mahdi click.ir ۱۵ دی ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۵

تورم شدید اقتصادی، گرانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن در سال‌های گذشته باعث شده است تهیه مسکن برای بخشی از جامعه سخت که نه، دیگر غیرممکن شود. به دنبال این اتفاق، پدیده‌هایی از قبیل گورخوابی، ماشین‌خوابی و اتوبوس‌خوابی در شهر شدت گرفته است.
خداحافظی با رویای مسکن
تورم بیش از ۴۰ درصدی (بنا به آمار رسمی مرکز آمار ایران در آبان ۱۴۰۰) باعث شده با طبقه‌ای که روزگاری متوسط نام داشت خداحافظی کنیم و حالا مرزی که جامعه را به ۲ بخش تقسیم می‌کند، مرز تفکیک‌کننده آن‌هایی است که هنوز دستی به دهانشان می‌رسد و زندگی به روال سابق برایشان ادامه دارد و آن‌هایی که هر روز برای بقا می‌جنگند و در پی قیمت‌ها می‌دوند.

با افزایش قیمت‌ها، هزینه‌های اولیه زندگی چون خوراک، پوشاک و مسکن به شکلی سرسام‌آور بالا رفته است. در بحث خوراک شاهد تغییر عادات خرید برخی مردم (برای مثال خرید بیشتر ماکارونی و نان به جای برنج، کاهش سرانه مصرف محصولات پروتئینی و به ویژه گوشت قرمز و حتی کاهش مصرف سبزی و میوه) هستیم، در بخش پوشاک مسئولان از کاهش خرید البسه در جامعه می‌گویند و در بخش مسکن… آه از قصه پُرغم مسکن.

  زندگی متفاوت در تریلی دو خوابه

حالا گورخوابی، پارک‌خوابی، ماشین‌خوابی و اتوبوس‌خوابی به اصطلاحاتی آشنا در گزارش‌های خبری تبدیل شده‌اند.

هر وعده خواب سیار، فقط ۴۵ دقیقه
تجارت‌نیوز اخیرا در گزارشی تکان‌دهنده، از ظهور پدیده‌ای جدید به نام اتوبوس‌خوابی و بی‌آرتی‌خوابی در میان عده‌ای از شهروندان جامعه خبر داده است.

به گفته تجارت‌نیوز، بلیت اتوبوس و بی‌آرتی در روز ۱۴۰۰ تومان است و در شب ۳ هزار تومان. افرادی که در بی‌آرتی می‌خوابند برای مسیر تجریش-راه‌آهن دست‌کم باید ۱۵ هزار تومان و حداکثر ۲۴ هزار تومان پرداخت کنند. مسیر آزادی-تهرانپارس طولانی‌تر است و هزینه آن دست‌کم ۱۲ هزار تومان و حداکثر ۱۸ هزار تومان است و در نتیجه بی‌آرتی‌خوابی برای این عده ماهی ۳۶۰ تا ۷۵۰ هزار تومان خرج دارد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx