راهنمای جامع انتخاب بهترین سایز تخت خواب

dell ghatar.com ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ دیدگاه ۹۰

سایز تخت خواب

سایز تخت خواب

خواب راحت یکی از فاکتورهای مهم زندگی هر انسان است. به همین دلیل هر فردی همواره به دنبال عناصر و تجهیزات مناسب برای اتاق خواب است. از آنجایی که هر فردی به طور میانگین یک سوم از عمر خود را در رخت‌خواب سپری می‌کند، بنابراین مهم است که بهترین اندازه تشک و سایز تخت خواب را متناسب با شرایط خود انتخاب کند. برای داشتن خواب عالی و راحت، هنگام خرید تشک و فریم تخت جدید باید به فاکتورهای زیر توجه کنید.

نکات مهم برای انتخاب سایز تخت خواب

تخت خواب می‌تواند محیط نرم و مناسبی برای تجربه یک خواب شیرین و طولانی باشد. به همین دلیل شناخت الگوریتم‌ها و فاکتورهای مناسب در خرید سرویس خواب از جمله تخت خواب اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین قاعده‌ها در انتخاب سایز تخت خواب، تناسب آن با سایر اجزای دکوراسیون و شرایط فیزیولوژیکی فرد است.

سایز فردی که روی تخت خواب می‌خوابد

افراد قد بلند برای خواب راحت باید سایز تخت خواب با طول اضافی را در نظر بگیرند تا راحتی مورد نیاز را برای آن‌ها فراهم آورد. اگر بیش از ۱۸۵ سانتی‌متر قد دارید، یک تخت دوقلو(یک و نیم نفره)استاندارد یا سایز کامل برای طول بدن شما بسیار کوچک است. اگر بدنی پهن‌تر دارید، حداقل یک تخت با اندازه کامل یا یک تخت کویین برای راحتی نیاز دارید.

تعداد افرادی که روی تخت می‌خوابند

آیا با شریک زندگی یا کودک روی تخت می‌خوابید؟ اگر اینطور است، کوچکترین اندازه تخت خوابی که نیاز دارید، سایز کویین است. اگر قصد دارید تخت خود را با بیش از یک شخص (با فرزند خود) به اشتراک بگذارید، باید تخت بزرگتری مانند سایز کینگ یا سوپر کینگ را در نظر بگیرید. اگر به صورت انفرادی می‌خوابید، می‌توانید از سایز تخت خواب دوقلو یا کویین کمک بگیرید.

اندازه اتاق

یک تخت بزرگ در اتاق کوچک می‌تواند فضای داخلی اتاق را از بین ببرد. حال آنکه فضای اتاق می‌تواند برای موارد دیگری همچون میز و صندلی، کمد و… مورد استفاده قرار بگیرد. هنگام انتخاب اندازه تخت خود، مطمئن شوید آن را متناسب با ابعاد اتاق خواب انتخاب می‌کنید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید در اتاق حرکت کنید و فعالیت‌های روزمره را انجام دهید.

هزینه خرید تخت خواب

بهتر است در حین انتخاب اندازه تخت خواب همواره بر روی قیمت‌ تخت خواب نیز متمرکز شوید. در این صورت انتخاب بهتری خواهید داشت. توجه داشته باشید هر چه اندازه تخت بزرگتر باشد، هزینه آن بیشتر است. هدف شما این است که تخت خوابی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و اندازه شما باشد.

۶ سایز تخت خواب استاندارد

قبل از خرید یک تخت جدید، مهم است که ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که به‌راحتی در فضای اتاق شما قرار می‌گیرد. ضمن اینکه به طور کامل با نیازهای شما مطابقت دارد. در ادامه شش سایز تخت خواب استاندارد و رایج به ترتیب از کوچکترین تا بزرگ‌ترین آورده شده است.

 ۹۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر

سایز ۹۰ کوچکترین سایز تخت خواب استاندارد موجود در بازار است. این تخت خواب در درجه اول برای کودکان و نوجوانان انتخاب می‌شود، اما همچنین می‌تواند گزینه‌ای برای بزرگسالان مجردی باشد که در یک فضای کوچک زندگی می‌کنند و قد متوسط ​​یا کوتاه‌تر دارند. به طور کلی اندازه تخت خواب مناسب برای نوجوان ۹۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر است.

سایز ۱۲۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر

یک تخت نوجوان یا یک نفره با اندازه   XL  که عرض آن ۱۲۰ سانتی متر و طول آن ۲۰۰ سانتی متر است. این تخت برای نوجوانان قد بلندتر و بزرگسالان مجرد که فضای بسیار محدودی در اتاق خود دارند، ایده‌آل است. تخت یک نفره  XL  رایج‌ترین اندازه‌ای است که در اتاق‌های خوابگاه دانشجویی استفاده می‌شود.

اندازه تخت‎خواب
اندازه تخت‎خواب

تخت خواب یک و نیم نفره (۱۴۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر)

سایز تخت خواب مناسب برای بزرگسالان، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر است. این نوع اندازه تخت خواب، به‌عنوان تخت دونفره نیز معرفی می‌شود. یک تخت با سایز کامل برای یک فرد بزرگسال با قد متوسط ​​یا کوتاه‌تر که می‌خواهد فضای کمی از کف اتاق خود را اشغال کند، مناسب است. دو بزرگسال می‌توانند روی یک تخت با اندازه کامل قرار بگیرند، اما عرض کم تخت به این معنی است که احتمالاً فضای کافی برای خواب راحت هر دو نفر وجود نخواهد داشت.

کویین (۱۶۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر)

 تخت خواب سایز ۱۶۰، محبوب‌ترین سایز موجود است. زیرا دو نفر به‌راحتی بر روی آن می‌خوابند. ضمن اینکه در بیشتر اتاق‌ها به‌خوبی جای می‌گیرد. یک تخت خواب کویین برای بزرگسالان مجردی که به فضای بیشتری برای خوابیدن نیاز دارند و برای زوج‌هایی که به دنبال تختی هستند که فضای بسیاری از اتاق را اشغال نکند، ایده‌ال است. تخت‌های سایز کویین همچنین برای افرادی که به دنبال خرید تخت برای اتاق مهمان خود هستند، انتخابی مناسب و محبوب است.

کینگ (۱۸۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر)

همانطور که می‌دانید سایز پایه تخت برای هر فرد معادل با ۹۰ سانتی‌متر است. یعنی هر فردی برای تجربه یک خواب راحت و آرام نیاز به فضایی معادل با ۹۰ سانتی‌متر دارد. این فضا شرایط برای حرکت و جابه‌جایی راحت و بدون دردسر فرد را در حین خواب فراهم می‌کند. بنابراین یک تختخواب با سایز معادل ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر برای یک زوج گزینه مناسبی است. زیرا در این نوع تخت، برای هر زوج فضایی معادل با ۹۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

برای خرید تختخواب سایز کینگ باید چندین نکته مهم را مدنظر قرار دهید. اول اینکه این سایز تخت خواب  برای اتاق‌های وسیع مناسب است. دوم اینکه زوج‌ها می‌توانند از مساحت فضای این تخت برای خواباندن کودک خود نیز استفاده کنند. همچنین این فضا برای زوج‌هایی مناسب است که به شکل مداوم در حال جابه‌جایی هستند.

سوپر کینگ (سایز ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر)

سایز سوپر کینگ برای زوج‌هایی مناسب است که تمایل دارند وسیع‌ترین تختخواب را برای استراحت داشته باشند. این نوع تخت‌ها حرکت آزادانه زوج‌ها را فراهم کرده و شرایط برای خوابانیدن کودک را در کنار والدین مهیا می‌کنند.

به طور کلی سایز مناسب برای نوجوان برابر با ۹۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر و سایز استاندارد دونفره برابر با اندازه کویین(۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر)است. توجه داشته باشید که پیدا کردن کالای خواب برای تخت‌های کینگ و سوپر کینگ اندکی دشوار و گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی
سایز تخت خواب باید با توجه به میزان قد و جثه افراد انتخاب شود. البته برای تعیین این سایز عوامل و عناصر دیگری نیز می‌توانند تعیین‌کننده باشند. تخت خواب با توجه به طول، عرض و ارتفاع از کوچک تا بزرگ تقسیم‌بندی می‎شوند. تعداد افرادی که از تخت خواب استفاده می‌کنند، نیز می‌توانند اندازه تخت خواب را مشخص کنند. به‌عنوان مثال زوجی که تمایل دارند با فرزند خود بر روی تخت بخوابند، نیاز به استفاده از تخت خواب‌هایی با سایز بزرگ دارند. فضای موجود بر روی تخت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افراد به‌راحتی بر روی آن حرکت کنند و جابه‌جا شوند.

از طرفی خود تخت خواب نیز فضای چندانی در اتاق خواب اشغال نکند. در این حالت، افراد می‌توانند به‌آسانی از اتاق خارج یا به آن وارد شوند. این موضوع مربوط به زمانی است که شما تمام قوانین و الگوریتم‌های لازم را برای انتخاب تخت رعایت کرده باشید. در این صورت فضای کافی لازم نیز برای انجام سایر فعالیت‌های روزمره خواهید داشت.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx