آیا زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان، مرد است؟ +عکس

baran ghatar.com ۲۴ آبان ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۵۳۵

اردن خواستار تحقیق در مورد جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران شد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران روز پنجم مهر در پایان یک مسابقه بدون گل و در ضربات پنالتی چهار بر دو اردن را شکست داد و برای اولین بار راهی مسابقات جام ملت‌های آسیا شد که سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

زهره کودائی دروازه بان تیم ملی بانوان

شاهزاده علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن، روز یکشنبه ۲۳ آبان در توئیتی اعلام کرد که در نامه‌ای رسمی خطاب به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار «تحقیق برای تعیین جنسیت» فوتبالیست مورد نظر شده است.

از مضمون این بیانیه چنین برداشت می‌شود که دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران در واقع «مرد» است و خود را به عنوان «زن» جا زده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اردن افزود: «اگر این حقیقت داشته باشد مسئله‌ای بسیار جدی است» و از کنفدارسیون فوتبال آسیا خواست که «لطفا از خواب بیدار شوید».

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران این ادعا را تکذیب کرده است.

  دختر ملی‌پوش سکوتش را شکست: با قلبی شکسته از مردم متشکرم +عکس

خانم ایراندوست روز یکشنبه به وبسایت «ورزش سه» گفت: «مسئولان پزشکی تک تک اعضای تیم را از نظر هورمونی آزمایش کرده‌اند که چنین مشکلاتی پیش نیاید. بنابراین به تمام طرفداران می‌گویم که اصلا نگران نباشید. ما بدون اتلاف وقت هر مدرکی را که کنفدارسیون فوتبال آسیا درخواست کند در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد».

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، با متوقف کردن دو ضربه پنالتی پیروزی در برابر اردن و صعود تیم ایران به جام ملت‌های آسیا را تضمین کرد.

نامه فدراسیون فوتبال اردن به تاریخ ۱۴ آبان «در مورد واجد شرایط بودن یک بازیکن ایرانی» ابراز تردید کرده و ادعا می‌کند که تیم ملی فوتبال زنان ایران «در زمینه جنسیت بازیکنان و دوپینگ سابقه دارد» و تحقیقات لازم باید انجام شود.

مریم ایراندوست در بخش دیگری از مصاحبه روز یکشنبه گفت این ادعاها برای سرپوش گذاشتن بر شکست اردن مطرح شده است.

  ایران ۰ - چین ۷/ گلباران ایران مقابل پرافتخارترین تیم آسیا

او افزود: «این ادعا صرفا بهانه‌ای برای نپذیرفتن شکست در برابر تیم ایران است. تیم اردن خود را یکی از امیدهای صعود به رقابت‌های نهایی تلقی می‌کرد و پس از شکست خیلی طبیعی است که به بهانه‌های واهی از پذیرش مسئولیت این شکست شانه خالی کنند».

مسابقات فوتبال زنان جام ملت‌های آسیا از ژانویه ۲۰۲۲ در هند آغاز می‌شود.

زهره کودائی دروازه بان تیم ملی زنان ایران

زهره کودایی بازیکن تیم فوتبال زنان ذوب آهن و تیم ملی است. در اهواز زندگی می کند و اصالتا بختیاری است. او از طایفه کهوایی روستانی بارانگرد شهرستان ایذه است.
او در مورد مسیر موفقیتش گفت: همچون اکثر فوتبالیست‌ها سختی‌های زیادی کشیدم و کارهایی مانند نجاری انجام دادم تا از پس مخارج زندگی بربیایم و بتوانم به خانواده‌ام کمک کنم.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: رادیو فردا

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx