بازار‌هایی سنتی برای خرید سوغاتی‌هایی اصیل

dell ghatar.com ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۸

بازار‌ها محل تعاملند و جایی هستند که با فرهنگ مردمان هر شهر می‌توان آشنا شد. خرید سوغاتی یکی از آداب جدایی ناپذیر سفرهاست. خصوصاً خرید کردن از بازار‌های سنتی هر شهر حس و حال خوبی برایمان ایجاد می‌کند.

در این مقاله درباره بازار‌های سنتی سه شهر بزرگ از مقاصد مهم گردشگران صحبت می‌کنیم و در پایان برای سفر به این شهر‌های پر مسافر و برای خرید بلیط پرواز‌های داخلی مثل پرواز تهران شیراز پیشنهاداتی دریافت می‌کنید.

بازار مرکزی تبریز
بازار مرکزی تبریز

 
بازار مرکزی تبریز
بازار تبریز در خیابان تربیت، یکی از خیابان‌های قدیمی و مشهور تبریز در ناحیه مرکزی شهر، واقع شده است. در هر ساعت روز و در هر روز هفته می‌توانید از خیابان تربیت تبریز بازدید کنید. اما اگر قصد خرید دارید، بهترین زمان برای بازدید از بازار صبح و عصر است. در این بازار مغازه‌ها، پاساژ‌ها و مجتمع‌های زیادی وجود دارند که از آن جمله می‌توان به بازار بزرگ سرپوشیده تبریز، مجتمع تجاری پردیس، پیاده راه سنگ‌فرش تربیت و بازار شمس تبریزی اشاره کرد. پاساژ شمس و پردیس تبریز یکی‌از متنوع‌ترین مرکز خرید لباس تبریز است. علاوه بر این در پیاده‌رو تربیت نیز فروشگاه‌ها و مغازه‌های بسیاری برای انواع لباس و پوشاک وجود دارد. سر زدن به رستوران‌های معروف تبریز و چشیدن طعم غذا‌های معروف آن را نیز هنگام گذر از خیابان تربیت نباید از دست داد.
 
بازار وکیل شیراز
بازار وکیل قدیمی‌ترین و مشهورترین بازار در شهر شیراز است که می‌توانید جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های اصیل شیرازی را در آن پیدا کنید. بازار وکیل شیراز هم‌اکنون محل فروش کالا‌های مختلف ایرانی و وارداتی است. مهم‌ترین کالا‌هایی که در آن به فروش می‌رسد، انواع فرش‌های دستباف و ماشینی ایرانی، پارچه و زیور‌آلات سنتی است. سرای مشیر نیز یکی از بخش‌های بازار است که علاوه بر معماری زیبا می‌توانید انواع صنایع دستی و زیورآلات سنتی ایرانی با کیفیت را تهیه کنید. بازدید از مسجد و حمام تاریخی وکیل را نیز که در کنار این بازار قرار دارند، از دست ندهید.
 
بازار کاوه اهواز
این بازار به بهشت خوش‌خوراک‌ها معروف است. وقتی از ضلع غربی خیابان کاوه وارد بازار می‌شوید، اولین چیزی که می‌بینید سینی‌هایی پر از ماهی‌های کوچک و بزرگ و میگو است. بعد از قسمت آبزیان، بازار با طراوت و هفت‌رنگ میوه و تره‌بار شروع می‌شود. معروف‌ترین عطاری‌های اهواز در این بازار عرضه‌کننده‌ی ادویه‌های خوش‌عطر هستند. محبوب‌ترین سوغات اهواز خرما است که انواع مختلف آن را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. گذشته از میوه و سبزی تر و تازه‌ی نوبرانه، پاتوق سوغاتی‌فروشی‌ها نیز در این مکان است. کلوچه، شیره‌ی خرما، ارده، حلوا شکری، حلوا ارده مرغوب و ترشی‌های خوشمزه نیز در بازار کاوه به‌وفور یافت می‌شود.
 
خرید بلیط هواپیما
برای سفر به شهر‌هایی مثل تبریز، اهواز یا شیراز که از نیمه شمالی و شرقی کشور فاصله دارند، مسافران اغلب به سراغ سفر هوایی و راهی مطمئن برای خرید بلیط ‌می‌روند. مثلاً برای خرید بلیط هواپیما تبریز تهران می‌توانید به وبسایت اسنپ‌تریپ به بخش پرواز داخلی مراجعه کنید. مبدا را شهر تبریز و مقصد را تهران، زمان پرواز و تعداد مسافر را مشخص کنید. به شما لیستی از پرواز‌های قابل خرید پیشنهاد داده می‌شود. تمام اطلاعات مربوط به پرواز، میزان جریمه و نوع کلاس هواپیما در سایت اسنپ‌تریپ قرار گرفته و قبل از خرید همه‌چیز را می‌توانید با جزئیات بررسی و سپس اقدام به خرید کنید. برای خرید بلیط هواپیما اهواز تهران یا هر شهر دیگری نیز می‌توانید به همین روش عمل کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx