شرایط تحصیل دندانپزشکی در استانبول چگونه است؟

dell ghatar.com ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۴

رشته های دندانپزشکی، پرستاری، پزشکی، جراحی، داروسازی، همه و همه از دسته رشته هایی هستند که دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در آنها دارند و رقابت شدیدی بین متقاضیان برای قبولی در این رشته ها است. از آنجایی که کشور ترکیه یکی از کشور های مناسب برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های زیر شاخه آنها می باشد و دانشگاه های معتبری را هم در خود جای داده است. همین امر نیز موجب شده تا متقاضیان و دانشجویان زیادی قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارا باشند.

شرایط تحصیل پزشکی

از آنجایی که تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و زیر شاخه های آن، هزینه های بسیار پایینی نسبت به سایر کشور های اروپایی و آمریکایی دارد، توانسته نظر اکثر دانشجویان را به خود جلب نماید. البته در صورتی که شما به زبان ترکی نیز مسلط باشید، می توانید با پرداخت هزینه پایین تری در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل نمایید. البته دولت ترکیه برای راحتی دانشجویان، بورسیه های تحصیلی متنوعی را نیز ارائه کرده است که واجدین شرایط می توانند نسبت به دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

از آنجایی که تحصیل پزشکی شرایط منحصر به فردی را داراست و دانشجویان و متقاضیان سوالات زیادی در رابطه با این موضوع دارند، ما تصمیم گرفتیم تا این مقاله را برای شما عزیزان تدوین کنیم تا پاسخ سوالات خود را در رابطه با تحصیل پزشکی و زیر شاخه های پزشکی دریافت نمایید.

تحصیل پزشکی در ترکیه

وجود دانشگاه های معتبر در ترکیه که دارای رتبه جهانی مناسبی هستند، موجب شده است که اکثر دانشجویان به فکر تحصیل در این دانشگاه ها باشند، به خصوص دانشجویان ایرانی. علت این موضوع نزدیکی موقعیت جغرافیایی و فرهنگ ترکیه به ایران می باشد. همچنین هزینه های پایین تحصیل و اقامت در این کشور نیز از علت های دیگر محبوبیت ترکیه می باشد. شرایط مهاجرت به ترکیه و تحصیل در دانشگاه های این کشور، برای دانشجویان ایرانی کمی راحت می باشد در ادامه مطلب به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه می پردازیم.

از آنجایی که تحصیل در کشور های خارج برای دانشجویان بین المللی کمی چالش بر انگیز است، اکثر دانشجویان به دنبال کشوری هستند که بتوانند به زبان انگلیسی در دانشگاه های آن تحصیل نمایند. ترکیه نیز چندین سال است که در دانشگاه های خود علاوه بر زبان ترکی، زبان انگلیسی را نیز ارائه کرده است. بدین صورت که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز در رشته های پزشکی تحصیل نمایند.

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایطی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید دارا باشند به شرح زیر است.

دانشجویان ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور دریافت نمایند. پس از دریافت این نامه دانشجو باید نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد. از آنجایی که رشته های پزشکی، دندانپزشکی و زیر شاخه های آن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند، دولت این کشور برای جدا کردن دانشجویان نخبه و افرادی که از سطح دانش علمی مناسبی برخوردار هستند، دو آزمون ورودی را برگذار می کند. این آزمون ورودی می تواند به صورت سراسری باشد و یا به صورت جداگانه هر دانشگاه آن را برگذار نماید.

دانشجویان و متقاضیان در صورتی که در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایند، می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. در صورت عدم کسب نمره قبولی نیز باید به کشور خود بازگردند.

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه، می توان به ارائه مدرک زبان ترکی یا انگلیسی اشاره کرد. شما در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را دارا باشید، باید مدرک زبان تان را که در حد آیلتس می باشد ارائه دهید. همچنین اگر قصد تحصیل به زبان ترکی را دارید، باید مدرک زبان ترکی خود را ارائه نمایید.

اخذ ویزا تحصیلی

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که متقاضیان مهاجرت به ترکیه باید از آن آگاهی داشته باشند، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی است. این مورد از آنجایی حائز اهمیت است که شما برای بررسی درخواست تان باید هزینه ای را پرداخت نمایید. در صورتی که مدارک ارائه شده به سفارت تکمیل نباشد، درخواست شما پذیرفته نشده و هیچ هزینه ای به شما بازگردانده نمی شود. به همین خاطر ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدارک لازم اخذ ویزا تحصیلی عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه عکس
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه بررسی وی۱- زا به سفارت

متقاضیان بهتر است با کسب اطلاعات از دفتر مهاجرتی و مشاوران و کارشناسان خبره آن، نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

بورسیه ترکیه

بورسیه های تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیلی که در کشور ترکیه ارائه شده است، موجب کاهش هزینه های تحصیلی متقاضیان می شود. برخی از این بورسیه ها دارای بسته های کمک های مالی هستند که هزینه های زندگی دانشجویان را نیز مورد حمایت خود قرار می دهند. از طرف دیگر، دانشجویانی که بورسیه های تحصیلی ترکیه را دریافت می کنند، در برخی از موارد مبلغی را نیز به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

بورسیه های ارائه شده در ترکیه عبارت است از:

  • بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • بورسیه برنامه Harran
  • بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه تحصیلی Ali Kuşçu
  • بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا
  • بورسیه تحصیلی İbni Haldun
  • بورسیه فول فاند
  • بورسیه های تحقیقاتی

هریک از بورسیه های ذکر شده دارای شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و خاصی هستند که متقاضیان باید با بررسی و کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با محدودیت ها و قوانین هر بورسیه در صورت واجد شرایط بودن آن را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که بورسیه ها ارائه شده در مقطع کارشناسی، بسیار محدود می باشد و تنها به افرادی تعلق می گیرد که شرایط ویژه ای را دارا هستند. این شرایط شامل رزومه تحصیلی فوق العاده عالی، مقالات بین المللی، مقالات تحقیقاتی و… می باشد. بورسیه هایی هم که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند بسیار متنوع تر از مقطع کارشناسی می باشد و دریافت آن برای دانشجویان راحت تر می باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx