با قطار سفر کنیم یا با ون اجاره ای

dell ghatar.com ۲۶ آبان ۱۴۰۰ دیدگاه ۴۵

آیا تاکنون برای مسافرت و یا انجام برخی تشریفات، اجاره ون را تجربه کرده‌اید؟ آیا با مراکز و وبسایت‌های ون اجاره‌ای آشنا هستید؟ به نظر شما برای مسافرت‌های دست جمعی قطار گزینه مناسبی است یا اجاره ون با راننده؟

بحث قدیمی اجاره ون در مقابل قطار بحثی است که سال‌ها در برنامه ریزی مسافرت‌های دسته جمعی و خانوادگی همراه ما بوده و احتمالاً دومین موضوع بحث برانگیز در طول برنامه ریزی برای تعطیلاتمان بوده است.

رزرو بلیط قطار

در اولین مورد همیشه این موضوع مطرح می‌شد که چه هتلی را رزرو کنیم. در مورد رزرو هتل تا حدودی تصمیم گیری ساده بود چرا که ما باید تعادل کاملی را بین میزان هزینه‌ای که در مقابل راحتی می‌پرداختیم، پیدا می‌کردیم؛ به همین دلیل بر طبق بودجه در نظر گرفته، هتلی مناسب را برای خود رزرو نموده و پس از انجام این کار و گردگیری مربوط به آن، زمان انتخاب حالت سفر فرا می‌رسید. قطار همیشه گزینه سریع‌تر بود، اما اگر قصد مسافرت گروهی داشتیم اجاره ون بهترین گزینه محسوب می‌شد چرا که هم مسافرت با آن راحت بود و هم ارزان‌تر از قطار به نظر می‌رسید. البته در این مواقع همیشه پس از چند روز فکر کردن بدون هیچ منطق مناسب، فقط هر آنچه را که در بودجه معینمان راحت‌تر بود را رزرو می‌کردیم. بنابراین اگر چه در آن زمان و حتی اکنون نمی‌توان گفت کدام یک از نظر عینی بهتر است؛ اما ما نکاتی را در این مقاله مطرح می‌کنیم تا با مدنظر گرفتن آنها بتوانید قبل از برنامه ریزی تعطیلات بعدی، بهترین تصمیم را جهت اجاره ون و یا رزرو بلیط قطار بگیرید.

فاصله تا مقصد

احتمالاً یکی از مهمترین عواملی که قبل از انتخاب رزرو بلیط قطار یا اجاره ون باید در نظر گرفت فاصله شما تا مقصد است. اجاره ون با راننده در برخی از مقاصد خیلی طولانی مثل برخی سفرهای خارج از کشور می تواند به طور عمده محدود باشد، در حالی که قطارها در همه جا کار می‌کنند. مخصوصاً برای سفرهای بسیار طولانی که در آن، سفر با قطار می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد. در چنین مواردی انتخاب ون اجاره‌ای با توجه به مدت زمانی که برای آن نیاز داریم ایده مناسبی نیست. اما وقتی صحبت از مسافت کمتر به میان می‌آید، مثلا سفر از یک شهر به شهر دیگر، سفرهای یک روزه، سفرهای کاری داخل شهری و یا داخل استانی، مراسم تشریفات و استقبال از مهمانان در فرودگاه و… اجاره ون در بسیاری از جنبه‌ها بسیار بهتر عمل می‌کند.

یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه فاصله شما تا ایستگاه قطار است. غالبا بیشتر مردم دورتر از ایستگاه‌های راه آهن اصلی در شهر خود زندگی می‌کنند. در این طور مواقع برای این که سوار قطار شوید لازم است که ابتدا به آنجا سفر کنید. در حالی که اجاره ون معمولاً موقعیت مناسب‌تری را برای شما فراهم می‌کند. شما برای مسافرت با ون اجاره‌ای می‌توانید مبداء را خودتان انتخاب کنید. بنابراین هر نقطه‌ای که زندگی می‌کنید می‌تواند مبداء سفر شما محسوب شود و با اجاره ون از همان مبداء حرکت کنید.  این امر منجر به صرفه جویی در زمانی می‌شود که باید تا ایستگاه راه آهن صرف کنید.

سفر با ون اجاره ای

صندلی اکثر ون‌های اجاره‌ای راحت و استاندارد بوده و تقریبا به همان کیفیت صندلی‌های قطار است. بنابراین در طول مدت سفر احساس خستگی و ناراحتی در پا و کمر نخواهید داشت. با توجه به این که زمان توقف ون اجاره‌ای نیز دست خودتان است، هر نقطه‌ای از مسیر را که اراده کنید می‌توانید دستور توقف دهید و به استراحت، تفریح و یا حتی بازدید از مکان‌های مختلف بپردازید. این ویژگی در مسافرت با قطار غیر ممکن است زیرا در مورد توقف قطار شما تصمیم گیرنده نیستید. البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که اگر برای امور کاری به صورت تک نفره و یا در غالب گروه کوچک پنج تا شش نفره سفر می‌کنید، سفر با قطار گزینه بهتر و با صرفه‌تر از اجاره ون با راننده است.

قیمت

قیمت معمولاً از جمله عواملی است که هر زمان چیزی را خریداری یا اجاره می‌کنیم، ابتدا به ذهن ما خطور می‌کند. بنابراین برای واضح‌تر شدن موضوع در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید از خود بپرسید:

الف) آیا راحت بودن و جادار بودن ون‌ها در سفرهای دسته جمعی با توجه به هزینه اجاره ون برای شما مناسب است؟

ب) آیا در طول سفر نیاز به خواب دارید؟ اگر بله، آیا صندلی‌های معمولی خوب هستند یا می‌خواهید تختی مانند تخت‌های قطار داشته باشید؟

ج) آیا برای صرفه جویی در هزینه حاضر هستید که چند ساعت بیشتر سفر می‌کنید؟

از آنجایی که مقادیر این سوال ممکن است برای هر سفر متفاوت باشد و از طرفی هم گزینه کرایه مطرح می‌شود. بنابراین با جواب این سوال و سوالات مشابه آن می‌توانید بهترین گزینه را از نظر قیمت برای خود ترسیم کنید.

تجربه

تجربه یکی از بخش‌های مهم در تصمیم‌گیری برای رزو قطار یا اجاره ون است و تا حد زیادی به تعداد افرادی که با آنها سفر می‌کنند و آنچه را که می‌خواهند بستگی دارد. اگر می‌خواهید در طول سفر کمی تجربه خصوصی با خانواده یا دوستان خود داشته باشید، به خصوص اگر طول سفر کوتاه است اجاره ون بهترین گزینه می‌باشد زیرا ون اجاره‌ای سفر خصوصی‌تری را برای شما به همراه دارد. برای گروه‌های کوچک‌تر سفر در قطار جذاب‌تر است، زیرا می‌توانید در یک کوپه اختصاصی تمام دوستان یا خانواده چهار تا شش نفره‌تان با هم جمع شوید و از طرفی اگر می‌خواهید یک سفر راحت و با توقف اختیاری داشته باشید اجاره ون می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

قیمت سفر با ون اجاره ای

موقعیت مکانی هتل

موقعیت مکانی هتل یک عامل کاملاً نادیده گرفته شده اما بسیار مهم است. اکثر ایستگاه‌های راه آهن معمولاً از هتل‌هایی که برای گردشگرانی که به دنبال اقامتی راحت هستند، فاصله دارند. اجاره ون و سفر با آن اولاً از کرایه تاکسی دوبل صرفه جویی می‌کند، ثانیاً حمل چمدان و به طور کلی همه چیز را برای شما راحت می‌سازد؛ بنابراین پس از یک سفر طولانی می‌توانید زودتر در تخت هتل خود دراز بکشید و استراحت نمایید. انتخاب اجاره ون با راننده در مقابل قطار معضلی است که همیشه با آن روبرو خواهید بود و با تغییر مکان پاسخ آن نیز تغییر خواهد کرد. همیشه توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری به جای صرف قیمت، همه عوامل را در نظر بگیرید.

سایت ایران ون رنتال یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز اجاره ون در ایران است که به شما امکان اجاره ون لوکس با راننده و با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ نفره را در سراسر ایران و با ارزان‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. شما با کمک ون اجاره ای این مرکز می‌توانید به هر نقطه از کشور سفر کنید و از لحظات خود بیشترین استفاده و لذت را ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت ایران ون رنتال مراجعه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx