اعتراض هدیه تهرانی به احداث پتروشیمی میانکاله‌+عکس/ویدیو

afra ghatar.com ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷۶

هدیه تهرانی بازیگر دوست داشتنی و فعال اجتماعی کشورمان روز ۱۳ فروردین با حضور در تالاب میانکاله به کارزار مخالفت با احداث پتروشیمی در نزدیکی این تالاب پیوست.

هدیه تهرانی

با توجه به جذب شدن چهره‌های معروف و شاخص به کارزارهای مدنی، این بار شاهد واکنش هدیه تهرانی، بازیگر شناخته‌شده به موضوع احداث واحد پتروشیمی در میانکاله بودیم. این بازیگر با در دست داشتن بنر نه به پتروشیمی میانکاله جلوی دوربین ایستاد. او که از حامیان محیط زیست و حیوانات است در ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ به دلیل تجمع برای حمایت از حقوق حیوانات برای ساعاتی بازداشت و در نهایت آزاد شده بود. گفتنی است این بازیگر ۴۹ ساله در فعالیت‌های اجتماعی بسیاری نظیر کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، جمع‌آوری زباله از طبیعت و … حضور فعالی دارد.

با آنکه مدت‌ها از خبر ساخت این مجتمع پتروشیمی در نزدیکی تالاب بین‌المللی میانکاله می‌گذرد، اما کلنگ‌زنی احداث آن در ۲۰ اسفندماه سال گذشته و همزمان با سفر هیات دولت به استان مازندران، دامنه اعتراضات نسبت به اجرایی شدن آن را بیشتر کرد. این اعتراضات زمانی شدت گرفت که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور ساعاتی پس از این کلنگ‌زنی در اراضی مرتعی روستای حسین آباد بهشهر در دیدار با جمعی از کنشگران محیط زیستی مازندران این اقدام را فاقد اعتبار خوانده و گفتند هنوز مجوز محیط زیستی برای این واحد پتروشیمی صادر نشده است.

  هدیه تهرانی: چیزی نمونده به کره‌شمالی برسیم+عکس

میانکاله

دو روز بعد از ماجرای کلنگ‌زنی و فاقد اعتبار خواندن آن توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، برخی کنشگران محیط زیستی کارزاری با عنوان درخواست توقف احداث پتروشیمی در تالاب میانکاله و همچنین هشتگ پروژه پتروشیمی میانکاله را متوقف کنید را به راه انداختند. این کارزار که تا ۲۲ اردیبهشت سال جاری ادامه دارد تا کنون توسط سه هزار و ۸۹۰ نفر امضا شده است.

در بخشی از متن این درخواست پس از شرح مختصری از اهمیت تالاب میانکاله و معرفی برخی گونه‌های جانوری نادر موجود در آن نوشته شده است:

احداث پتروشیمی (که در رده آلاینده‌ترین صنایع قرار دارد) در منطقه حساس زیست‌محیطی نه تنها توسعه محسوب نمی‌شود، بلکه زخمی بر زخم‌های تن رنجور محیط زیست مازندران می‌نشاند. آلودگی شدید هوا و منابع آبی تنها بخشی از نتایج هولناک این پروژه است. ما امضاکنندگان این کارزار، از شما تقاضا داریم قبل از شروع ساخت‌وساز و هدررفت منابع زیست‌محیطی و مالی، پروژه احداث پتروشیمی میانکاله را متوقف نمایید

همزمان با اقدام روز گذشته هدیه تهرانی در مخالفت با ساخت مجتمع پتروشیمی در میانکاله، تصاویری از طناب‌کشی این بازیگر مشهور سینمای ایران به همراه دوستانش نیز در روز طبیعت در تالاب میانکاله مازندران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشته است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  دلنشین‌ترین زنان سینمای ایران؛ از پوری تا هدیه
منبع: روزیاتو

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx