معرفی بهترین و پر استفاده ترین بذر صیفی جات

dell ghatar.com ۲۷ مهر ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۸

به جرات می‌توان گفت بذر صیفی جات دارای بالاترین قدرت جوانه زنی در میان انواع بذرها را دارند. جنینی که درون این بذرها وجود دارد در صورت وجود شرایط نگهداری مناسب می‌تواند تا سال‌ها خفته بماند و بعد با فراهم شدن شرایط محیطی مناسب دوباره فعال شده و جوانه بزند.

بذر صیفی جات پرمصرف

در مشاوره آنلاین گل و گیاه در رابطه با کاشت بذر صیفی جات همیشه سؤالات زیادی مطرح می‌شود و این نشان می‌دهد این محصول طرفداران زیادی دارد. به دلیل کاشت ساده و بی‌دردسری که دارد عموماً صیفی جات اولین گزینه برای کشت‌های خانگی هستند به شرط آنکه شرایط برای کاشت آن بخوبی فراهم باشد.

در بین این صیفی جات برخی پرفروش‌ترند و برخی نه. بذر صیفی جاتی که بیشتر در سبد غذایی ما قرار دارند طبیعتاً پرفروش‌تر خواهند بود. برخلاف تصور که فکر می‌کنیم هر چه نوع و ظاهر بذر خاص و عجیب‌تر باشد خواهان بیشتری دارد، تجربه ثابت کرده مردم صیفی جاتی را می‌پسندند که همیشه در مغازه‌های سبزی فروشی می‌بینند و دائم با آنها سر و کار دارند. مثلاً بین بذر کدو خورشتی سبز و بذر کدو خورشتی زرد اغلب افراد کدو خورشتی سبز را دوست دارند و مصرف می‌کنند چون با آن آشناترند. البته بذرهای خاص‌تر هم طرفداران خود را دارند و با کاشت آنها می‌توان هیجان زده شد. در ادامه با بذر صیفی جات پرمصرف بیشتر آشنا می‌شویم.

بذر صیفی جات پرمصرف

از آنجایی که صیفی جات طرفداران زیادی دارند و در مشاوره گل و گیاه اطلسی ها این سؤال مطرح می‌شود که چه بذر صیفی جاتی را بکاریم یا چه بذر صیفی جاتی پرمصرف‌تر است. اگر بر اساس میزان سفارش بخواهیم بذر صیفی جات پراستفاده را معرفی کنیم چهار نوع بذر در رتبه نخست قرار دارند که عبارت‌اند از بذر گوجه، بذر بادمجان، بذر کدو و بذر خیار. این بذرها خود شامل انواع و مدل‌های زیادی هستند که دارای طعم و رنگ و مزه متفاوت می‌باشند. گوجه دارای رنگ‌های قرمز، زرد، مشکی و نارنجی است و از نظر نوع شامل گوجه بوته‌ای، چری، گلابی، زیتونی می‌باشد.

اما در بین همه این انواع و رنگ‌ها بذر گوجه فرنگی قرمز معمولی طرفداران بیشتری دارد چون گوجه مصرفی روزانه در خانه‌ها نیز از همین نوع است. حال به بادمجان می‌رسیم بادمجان در انواع قلمی و دلمه‌ای و مینیاتوری دیده می‌شود که شامل رنگ‌های سیاه، بنفش، سفید، سبز و نارنجی است. در بین بادمجان‌ها بذر بادمجان قلمی مشکی و بذر بادمجان دلمه‌ای مشکلی در سبد خرید اغلب افراد دیده می‌شود. خیار که میوه دوست داشتنی ایرانی‌ها محسوب می‌شود و تقریباً در همه فصل‌ها در خانه‌ها خودنمایی می‌کند نیز جزء بذر صیفی جات بسیار بسیار پرمصرف است.

خیار در نوع بوته‌ای، درختی، چمبر وجود دارد و در رنگ‌های سبز و سفید یا زرد در سایت‌های مختلف دیده می‌شود که رنگ بیش از ۹۰ درصد آنها سبز است. بذر خیار بوته‌ای سبز در صدر انواع خیارهای مصرفی قرار دارد. حال نوبت به بذر کدو می‌رسد کدو حلوایی، کدو خورشتی، کدو ستاره‌ای، کدو تنبل انواع رایج کدو هستند و در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، سفید و … دیده می‌شوند. بذر کدو حلوایی و بذر کدو خورشتی سبز جزء بهترین و پرمصرف‌ترین انواع بذر صیفی جات می‌باشند. تمامی این بذرها انواع دیگری هم دارند اما در این مقاله سعی شد به مهمترین آنها اشاره شود.

آیا کاشت بذر صیفی جات آسان است؟

آیا کاشت بذر صیفی جات آسان است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت کاشت بذر صیفی جات بسیار ساده است به شرط آنکه بتوانید شرایط محیطی لازم را برای آنها فراهم کنید. اولین و مهمترین شرط برای کشت صیفی جات آفتاب کامل است. این گیاهان باید در محلی با چند ساعت نور مستقیم آفتاب کاشته شوند. در غیر این صورت بوته خوبی نخواهیم داشت و محصول قابل قبولی تولید نمی‌شود. گلدان یا محلی که برای کاشت بذر صیفی جات انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی باشد تا هم ریشه‌ها رشد کنند و هم شاخ و برگ بیشتری بدهد. به خاکی که برای کاشت استفاده می‌کنید کمی ورمی کمپوست اضافه کنید تا غنی شود و مواد غذایی بیشتری در اختیار آن قرار بگیرد. خاک نباید بیش از حد رسی و چسبنده باشد و می‌توانید از بسترهای کاشت مختلف استفاده کنید. خاک باغچه نیز بسیار مناسب کاشت بذر صیفی جات می‌باشد.

بذر صیفی جات در فصول گرم‌تر کشت می‌شود بنابراین با توجه به دمای منطقه و اقلیمی که دارید می‌توانید در فصل مناسب اقدام به کشت کنید. در اکثر مناطق که زمستان وجود دارد این بذرها در بهار و تابستان قابل کشت هستند مگر اینکه در گلخانه اقدام به کشت شود در این صورت در اغلب فصل‌ها قادر به پرورش این صیفی جات خوش مزه خواهیم بود. در رابطه با آگاهی از نحوه و زمان کاشت می‌توانید با مشاوره آنلاین گل و گیاه در ارتباط باشید. از طرفی برای هر بذر روش کاشت و توضیحات تکمیلی در سایت اطلسی ها نوشته شده تا افراد با مطالعه آنها بهتر با شرایط و نیازهای گیاه آشنا شوند و بعد به‌درستی عمل کنند.

بهترین بذر صیفی جات کدم‌اند؟

بهترین بذر صیفی جات کدم‌اند؟

بذر صیفی جات اگر مرغوب و با کیفیت باشد طبیعتاً نتیجه بهتری از کاشت آنها می‌گیریم؛ اما یک بذر چه موقع قابل اطمینان است یا بهترین بذر برای انتخاب باید چه خصوصیاتی داشته باشد. در مشاوره آنلاین گل و گیاه همیشه به این مطلب اشاره می‌شود که بذر مرغوب می‌بایست قوه نامه نسبتاً بالایی داشته باشد و هرچه این بذرها تازه‌تر باشد طبیعتاً این مقدار بالاتر است. خرید بذر صیفی جات از فروشگاه‌ای معتبر نظیر فروشگاه اطلسی ها نیز عامل دیگری است تا از خرید و کیفت آن آسوده خاطر شویم. برند محصولات نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد و اگر از برندهای مطرح در بازار مصرف شود این خود می‌تواند اطمینان بیشتری برای خریدار ایجاد کند. در هر صورت با دقت انتخاب و خرید کنید و از پرورش و کاشت بذرهای خود لذت ببرید در این صورت می‌توانید محصولی سالم و خوشمزه برداشت کنید.

برای خرید اینترنتی بهترین بذر، کود، خاک، گلدان و لوازم باغبانی به سایت فروشگاه گل و گیاه اطلسی ها به نشانی اینترنتی www.atlasiha.com مراجعه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx