مرز ایران و ارمنستان کجاست؟

dell ghatar.com ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۰۴

ارمنستان یکی از کشورهای زیبا و پرطرفدار است که در همسایگی ایران قرار دارد. سالانه افراد زیادی از ایران به این کشور سفر می‌کنند. روش‌های مختلفی برای سفر به ارمنستان وجود دارد که می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها به این کشور بروید. اگر می‌خواهید از روش‌های سفر به ارمنستان، نکاتی درباره این کشور و بهترین زمان سفر به آن مطلع شوید، این مطلب را از دست ندهید.

سفر به ارمنستان

روش‌های سفر به ارمنستان

همان‌طورکه می‌دانید، می‌توانید وسایل نقلیه مختلفی را برای رفتن به این کشور زیبا انتخاب کنید. امکان سفر به ارمنستان با اتوبوس، قطار و هواپیما وجود دارد و بستگی به شما دارد که کدام یک از آن‌ها را انتخاب می‌کنید.

سفر به ارمنستان با هواپیما

اگر می‌خواهید سفری راحت و لذت‌بخش به ارمنستان داشته باشید، تور هوایی آن را تهیه کنید. هواپیما همیشه یکی از بهترین روش‌ها برای سفر محسوب می‌شده، چون‌ امکانات فوق‌العاده‌ و سرعت بسیار زیادی داشته و مسافران در آن احساس راحتی می‌کنند. پروازهای ارمنستان به سه دسته یک توقفه، دو توقفه و چند توقفه تقسیم می‌شوند.

بهتر است پروازهای بدون توقف را انتخاب کنید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه به مقصد برسید. البته برای رزرو پروازهایی که بیشتر از یک توقف دارند، باید هزینه کم‌تری بپردازید و درعوض مدت زمان بیشتری در هواپیما بمانید. پرواز تهران تا ارمنستان حدودا یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شما در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید.

سفر به ارمنستان با قطار

قطار نسبت به هواپیما امکانات کم‌تری دارد؛ اما قیمت آن نیز پایین‌تر از هواپیما است. اگر می‌خواهید هزینه تور ارمنستان برای شما ارزان‌تر تمام شود، قطار پیشنهاد خوبی برایتان به‌شمار می‌رود. این وسیله نقلیه هم امکانات خوبی دراختیار مسافران قرار می‌دهد؛ ولی مدت زمان زیادتری طول می‌کشد تا به مقصد برسید. با قطار می‌توانید از دل کوه‌ها، دشت‌ها و طبیعتی بکر عبور کرده و از مناظر کم‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

سفر به ارمنستان با قطار

سفر به ارمنستان با اتوبوس

اتوبوس همیشه یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای سفر محسوب می‌شود. با این وسیله نقلیه باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشید تا به مقصد برسید و امکانات کم‌تری دراختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر این مسائل برای شما مهم نیست و فقط می‌خواهید هزینه کم‌تری برای سفر به ارمنستان بپردازید، اتوبوس بهترین پیشنهاد برایتان به‌شمار می‌رود. با این وسیله نقلیه می‌توانید از شهرهای مختلف عبور کرده و از پنجره آن‌ها را تماشا کنید.

سفر به ارمنستان با خودرو شخصی

خودروهای ایرانی می‌توانند با شرایط خاص به کشور ارمنستان وارد شوند و در آن گذشت‌وگذار کنند. شما برای رسیدن به مرز نوردوز باید به شهر تبریز بروید. برای رسیدن به مرز از تهران به حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز دارید؛ پس برنامه دقیق تنظیم کنید که در مرز منتظر نمانید.

مرز ایران و ارمنستان

زمانی که منزل خود را به مقصد ارمنستان ترک می‌کنید، باید به‌سمت آذربایجان شرقی بروید. شما مسیری ۸۱۰ کیلومتری را باید پشت‌سر بگذارید تا به مرز نوردوز برسید. فاصله تهران تا تبریز ۶۰۰، تبریز جلفا ۱۳۰، جلفا سیه رود ۶۰ و سیه رود تا نقطه صفر مرزی ۲۰ کیلومتر است. زمانی که به این منطقه می‌رسید، گذرنامه و ویزاهای شما چک می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشت، اجازه خروج شما صادر خواهد شد.

اطلاعاتی درباره سفر به ارمنستان

قبل از شرکت در تور ارمنستان زمینی باید به این نکات توجه داشته باشید که تاحد ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

  • واحد پول ارمنستان درام نام دارد و تقریبا هر هزار تومان، ۲۰ درام می‌شود. بهتر است در صرافی‌های ایران مقداری درام خریداری کنید.
  • قیمت بنزین در این کشور گران‌تر از ایران است و تقریبا برای هر لیتر بنزین در این کشور باید حدود ۲۰ هزار تومان بپردازید.
  • امنیت کشور ارمنستان بسیار زیاد است و اگر مشکلی برای خودروی شما پیش‌ آمد، می‌توانید خودرو را رها کرده و بقیه مسیر را با وسایل نقلیه عمومی طی کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان هر فصلش زیبا بوده و سخت است که فصلی را به‌عنوان بهترین زمان سفر به آن بیان کرد؛ اما بااین‌حال اگر قصد دارید در تور ارمنستان شرکت کنید، بهتر است بهار این کار را انجام دهید. این کشور یکی از همسایه‌های ایران است که آب‌وهوای آن تفاوت کمی با ایران دارد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به‌شمار می‌رود. بهار بهترین فصلی است که می‌توانید برای سفر به این کشور انتخاب کنید. در این فصل، گل‌ها غنچه می‌دهند و مثل فرشی رنگارنگ روی زمین پهن خواهند شد.

همچنین در این فصل جشنواره‌های مختلفی در شهرهای ارمنستان برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن تخفیف‌های زیادی بگیرید. البته آب‌وهوای شهر تا شهر این کشور متفاوت است؛ اما در بیشتر مناطق ارمنستان، شرایط جوی در بهار در بهترین حال قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند در این فصل به‌راحتی از همه جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند. پاییز هم فصلی جذاب برای سفر به ارمنستان محسوب می‌شود. در این فصل برگ درختان کم‌کم زرد می‌شوند و جلوه‌ای زیبا به پارک‌ها می‌بخشند.

ما در این مطلب اطلاعاتی کامل درباره سفر به ارمنستان را دراختیار شما قرار دادیم. اگر تجربه سفر به این کشور زیبا را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم که نظراتتان را درباره آن با ما درمیان بگذارید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx