مشهد؛ شهری مذهبی با تفریحات مدرن

dell ghatar.com ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ یک دیدگاه ۸۲

مشهد به عنوان شهری مذهبی از گذشته تا به امروز جزء پر مسافرترین مقاصد گردشگری در ایران بوده است. مدیران شهر مشهد با استفاده از چنین ظرفیتی سعی در ایجاد فرصت هایی به جز زیارت در این شهر داشته اند.

رزرو تور مشهد

اگر چه هنوز هم زیارت پله سنگین ترازوی گردشگری این شهر است، اما زائران امام هشتم (ع) در کنار بازدید از حرم می توانند انواع فرصت های سیاحتی را نیز تجربه کنند.

مشهد مجهز ترین شهر خاورمیانه از نظر پارک های آبی است و لوکس ترین هتل های کشور را در خود جای داده. مراکز خرید این شهر نیز در قالب غول هایی تجاری پای مسافران را به خود باز می کنند. ارائه خدمات درمانی در این شهر نیز انگیزه بسیاری از مسافران برای رزرو تور مشهد است.

مسافران کدام جاذبه های مشهد را می پسندند؟

مشهد شهری با جاذبه های متنوع است. انواع مکان های زیارتی، تفریحی و تجاری در این شهر پیش روی مسافران قرار دارند و می توانند فرصت های جذابی را در اختیار آنان قرار دهند. حرم مطهر رضوی، پارک های آبی، پارک ملت، باغ وحش و مراکز خرید از مهم ترین دیدنی های تور مشهد هستند.

بارگاه منور رضوی

سفرآس24 مرکز رزواسیون هتل و تور

زیارت اولویت اغلب مسافران مشهد است. در واقع اغلب مسافران تور مشهد را به انگیزه حضور در حرم رزرو می کنند. تورهای زیارتی مشهد طرفداران زیادی دارند و در ایام مذهبی به شدت پر مسافر هستند. در این مکان مقدس به جز زیارت می توانید از انواع مراکز فرهنگی چون موزه ها و کتابخانه ها دیدن نمایید و در انواع مراسم مذهبی و کلاس های آموزشی شرکت کنید.

انواع پارکها

مشهد یکی از مجهزترین شهر های ایران و حتی خارمیانه از نظر تعداد مجموعه های آبی است. در این شهر چهار پارک آبی مجهز وجود دارد که همواره جزء پر بازدیدترین جاذبه ها هستند. پارک آبی ایرانیان، سرزمین موجهای آبی، سرزمین موجهای درخشان و پارک ساحلی خورشید می توانند سفر شما را به مرکز خراسان رضوی جذاب تر کنند. پارک ملت به عنوان پارکی با بزرگ ترین شهر بازی و پارک وکیل آباد به عنوان پارکی جنگلی با داشتن باغ وحش در کنار خود، از دیگر جاذبه های دیدنی مشهد به شمار می آیند.

مراکز خرید

خرید در مشهد از قدیم الایام پر طرفدار بوده. با این حال در سال های اخیر تفاوت بسیاری با گذشته دارد. در حالی که در گذشته بازارهای مشهد محدود به چند مغازه در اطراف حرم بود، امروزه می توانید در جای جای این شهر شاهد غولهایی تجاری باشید که علاوه بر فروش محصولات، به ارائه انواع خدمات تفریحی و رفاهی نیز مشغول هستند.

چرا برای سفر به مشهد تور رزرو کنیم؟

سفر به مشهد به هر شیوه ای دوست داشتنی است. اما اگر بتوانید این سفر را راحت و ارزان تر تجربه کنید قطعاً دوست داشتنی تر خواهد بود. رزرو تور می تواند سفری ارزان و راحت را برای مسافران به ارمغان بیاورد. در سفرهای شخصی فراهم کردن تمام مقدمات با خود مسافران است.

تهیه بلیط، بررسی اقامتگاه ها و رزرو هتل مورد نظر، تعیین زمان سفر، انتخاب تفریحات و غیره به زمان بسیاری نیاز دارد. چیزی که بسیاری از افراد ندارند. در سفر با تور تمام این مقدمات بر عهده کارشناسان است. کارشناسانی که سال ها تجربه سفر به مشهد را دارند و برنامه تور را به صورتی حرفه ای می چینند.

سفر به تور در اغلب موارد ارزان تر از سفرهای شخصی است و این امر به دلیل قراردهای سالانه بین آژانس های مسافرتی با شرکت های هواپیمایی و هتل هاست. در این قراردها قیمت رزرو هتل و بلیط با تخفیف محاسبه می شود و این تخفیف در نهایت به نفع رزروکنندگان تور است.

قیمت تورهای مشهد چقدر است؟

سفرآس۲۴ به عنوان مرجع رسمی رزرواسیون تور و هتل در کشور، تورهای خود را در قیمت های مختلف از ارزان تا لاکچری برگزار می کند. اختلاف قیمت تورها به عوامل مختلفی چون زمان سفر، کیفیت هتل انتخابی، شیوه سفر (هوایی یا زمینی)، خدمات تور و مدت اقامت بستگی دارد. به طور کلی این تورها در دو دسته تور مشهد ارزان قیمت و تور مشهد لوکس دسته بندی می شوند. البته ما بین این دو تور نیز می توانید انواع تورها با قیمت متوسط را شاهد باشید.

تورهای ارزان قیمت مشهد

تورهای ارزان در هتل های ارزان قیمت برگزار می شوند و در اغلب موارد به صورت زمینی ارائه می گردند. هتل های دو یا سه ستاره مشهد محل برگزاری این تورها هستند. هتل هایی که اگر چه به امکانات تفریحی و ورزشی چندانی مجهز نیستند، اما تمام امکانات مورد نیاز برای اقامت را در خود جای داده اند.

این هتل ها ممکن است از نظر دسترسی به حرم، گزینه های فوق العاده ای نباشند، اما با توجه به خدمات حمل و نقل مشهد به ویژه در مسیر بارگاه منور رضوی، مسافران برای رفت و آمد هیچ مشکلی نخواهند داشت. البته این ویژگی اصلاً ثابت نیست و ممکن است یک هتل پنج ستاره در نقطه ای دور از حرم بنا شده باشد و هتلی دو ستاره در چند قدمی این آن. تور هتل کوثر، تور هتل نسیم، تور هتل ایران زمین و تور هتل قدس از تورهای ارزان هستند.

تورهای لاکچری مشهد

تورهای لوکس در هتل های پنج ستاره و چهار ستاره برگزار می شوند و از طریق سفر هوایی قابل رزرو هستند. هتل های لوکس مشهد به بهترین امکانات تفریحی و رفاهی مجهز شده اند و در فضایی مجلل و شاهانه از مهمانان خود پذیرایی می کنند. وجود اتاق هایی متنوع از نظر کیفیت و چیدمان ویژگی اغلب این هتل هاست. در اغلب هتل های لوکس مشهد شاهد اتاق هایی با چیدمان فرهنگی متفاوت هستید. واحدهای اقامتی که با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف مهیا شده اند و هر کدام مشتریان خاص خود را دارند.

تور مشهد قصر طلایی

در این هتل ها همچنین می توانید انواع امکانات ورزشی چون سالن ورزشی، سالن بیلیارد، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ و غیره را در دسترس داشته باشید. تور هتل مجلل درویشی، تور مشهد قصر طلایی، تور هتل رز درویشی و تور هتل بین المللی قصر از تورهای لاکچری مشهد هستند.

خرید تور در کدام فصل مناسبتر است؟

تورهای مشهد در چهار فصل سال برگزار می شوند، اما در زمان هایی خاص  پرطرفدارترند. تعطیلات، آب و ها و مناسبت های مذهبی سه عامل تأثیر گذار در زمان سفر به مشهد هستند. برخی افراد  بیشتر به شرایط آب و هوایی اهمیت می دهند. بهار و دو ماه اول فصل پاییز بهترین زمان ها بری سفر به مشهد از نظر آب و هوایی هستند. در این زمان آب و هوای این شهر معتدل است، با این تفاوت که در بهار رو به گرما و در پاییز رو به سرما می رود. تور نوروز در بهار به عنوان یک تور کاملاً پر طرفدار مسافران زیادی را راهی این شهر می کند.

سفر به مشهد در تعطیلات مانند تمام مقاصد توریستی پر طرفدار است.  اغلب افراد به دلیل داشتن مشاغل دولتی برای سفر منتظر تعطیلات رسمی هستند. تابستان و نوروز دو زمان پر طرفدار سفر برای دانش آموزان، دانشجوها و خانواده های آنان است.

سفر به پایتخت معنوی ایران با توجه به مناسب های مذهبی نیز زمان خاصی دارد. مشهد یک شهر مذهبی است و به همین سبب در روزهای مصادف با شهادت یا ولادت امامان معصوم به شدت شلوغ می شود. دهه اول محرم، اربعین، شب های قدر، نیمه شعبان، ولادت و شهادت امام رضا (ع) و مبعث از مهم ترین زمان های مذهبی هستند که مشهد را پر مسافر می کنند.

همانطور که اشاره شد زمان سفر می تواند روی قیمت تور تأثیرگذار باشد. بنابراین هنگام انتخاب زمان سفر به این فاکتور نیز توجه داشته باشید. این یک قانون همیشگی که سفر در زمان محبوب مسافرت بسیار گران تر از زمان های معمولی است. در مشهد این زمان ها مساوی است با نوروز، تعطیلات و مناسبات مذهبی. در این سه زمان قیمت بلیت و هتل افزایش قیمت پیدا می کنند و به دنبال آن قیمت تورها نیز گران تر می شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx