حداقل حقوق در آلمان

dell ghatar.com ۱۷ آذر ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۳۱

کشور آلمان قدرتمندترین اقتصاد اروپا را داشته و در رتبه بندی جهانی نیز در رتبه چهارم اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد. حدود ۵.۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی جهان را کشور آلمان فراهم می کند، بنابراین طبیعی است که کسب و کارهای مختلف در این کشور از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و در نهایت بتوانند حقوق و مزایای مناسبی برای کارمندان خود در نظر بگیرند. شرایط اشتغال نیروی خارجی در آلمان بسیار مساعد بوده و علت اصلی آن نیز کمبود نیروی کار داخلی در این کشور است.

Minimum wage in Germany from January 2015 → Balkaninvest-Blog

آلمان تلاش می کند تا با فراهم آوردن شرایطی مساعد برای حضور متخصصان و متقاضیان ماهر خارجی در این کشور، کمبود نیروی کار خود را جبران کند و به همین دلیل نیز دو روش مختلف جاب آفر (Job Offer) و جاب سیکر (Job Seeker) را برای پذیرش نیروی کار خارجی در نظر گرفته است. شما به عنوان متقاضی با روش های مختلف اشتغال در آلمان آشنا هستید؟ آیا می دانید مزایا و معایب روش های جاب آفر یا پیشنهاد کاری و جاب سیکر یا ویزای جستجوی کاری چیست؟

South Dakota's minimum wage to increase Jan. 1

روش های اخذ پیشنهاد کاری از آلمان

همانطور که اشاره کردیم دو روش اصلی برای دریافت پیشنهاد کاری از شرکت های معتبر آلمانی وجود دارد که شامل جاب آفر و جاب سیکر هستند. جاب آفر خود به تنهایی به دو بخش اصلی ویزای بلو کارت آلمان و ویزای کار عادی آلمان تقسیم می شود که عمده ترین تفاوت آن ها در میزان حقوق دریافتی فرد است. به عنوان مثال اگر شما موفق به عقد قرارداد کاری با یک کمپانی آلمانی شوید که در آن حقوق سالانه شما بیشتر از ۵۴ هزار یورو باشد می توانید ویزای بلوکارت آلمان را دریافت کرده و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید. در غیر این صورت می توانید ویزای کار عادی آلمان را دریافت کنید.

در رابطه با جاب آفر آلمان، شما باید ابتدا برای اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی اقدام کرده و در نهایت برای دریافت ویزای کاری آلمان به سفارت این کشور مراجعه کنید. در رابطه با ویزای جاب سیکر که همان ویزای جستجوی کار در آلمان است، هر متقاضی به مدت ۶ ماه فرصت دارد تا با بررسی شرکت های مختلف و مشاغل متفاوت، شغلی را که متناسب با رشته تحصیلی و سوابق کاری و مهارت های وی است را انتخاب کرده و برای عقد قرارداد کاری اقدام کند. در طی این مدت ۶ ماه باید موفق به دریافت پیشنهاد کاری شوید چرا که ویزای جاب سیکر قابلیت تمدید نخواهد داشت.

حداقل حقوق در آلمان

حداقل حقوق در آلمان و میزان درآمد در آلمان به رشته کاری که انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت. بازار کار در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی دارد که از میان آن ها می توانید متناسب ترین شغل را با سوابق تحصیلی و کاری خود انتخاب کنید. همان طور که اشاره کردیم، حداقل حقوق در آلمان به سطح مهارت شما و همینطور به شغلی که برای تصدی آن اقدام کرده اید بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال حقوق مهندس در آلمان بسیار متفاوت با حقوق یک پزشک در آلمان خواهد بود و از جمله بالاترین میزان درآمد در آلمان می توان به مشاغل محقق، خلبان، مدیر شرکت، پزشک و مهندس صنایع اشاره کرد.

از طرفی آلمان یک کشور کاملاً صنعتی است، بنابراین می توانید مشاغل بسیار متفاوتی را در حوزه های مهندسی تصدی کرده و از درآمد بالا و حقوق مهندس در آلمان بهره مند شوید. از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۰ نیز قوانین جدیدی در رابطه با استخدام نیروی فنی در آلمان ارائه شده که افراد می توانند با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و برخی دیگر از مدارک تخصصی، برای اشتغال در این کشور و دریافت حداقل حقوق در آلمان اقدام کنند. با توجه به اینکه درآمد ماهیانه در آلمان بالاست، بنابراین تناسب مناسبی میان حداقل حقوق در آلمان و هزینه های زندگی یک فرد وجود خواهد داشت. لذا این کشور انتخاب مناسبی برای مهاجرت کاری خواهد بود.

Doctor / Physician Average Salaries in Germany 2021 - The Complete Guide

حداقل میزان درآمد در آلمان برای تخصص های مختلف

حداقل حقوق در آلمان یا میزان درآمد در آلمان برای کارگر ساده مجرد ماهانه حدود ۱۱۰۰ یورو خواهد بود که به صورت کلی ۲۵۰ یورو از آن را برای هزینه زندگی خود صرف خواهد کرد. حداقل حقوق در آلمان برای یک کارمند مجرد نیز به صورت ناخالص ۳۷۷۰ یورو خواهد بود که با کسر مالیات و برخی موارد دیگر حدود ۲۳۰۰ یورو می شود، این مبلغ تقریباً سه برابر متوسط هزینه ماهانه یک فرد مجرد در آلمان است. بنابراین می تواند زندگی بسیار راحتی را در این کشور تجربه کند. میزان درآمد در آلمان برای یک پرستار ماهانه ۲۹۰۰ یورو است که پس از کسر مالیات به ۱۸۵۰ یورو به صورت خالص در خواهد آمد، این عدد در مقابل هزینه هزار یورویی زندگی یک فرد مجرد در ماه عدد قابل توجهی خواهد بود. یک پزشک متخصص ماهانه می تواند ۷ هزار یورو درآمد داشته باشد که حتی با وجود کسر مالیات نیز حداقل چهار الی پنج برابر متوسط هزینه زندگی یک فرد مجرد در آلمان خواهد بود. حداقل حقوق مهندس در آلمان نیز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است که بسته به رشته مهندسی متفاوت است. این مبلغ می تواند زندگی کاملاً راحتی را برای شما در آلمان فراهم کند. ساعت کاری نیز در این کشور در طول هفته ۴۰ ساعت بوده که از میانگین ساعت کاری در میان کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار کمتر است. بنابراین علاوه بر اینکه درآمد بیشتری کسب می کنید مدت زمان بیشتری را نیز می توانید در کنار خانواده خود باشید به این ترتیب زندگی با آسایش و رفاه بیشتری را تجربه خواهید کرد.

برای کسب حداقل حقوق در آلمان کسب حداقل درآمد کافی در این کشور باید در ابتدای امر که برای درخواست پیشنهاد کاری اقدام کرده و شغل مناسبی را انتخاب کنید. در این راستا کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری می توانند راهنمای شما باشد کافی است با آن ها تماس گرفته و برای انتخاب شغل مناسب با درآمد کافی با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و به این ترتیب می توانید علاوه بر انتخاب شغل مناسب کلیه مراحل اخذ پیشنهاد کاری، دریافت ویزای کاری و دریافت اقامت را زیر نظر وکیل مهاجرتی انجام دهید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx