دلیل اعتراض دانشجویان خشمگینِ علم و صنعت+فیلم

baran ghatar.com ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۲۶

روزنامه همدلی در گزارشی موضوع اعتراضات اخیر دانشجویان علم و صنعت را بررسی کرده است.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:
* بعد از دو سال بالاخره دانشگاه‌ها بازگشایی شدند. تعطیلی و بسته بودن دانشگاه‌ها به اذعان بسیاری باعث شده بود کیفیت آموزش افت محسوسی کند به‌خصوص برای دروسی که نیاز به آموزش کارگاهی و عملی داشتند.

* بااین‌حال با فروکش کردن کرونا در کشور همگام با سایر جهان، ایران نیز تصمیم گرفت که آموزش عالی به‌صورت حضوری برگزار شود؛ اما از همان روزهای شروع دانشگاه‌ها در سال جدید، دانشجویان گزارش‌های مختلفی درباره نحوه برخورد مسئولان دانشگاه‌ها ارائه کردند.

* گزارش‌های مختلف نشان می‌داد که شرایط دانشگاه‌ها در برخورد با دانشجویان نسبت به دو سال گذشته به‌شدت تغییر کرده و حالا سختگیری‌های بیشتری نسبت به دانشجویان وجود دارد . برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد در محیط‌های دانشگاه‌های مختلف سختگیری‌های زیادی درباره نحوه پوشش دانشجویان وجود دارد.

* حتی در برخی موارد حراست دانشگاه با موتور در محوطه دانشگاه‌ها شروع به تذکر دادن به دانشجویان کرده است. حالا همین رفتار و برخورد با دانشجویان بعد از دو سال از بسته بودن دانشگاه‌ها باعث شد که دیروز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نسبت به این وضعیت تجمع اعتراضی برگزار کنند.

* آنان در این تجمع خود نسبت به نحوه رفتار حراست دانشگاه اعتراض کردند و خواستار تغییر این رویه افراطی شدند. تصاویر منتشرشده از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی داشت. بسیاری معتقد هستند که نسل جدید با نسل‌های گذشته ایران کاملاً متفاوت هست و دیگر نمی‌توان به شیوه‌های گذشته آنان را به انجام رفتارهایی که دوست ندارند مجبور کرد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  تصویری تاسف بار از دانشجویان ایرانی گیر افتاده در جنگ اوکراین!
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx