک دفترچه محاسبات صحیح دارای چه ویژگی هایی هست و باید چطور مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت خرمت شما عزیزان عرض کنم که تمامی موارد و سوله های ساخت شرکت ما دارای دفترچه محاسبات هستند و تمامی موارد و آیین نامه های مقررات ملی ساختمان و مبحث ششم بحث زلزله در آن رعایت شده که دپستان با کمی تامل میتوانند به تمامی این موارد دسترسی داشته باشند و همچنین با کارشناسان ما به صورت رایگان در تماس باشند و هر سوالی در این زمینه دارند را از آنان بپرسند.

دفترچه محاسبات سوله سبک

مورد بسیار مهم و تاکید روی آن دارم این است که در موارد انتخاب شرکت سوله سازی حتما به پیشینه آن شرکت دقت کافی داشته باشند و کاملا بر اجرا خرید مصالح و بارگیری محصولات دقت کافر داشته باشند. تا بتوانند بهترین و معتبر ترین شرکت را از میان بسیار شرکت تازه کار پیدا کنند و کار خود را با تضمین بالاتری نسبت به سابقه آن شرکت در اختیار آنها بگذارند.

در آخر تشکر ویژه دارم از تهیه و تنظیم این گزارش چرا که این گزارشات میتوانند بسیار برای تصمیم گیری کارفرمایان حایز اهمیت باشد مسائل پشت پرده زیادی را در این صنف برای آنان مشخص کند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx