ایملپنت دندان و عوارض آن

dell ghatar.com ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ دیدگاه ۹۴

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از مهم ترین قسمت های بدن که تاثیر مستقیم در ظاهر شما دارد زیبایی دهان و دندان می باشد. نداشتن دندان می تواند ظاهر زیبای شما را دچار نقص کند و به اعتماد به نفس شما عزیزان آسیب زند. ایمپلنت دندان روشی درمان می باشد که می تواند جایگزین دندان های از دست رفته شما باشد. با این درمان مواردی که بالا برای شما ذکر شد هرگز اتفاق نمی افتد و با خیال راحت می توانید به لبخند زدن ادامه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوالات رایج ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


ایمپلنت نی نی سایت

اجزاء ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای سه بخش اصلی می باشد این سه بخش عبارت اند از:۱) فیکسچر (پایه ایمپلنت) ۲) اباتمنت ۳) روکش ایمپلنت که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم:

ایمپلنت دندان چیست

فیکسچر( پایه ایمپلنت )

فیکسچر یا پایه ایمپلنت بخشی از درمان ایمپلنت می باشد که درون استخوان فک قرار می گیرد و باقی قسمت های ایمپلنت بر روی این بخش بارگذاری می شوند. فیکسچر از بخش های مهم این درمان می باشد به همین علت برند های ایمپلنت سازی در این بخش از نهایت تکنولوژی و خلاقیت خود استفاده می کنند. از بخش های مهم فیکسچر می توان به جنس سطح آنها اشاره کرد که هر برند از سطح فیکسچر خود استفاده می کند. این سطوح به جوش خوردن فیکسچر به استخوان فک کمک زیادی می کند.

اباتمنت

اباتمنت از بخش های مهم دیگر در درمان ایمپلنت می باشد. اباتمنت در حقیقت رابط بین فیکسچر با روکش ایمپلنت می باشد. معمولا اباتمنت پس از بهبود کامل و جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک بر روی فیکسچر نصب می شود. اباتمنت ها موجود در بازار به دو شکل ساخته می شوند. در بخش اول اباتمنت ها به شکل اماده و از قبل ساخته شده می باشند و در نوع دوم اباتمنت را به شکل اختصاصی برای هر بیمار می سازند.

روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت آخرین مرحله درمان ایمپلنت می باشد. روکش ایمپلنت در حقیقت بخشی می باشد که قابل مشاهد است. روکش ایمپلنت از متریال متفاوتی ساخته می شود که شما می توانید بر اساس بودجه اقتصادی خود یا نوع دندان ایمپلنت شده یکی از این متریال را انتخاب نمائید.

انواع ایمپلنت دندان

بعد از محبوبیت ایمپلنت دندان، این روش درمان نیز ارتقاء یافت و با پیشرفت علم تکنولوژی دچار پیشرفت شد. ایمپلنت دندان دارای انواع مختلفی می باشد که این روش ها دچار تغیرات زیادی شده اند. در ادامه انواع ایمپلنت دندان را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری

یکی از انواع ایمپلنت می باشد که در آن، زمان دارای اهمیت می باشد. ایمپلنت فوری معمولا به جای دندان هایی استفاده می شود که تاثیر مستقیم بر زیبایی شما دارند مانند: دندان های جلویی. در ایمپلنت فوری زمانی که فیکسچر در درون استخوان فک قرار می گیرد بر روی آن روکشی به صورت موقت قرار می دهند این عمل به علت این می باشد که زیبایی دهان شما از دست نرود.

ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال نوعی از ایمپلنت می باشد که در آن به وسیله تکنولوژی جدید از دهان شما اسکن سه بعدی تهیه می کنند. می توان گفت ایمپلنت دیجیتال بسیار دقیق تر از بقیه ایمپلنت ها می باشد. در این ایمپلنت درد و خون ریزی کمتر می باشد البته باید گفت هزینه ایمپلنت دیجیتال نیز از بقیه روش های ایمپلنت گرانتر می باشد.

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

هر جراحی دارای عوارض مخصوص به خود می باشد ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. عوارض ایمپلنت به دو دسته تقسیم می شود دسته اول عوارض کوتاه مدت که مربوط به بعد از جراحی می باشد و دسته دوم عوارضی که بعد از مدت طولانی رخ می دهد. بعضی از این عوارض می تواند خطرناک و بعضی دیگر در طول زمان بر طرف خواهند شد.

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض کوتاه مدت

عوارض کوتاه مدت معمولا بعد از جراح اتفاق می افتد و پس مدتی نیز از بین خواهند رفت. شایع ترین موارد عوارض کوتاه مدت به شرح زیر می باشد.

درد

پس از جراحی ایمپلنت ممکن است شما دچار درد شوید این امر کاملا طبیعی می باشد. البته میزان این درد در افراد مختلف متفاوت می باشد. اگر درد شما بیش اندازه بود یا قادر به تحمل آن نبودید می توانید از مسکن هایی که دکتر برای شما تجویز کرده است استفاده نمائید

حساسیت

برخی افراد ممکن است به بعضی از دارو ها حساسیت داشته باشند. اگر شما دچار این عوارض شده اید به دکتر خود مراجعه فرمائید.

تورم و خون ریزی

ایجاد تورم و خون ریزی در لثه و دهان شما بسیار عادی می باشد و علت آن نیز فشار وارده به آنها در هنگام جراحی می باشد. می توانید با استفاده از کمپرس آب سرد میزان تورم خود را کاهش دهید. اگر خون ریزی شما دچار شدت بالایی شد به دکتر معالج خود مراجعه کنید.

عوارض بلند مدت ایمپلنت

عوارض بلند مدت ایمپلنت معمولا پس از مدت تقریبا طولانی ظاهر می شوند و برخی از آنها می توانند خطرناک باشند.

عفونت

ممکن است در برخی موارد شما دچار عفونت شوید. عفونت می تواند در صورتی که کنترل یا از بین نرود درمان ایمپلنت را با شکست مواجه کند و در موارد که سطح عفونت بسیار زیاد باشد می تواند، عفونت وارد خون شود.

افتادن روکش ایمپلنت یا شکستگی آن

افتادن روکش ایمپلنت نیز جزوء عوارض عادی ایمپلنت می باشد. زیرا ایمپلنت روش درمانی طولانی مدت می باشد و چسب هایی که برای اتصال روکش به ایمپلنت استفاده می شود می تواند بعد از مدتی دچار مشکل شوند اگر روکش شما شل شد یا افتاد به پزشک مراجعه فرمائید.

ایا ایمپلنت دندان باعث سرطان می شود؟

امروزه یکی از سوالات متداول قبل از انجام هر درمانی سرطان زا بودن آن درمان می باشد. اما آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود؟ در جواب این سوال باید گفت خیر زیرا فیکسچر یا پایه ایمپلنت ها امروزی از جنس تیتانیوم می باشد و این فلز زیست سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. از طرفی هیچ مطالعه علمی یا شواهد بر سرطان زا بودن ایمپلنت دندان موجود نمی باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx