چگونه ماندگاری فیبروز ابرو را افزایش دهیم؟

dell ghatar.com ۰۴ آبان ۱۴۰۰ دیدگاه ۶۹

از دیرباز توجه به زیبایی چشم و ابرو و تقویت و فرم‌دهی آنها در میان بانوان ایران زمین بسیار مورد توجه بوده است، بطوریکه سرمه در بساط لوازم سرخاب سفیداب مادر و مادر بزرگ‌هایمان در گذر سالها جایگاه ویژه‌ای داشته است.

فیبروز ابرو

در دهه گذشته با ابداع تکنیک تاتو قاب و سایه ابرو، نگرانی بابت ریزش ابرو و یا کم پشت و خالی بودن آن رفع شد و علاقمندان بسیاری پیدا کرد.
اما این تکنیک نیز بخاطر داشتن معایبی از جمله؛ مصنوعی و غیرطبیعی بودن، تغییر تناژ رنگ بویژه هنگام استفاده از رنگ‌های فیک، نامتقارن شدن طرح و… رونق گذشته‌اش را از دست داده است.
در چند سال گذشته، تکنیک‌های هاشور تیغ ماهی با دستگاه تاتو باب شد که باز هم بخاطر ضخامت سوزن و لرزش دست تاتوکاران، خطوط ظریف و زیبایی حاصل نمیشد!
در همین راستا برانکو بابیک لهستانی تبار سبک جدیدی برای تاتو ابرو بنا نهاد و نام آن را فیبروز ابرو گذاشت. در این متد با استفاده از یک قلم غیربرقی، تیغ و رنگ مخصوصی که کمپانی فیبروز تولید کرده بود خطوطی بسیار ظریف و شبیه تار موهای طبیعی ابرو طراحی شد.
این تکنیک ابداعی چنان ظریف و طبیعی بود که به سرعت طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرد، طوریکه آموزش آن جزء گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین متدهای تاتو ابرو محسوب می‌شود.
خیلی از افراد فیبروز را جدای از میکروبلیدینگ می‌دانند در حالیکه فیبروز نام برند است و اساس کار همان میکروبلیدینگ است که اگر با محصولات و تجهیزات برند فیبروز انجام شود به آن میکروبلیدینگ به سبک فیبروز اطلاق می‌شود.
امروزه سبک‌های مختلف و ابتکاری در زمینه میکروبلیدینگ ابداع شده که همگی از ویژگی نچرال و طبیعی بودن برخوردارند.

مزایا و معایب فیبروز ابرو

فیبروز تکنیکی اروپایی است و در آنجا بسیار محبوب است، چون افراد اروپایی غالباً تنوع‌طلب هستند و دوست دارند هر چند وقت یکبار براحتی مدل ابروهایشان را تغییر دهند. دلیل این امر سطحی بودن کاشت رنگ در فیبروز است که باعث می‌شود ماندگاری محدود شش تا نهایتاً یکسال داشته باشد.
در این سبک برخلاف تاتو که رنگ در لایه درم وارد می‌شود، رنگها در حدفاصل لایه اول (اپیدرم) و لایه دوم (درم) پوست کاشت می‌شوند که سطحی‌تر است و طبیعتاً ماندگاری محدودتری نیز دارد.
طراحی کاملاً قرینه ابروها متناسب با جام چهره و طبیعی و نچرال بودن نیز از دیگر مزیت‌های آن است. حتی اگر شخصی موی طبیعی ابروهایش بسیار کم پشت باشد و یا هیچ مویی نداشته باشد، می‌توان با تلفیق میکروبلیدینگ و شیدینگ (سایه‌زنی) ابرویی کاملا پرپشت و زیبا طراحی کرد.

اکثریت خانم‌های ایرانی تمایل دارند که ماندگاری میکروبلیدینگ بالا باشد تا کمتر متحمل صرف هزینه و وقت برای ترمیم آن گردند. به همین دلیل ماندگاری کمتر فیبروز در جامعه ما یک عیب بزرگ برای آن محسوب می‌شود. پوست‌های چرب نیز برای میکروبلیدینگ مناسب نیستند چون رنگ براحتی از زیر پوست خارج شده و هیچ ماندگاری ندارد.

راهکارهای افزایش ماندگاری فیبروز چیست

مسئله ماندگاری میکروبلیدینگ به سبک فیبروز تا حد بسیار زیادی قابل حل است و نیازمند استفاده از محصولات اورجینال است.

مهم‌ترین عامل افزایش ماندگاری، خرید رنگ فیبروز اورجینال است. جدیدترین رنگ‌های فیبروز که نسبت به رنگ‌های سابق (رنگهای سوپ) همین کمپانی کیفیت بالاتری دارند عبارتند از؛

  • رنگ فیبروز سوپر براون ۱: قهوه‌ای روشن
  • رنگ فیبروز سوپر براون ۲: قهوه‌ای متوسط
  • رنگ فیبروز سوپر براون۳: قهوه‌ای تیره

رنگ تاتو ابرو

این سه رنگ علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالا بدلیل غلظت مناسب‌شان بخوبی روی تیغ فیبروز سوار شده و در پوست کاشت می‌شوند. هرچه کاشت رنگ بهتر انجام شود طبیعتاً ماندگاری نیز افزایش می‌یابد.
از این سه رنگ، رنگ سوپر بروان ۱ بخاطر تناژ روشنش ماندگاری کمتری دارد و برعکس رنگ سوپر براون ۳ بخاطر تناژ تیره‌اش ماندگاری بسیار بیشتری دارد.
اگر از رنگ‌های پایه روغن استفاده شود، ماندگاری بشدت افت می‌کند، حتی اگر تمایلی به استفاده از رنگ‌های فیبروز بخاطر گران بودنشان ندارید، از رنگ‌های پایه آب اورجینالی همچون پرمابلند استفاده نماید.
عامل دوم استفاده از سوزن فیبروز گرند مستر اورجینال است. این سوزن‌ها بخوبی روی قلم فیبروز بسته می‌شوند و با فناوری لیزر طراحی و ساخته شده‌اند.
سوزن فیبروز گرند مستر در دو مدل یو و اسلوپ موجود است که فاصله منظمی بین پین‌های آنهاست و استحکام بالایی نیز دارند. در نتیجه، بسیار یکنواخت و منظم رنگ را در پوست کاشت می‌کنند.
انتخاب مدل یو و اسلوپ کاملاً سلیقه‌ای است اما بطور کلی از مدل یو برای تارهای تاج ابرو و از مدل اسلوپ برای طراحی دنباله ابرو که تارهای تیزتری دارد استفاده می‌شود.
همچنین باید توجه داشت میکروبلیدینگ و فیبروز نیاز به ترمیم دارند. جلسه ترمیم بعد از یکماه انجام می‌شود. بسیاری از فیبروز آرتیست‌ها در جلسه ترمیم با سوزن نانو تک‌سر و دستگاه تاتو روی خطوط طراحی شده را تاتو می‌کنند تا کاشت رنگ بهتر انجام شود و ماندگاری افزایش یابد. با این کار می‌توان میکروبلیدینگ را برای افراد با پوست چرب نیز اجرا کرد.
عامل سوم و مهم دیگر نیز نحوه مراقبت مشتری و شرایط فیزیولوژیک بدن وی است. به مدت سه روز کامل شستن صورت، دوش گرفتن، رفتن به سونا و استخر، مصرف الکل، مصرف پمادهای آنتی بیوتیک، مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک و… ممنوع است!
استفاده بیش از حد از انواع ترمیم‌کننده نیز بخاطر چرب کردن موضع باعث ریزش رنگ شدید می‌شود.
از طرفی اگر فرد بخاطر مشکلات جسمی داروهای اعصاب، راکوتان، تیروئید و… مصرف نماید منجر به ریزش رنگ شدید می‌گردد. در تمامی این موارد ماندگاری میکروبلیدینگ تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

برای پاک کردن فیبروز چکار باید کرد

اگر فرد به هر دلیلی از طرح یا رنگ کاشت شده پشیمان شود باید از ریموور تاتو استفاده شود. محلولهای ریموور اورجینالی برای این منظور طراحی شده همچون ریموور فی، ریموور کالرلیفت، ریموور چیک و… .

ریموور تاتو

خرید ریموور اورجینال مسئله بسیار مهمی است چرا که هرگونه مشکلی در اورجینال بودن آن می‌تواند منجر به عواقب ناخوشایندی همچون گودی و ایجاد گوشت اضافه شود. ریموور فی (فی ریمووال) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این منظور است که شامل چهار محلول است که علاوه بر خروج مناسب رنگ بخاطر استفاده از آنزیم باعث ترمیم مجدد پوست نیز می‌گردد.
در استفاده از تمامی ریموورها نیاز به تکرار دو تا سه جلسه است. از آنجا که فیبروز سطحی است احتمالاً در یک جلسه بخوبی پاک شود و این یکی دیگر از مزیت‌های آن است.
اگر تاتو قاب و سایه زده‌اید و دوست دارید میکروبلیدینگ بزنید حتماً بایستی رنگ قبلی خارج شود. در این شرایط با دو جلسه ریموور حتی در صورت باقی ماندن ته رنگ می‌توان بخوبی تکنیک میکروبلیدینگ را اجرا کرد. ته رنگ باقیمانده همچون سایه میان تارهای طراحی شده عمل می‌کند و بر زیبایی بیشتر آن می‌افزاید.
با توجه به ورود رنگ‌ها و تجهیزات تقلبی و فیک فیبروز به بازار، حتماً بایستی از فروشگاههای معتبر برای خرید آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است که تا حدود یکسال قبل محصولات فیبروز اورجینال انحصاری بودند و تنها مسترهای آن حق فروش لوازم داشتند. اما خوشبختانه کمپانی فی این انحصار را برداشت.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx